opgradering fra 2 stk 5850

  • Halløj derude :)


    Det er et godt stykke tid siden jeg sidst opdaterede mig på udviklingen med hensyn til gfx kort. Så har lige et spørgsmål til jer kloge hoveder.


    Hvilket single kort skal jeg op i for det performer bedre end mine 2 stk ati 5850 ?? det er underordnet om jeres valg er ati eller nvidia.


    Pt spiller jeg wow, battlefield 3, starcraft 2, Iracing, og snart Diablo 3 når det udkommer.


    Glæder mig til jeres svar :)


    mvh Michael

    [align=center]
    I7 6700K @4800

    4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi

  • Tag et kig her, så har du lidt af en rettesnor, dog giver det ikke hele billedet.


    link


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hej ebo.
    Tak for linket:) jeg har nu siddet og set på sammenligning af kort men synes ikke jeg Kan se noget hvor der vises hvor godt 2 stk 5850 kører målt mod andre nyere kort?

    [align=center]
    I7 6700K @4800

    4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi

  • Hej ebo.
    Tak for linket:) jeg har nu siddet og set på sammenligning af kort men synes ikke jeg Kan se noget hvor der vises hvor godt 2 stk 5850 kører målt mod andre nyere kort?


    Nu har du 2x5850 i crossfire, og det er en platform som stadigvæk sparker røv i spil, når både systemet og spil er optimeret til det, og du har rigelig med kræfter i dit system til at udnytte dem fuldt ud.
    Du skal virkelig langt op til de allernyeste single GFX, for at det giver en forskel som egentlig er værd at snakke om overhovedet.


    Spørgsmålet for mig at se, er om det kan betale sig at investere i et nyt kort, altså rent preformance mæssigt.
    Du skal op i sindssyge høje opløsninger omkring de 2500, før dine 2 kort begynder for alvor at tabe pusten til de nye kort. At du så vil få et mindre strømforbrug er en anden sag, grundet du går fra 2 til 1 kort, samt at det er rart og få lidt nyt engang imellem.


    Alt står og falder med hvilken opløsning, som du spiller i, om den merinvestering i et nyt kort er noget værd overhovedet.
    Spiller du i 1920x1080 eller 1920x1200, så kan dine 2 kort sagtens følge med, selvom nyere generationer af GFX er bedre til at håndtere AA/AS i højere opløsninger.
    Jeg vil mene, at sørger du for at hente den nye CAP fil til crossfire, hver gang den kommer ud. OC dine ram eller smid nogle hurtigere og flere i maskinen, så vil de osse være med til at give spil oplevelsen et løft, når store baner skal loades og afvikles med alle detaljer slået til og der igennem kompensere lidt for den halvfesne AA/AS preformance på 58xx serien, som er blevet rettet i nyere GFX.


    Skulle det endelig være, så ville jeg helt sikkert kigge efter AMD's helt nye serie, da den har en afgørende forskel, siden AMD er gået fra en 256bit bus og til en på 384 på ram siden, og derved opnået en langt bedre båndbredde ellers er der jo en grønne lejrs nye Kepler baserede GFX.


    Fælles for begge er dog, at prisen på grisen ligger i den høje ende, før du egentlig vil få en afgørende forskel, som er noget værd at snakke om.


    Jeg har osse 2x5850 i crossfire og de kan sagtens dække mine spilbehov et stykke tid fremover og følger fint med over hele linien.
    Jeg kan ikke mindes og have set før, et GFX som jeg købte tilbage i januar 2010 og nr.2 som jeg vandt her på siden i jubilæums konkurrencen, stadigvæk kan følge så godt med rent grafikmæssigt, som de rent faktisk gør efter så lang tid på markedet og jeg spiller i 1920x1200 på en 26" skærm med alt som kan slås til.


    Et af mine kort skal egentlig brænde af, før jeg vil overveje og skifte dem ud. Sker dette, så vil jeg selvfølgelig osse gå hele vejen og investere i AMD's topkort på det tidspunkt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • enig i hvad de andre siger er din cpu hurtig nok ligeledes med dine ram så får du ikke meget mere grafik performance end det du har nu. og der er ingen spil som kræver SÅ meget igen så jeg syntes ikke det vil kunne betale sig. men har du penge du bare vil brænde af så nvidias nye 680 skulle klare sig godt eller AMD's 7970. og du vil ikke se den store foreskel her da spillende simpelthen ikke kan udnytte kortende godt nok endnu alligevel jo måske lige med undtagelse af BF3.
    eller hvis du leder efter en sli/crossfire løsning hvis 660ti kortende kommer til at scale så godt som 560ti så er de da helt sikkert også værd at tjekke ud da det vil give allermest bang for the buck.


    BOTTOM LINE: hold dig til dine grafikkort endnu det eneste de er svage på er af/aa som der også bliver nævnt.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • tusind tak for jeres udybende svar :)
    Ud fra jeres råd, så har jeg besluttet mig for og beholde mine 5850 et stykke tid endnu :)

    [align=center]
    I7 6700K @4800

    4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi