HTPC Hjælp.

  • Hej allesammen.


    Står og skal til at samle en HTPC, og vil da lige vide om de dele jeg har fundet frem til er noget der kan bruges.
    Det skal siges jeg altid har været Intel mand, men med AMD's APU'er vælger jeg at gå denne vej, fordi det info jeg har kunnet finde har været meget positivt.


    De dele jeg planlægger er:
    ASUS F1A75-I Deluxe
    AMD A4-3300M 1Mb
    Kingston Value-RAM 2x2 GB PC-10600
    OCZ Agility 3 60Gb (system)
    WD Caviar Green 1Tb x2


    Den skal hovedsageligt køre film og streaming af 1080p content. Alt bliver lagret lokalt på den, da jeg bygger det hele i et Fractal Design Array R2 kabinet.


    Men hvad er dommen? Er den god nok, eller er jeg sprunget over hvor gærdet er lavest? :)


  • Det ser rimeligt ud, selvom jeg nok ville vælge færre, men større harddiske, med mindre det er nogle diske du har i forvejen?



    Den skal hovedsageligt køre film og streaming af 1080p content. Alt bliver lagret lokalt på den, da jeg bygger det hele i et Fractal Design Array R2 kabinet.


    Det lyder lidt modstridende, at du nævner at alt bliver lagret lokalt, samtidigt med at den skal anvendes til 1080p video streaming, hvad mener du med det?


    Har du i øvrigt gjort dig nogle tanker om hvilken software du vil køre på den? XBMC plejer at være et populært valg, så hvis ikke kan det være et godt udgangspunkt, det findes til windows og linux, så du har mulighed for at slippe for en windows licens :thumbup:


    Et alternativ kunne i øvrigt være at opsætte en NAS (evt. selvbygget) og en medie streamer (ala boxee box), det kan sandsynligvis gøres for de samme penge, som en HTPC.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Det lyder lidt modstridende, at du nævner at alt bliver lagret lokalt, samtidigt med at den skal anvendes til 1080p video streaming, hvad mener du med det?


    Har du i øvrigt gjort dig nogle tanker om hvilken software du vil køre på den? XBMC plejer at være et populært valg, så hvis ikke kan det være et godt udgangspunkt, det findes til windows og linux, så du har mulighed for at slippe for en windows licens :thumbup:


    Et alternativ kunne i øvrigt være at opsætte en NAS (evt. selvbygget) og en medie streamer (ala boxee box), det kan sandsynligvis gøres for de samme penge, som en HTPC.

    Haha, ja nu du siger det ;) det er Sterling så som youtube jeg mente, mens film bliver rippet via min stationær direkte over på htpcen :) jeg regner med at køre xbmc da jeg kan styre dette via min iPad :) jeg har overvejet en NA's plus en boxee, men hælder mere til mediecenter da pladsen er trang, og med et array r2 kan den næsten fungere som fil server even i med al den hdd plads der er i den :) men tak for supporten :)