Ny tablet. Hvilken.

  • Hej tweakers, jeg skal ha mig en ordentlig tablet.
    Jeg har ca 3000 kr til det. Det der er vigtigt for mig er den har en rimelig batteritid og at den har 3G da den skal bruges på farten.
    Den skal ligeledes ha et rimeligt kamera til at optage video på f eks 720p når jeg er på ferie.
    Har set aldi sælger en medion til 3000 kr fra d 4 april.
    http://aldi.medion.com/cm3rmdu…k/?refPage=banner_300x250
    Har ligeledes set på acer´s A501
    http://shop.tdc.dk/Iconia-A501…l?cgid=elektronik-tablets
    Har selvfølgelig set på ipad men de er simpelthen for dyre for mig med 3G indbygget, og jeg er hvertfald ikke apple mand i forvejen.
    Det er ikke så vigtig om den her 32gb indbygget eller 16gb bare man kan udvidde det via et slot.
    Medionen leveres med adroid 3.2 acer med 3.0 nogen der kan fortælle mig om der er den stor forskel.
    Andre bud er velkommen bare det ikke er væsentlig dyrer end 3000 kr.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Måske du skulle vente på Googles svar på en tablet? Den skulle blive lavet sammen med Asus mener jeg. Der kan gå noget tid, men det skulle blive meget god til prisen. Ellers er der windows 8, som kommer engang i efteråret tror jeg, som jeg personligt tror, bliver det bedste til tablets.
    Jeg er langt fra apple mand heller, men må næsten give dem, at de er de eneste som kan lave ordentlige tablets. Android er jo slet ikke lavet til tablets.


    Af de 2 tablets du har valgt, ville jeg tage Acer udelukkende ud fra intuition (:

  • Hejsa Baloo


    Umiddelbart ville jeg ikke være bleg for at hoppe på den fra ALDI. Den har android 3.2(gingerbread) installeret, kommer med en Tegra 2 CPU og Nvidia grafik, den har samme specs som Sony's tablet til 3800,-.
    So meget forskel kan der sgu ikke være på de forskellige tablets, når ellers indmaden er den samme. Til 3000,- og få en 10" tablet..tja siger næsten sig selv.
    Sidder selv lidt i samme situation, da jeg skal bruge en tablet til manden i fødselsdagsgave om 14 dage, som han kan bruge i sprog skolen og jeg havde egentlig besluttet mig for en Samsung Galaxcy 8,9" hos elgiganten, men den fra Medion har nyere OS og er lige det større.


    Kan se at elgiganten får Ipad 2 til samme pris d. 1/5, altså de 2999,-, så kan du vente, så ville det jo være oplagt at gøre, det kan jeg så desværre ikke.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Android er jo slet ikke lavet til tablets.[Blocked Image: http://www.bosin.info/google.gif]


    tja, det er da en påstand, som kan ses fra flere sider


    link


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Måske du skulle vente på Googles svar på en tablet? Den skulle blive lavet sammen med Asus mener jeg. Der kan gå noget tid, men det skulle blive meget god til prisen. Ellers er der windows 8, som kommer engang i efteråret tror jeg, som jeg personligt tror, bliver det bedste til tablets.
    Jeg er langt fra apple mand heller, men må næsten give dem, at de er de eneste som kan lave ordentlige tablets. Android er jo slet ikke lavet til tablets.


    Af de 2 tablets du har valgt, ville jeg tage Acer udelukkende ud fra intuition (:


    Hvornår kommer google´s tablet og har du spec på den samt en forventet pris?
    Det der med android ikke er til tablet er vist noget en eller anden ipad freak har fundet på. :D
    Det er som regel folk der har en ipad eller iphone der buser ud med det.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Google har op til flere gange meddelt, at de ikke går op i tablet markedet, og jeg synes ikke det er et flydende system til tablets. Men det er bare min mening.


    http://www.mobilsiden.dk/nyhed…amrende-billig,lid.20221/
    http://www.comon.dk/art/215036…al-producere-nexus-tablet


    Det er de 2 artikler jeg har læst om den, men der er desværre ikke meget information om den endnu : /


    EDIT: Den skulle vidst komme et sted i Maj

  • jeg havde en galaxy s2 og en motorola xoom og vil sige xoom'en gave en rigtig god oplevelse modsat min galaxy s2...
    så jeg forstår ikke hvorfor android ikke skulle være lavet til tablets det fungere da rigtig godt?
    men ellers kommer jelly bean(5.0 android lavet til tablets) jo engang her til sommer så det er jo også meget smart.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • er der nogen har har haft hands on på den tablet fra Aldi?

    Ja det har jeg da jeg købte den igår, men har ikke prøvet den endnu, da manden skal have den i fødselsdagsgave om 10 dage. Umiddelbart er den fuldstændig magen til Sony's tablet bare med et andet navn sat på, så jeg håber det bedste.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.