AHCI Problem

  • Hvad sker der hvis du disabler onboard controlleren, især jmicron, kan du så heller ikke se din Asus controller ?.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • #1, den har jeg skam prøvet, men uden held.


    #2, og hvordan skal det så gøres? :)


    find den inde i bios, under BIOS Setup. Go to the Advanced > Peripherals Configuration, så disable den, pres F10 og genstart.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hvad er du blevet lovet med hensyn til performance for den SSD? jeg ved ikke om du er klar over det, eller ej, men SSDs performer værre desto mindre kapacitet de har, så hvis du har kigget på en anmeldelse af 240GB disken og forventer at se det samme, så bliver du skuffet.


    Derudover, så er den SATA-3 controller du har fundet, ikke specielt god, den bygger over Marvells 9123/9128(se evt længere nede på denne anmeldelse: LINK) serie af controllere, som ikke er særlig optimal til SSDs.
    I mange tilfælde har Intels Sata-2 controller endda slået den i test (LINK).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Den disk har i nabolaget af 500 mb Read/Write max. Men i hverdags brug vil den formodentligt aldrig komme der op af. De tal du kommer med ser ok ud hvis det fra hverdags brug.


    Her er tal fra et test, Så de tal du kommer med virker ret gode. Men hvis nogen har sagt at du kunne regne med det Teoretiske hastigheder så kan jeg godt forstå at du skuffet.


    //kan ikke få lov til at smide billet ind så jeg linker lige til test siden


    http://www.guru3d.com/article/ocz-agility-3-review/11