Kan min pc køre med 2 forskellige interne harddiske? HALP:)

  • Hej!


    Jeg har fået en ny pc for nogle uger siden, og vil gerne putte en ekstra intern harddisk i den, for at gi den noget hurtigere performance og lidt ekstra plads.


    Har kigget på den her " http://www.edbpriser.dk/harddi…disk-3-tb-id-5516168.aspx "


    Men, jeg ved ikke om det overhovedet kan lade sig gøre at putte en til intern harddisk i min pc?!


    Hvordan finder jeg ud af det? :)


    Det her er min pc. " http://topdata.dk/product.asp?product=8103 "


    Skal skynde mig at finde ud af det, fordi jeg har snart fødselsdag! :)


    Tusinde tak for jeres hurtige svar!


    Cheers Faxi :cheers:

  • Der er ingen bøvl med at smide en ekstra harddisk i den maskine der, det kan du gøre let og lige til.


    Hvad mener du med ekstra preformance ?.


    Du vil selvfølgelig få mere plads grundet den større ekstra disk, men det vil ikke give dig hurtigere adgangstider til dine diske.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Så dvs, mit kabinet kan godt klare det? (Pladswise/setup wise).


    Og har jeg alt det der skal til for at den bliver tilsluttet korrekt, med kabler, strøm etc?


    Men det lyder jo helt godt så ellers:)


    Tjaah hvis jeg kører styresystemet på min 500gb harddisk, selve /C drevet ja..


    Og så kører alt andet på min extra interne 3tb's harddisk, så burde det give bedre/hurtigere performance.


    Jeg filmer feks meget når jeg spiller, så overførselshastigheden skal være hurtig -> det ville blive increased med sådan en extra intern harddisk som kun bliver brugt til spil/filming etc.

  • Det er et HAF 912 kabinet, som du har


    link


    Der er plads til mindst 6 diske i. Din strømforsyning burde der ikke være mangel på tilslutning, så har du et SATA kabel, så er det bare at gå i gang.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • ved nu ikke hvor meget performance det vil give når du filmer tror ikke det er meget.. når du snakker hurtig overførselshastighed så er det mere en SSD harddisk man skal over i for at se performance boost.

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Ja det har du nok ret i.


    Har fundet 6 forskellige her.


    Jeg vil dog have at de mindst har 64MB buffer og 600 MBps.


    Men jeg er dog i tvivl om hvor stor forskellen er fra 5400 rpm til 7200 rpm?



    Hvad siger i drenge?

  • Hvis du skal have en hurtig HDD, så kan jeg anbefale Western Digital Black. Du skal bare huske, at hvis du vil have udbytte af den hurtigere HDD, så skal du installere Windows på den og også helst de programmer/spil, du vil have drager nytte af den.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hvis du skal have en hurtig HDD, så kan jeg anbefale Western Digital Black. Du skal bare huske, at hvis du vil have udbytte af den hurtigere HDD, så skal du installere Windows på den og også helst de programmer/spil, du vil have drager nytte af den.


    Kan du give link?


    Jeg har omrking 1000-1500 i budget til det :)

  • en mekanisk harddisk kan ikke engang fuldt udnytte sata 2, det har ikke meget at sige om det er 300 eller 600 disken er slet ikke så hurtig.
    http://hothardware.com/Reviews…racuda-3TB-Review/?page=3

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro