PCI Express 3.0

  • Tænker på at udskifte mit SLI setup med et enkelt GTX 680, men vil jeg tabe performance pga mit MB kun er PCI Express 2.0, frem for hvis jeg have et med PCI Express 3.0 ?

    Intel Core i5 6600K - MSI Z170A M7 - 16Gb Corsair 2400Mhz - MSI GTX 980Ti OC
    Fractal Design Define S - Seasonic X-850 - Samsung EVO 120Gb + 500Gb
    Fractal Design Kelvin + Noctua - Asus PG279Q - Logitech G510 / G500
    Asus Xonar U7 - Sennheiser PC360 - NAD L53 + Dali 202

  • Tænker på at udskifte mit SLI setup med et enkelt GTX 680, men vil jeg tabe performance pga mit MB kun er PCI Express 2.0, frem for hvis jeg have et med PCI Express 3.0 ?


    Der findes ikke computere med PCI-Express 3.0 endnu - Det er kun bundkort, og grafikkort som understøtter det, men hvis CPU'en ikke understøtter det, så kan det jo være lige meget.


    Bortset fra det... PCI-Express 3.0 ser ikke ud til at ha' lige så mange ændringer som der var fra PCI-express 1.0 til 2.0 - Derfor skal du ikke forvente den samme voldsomme forskel, som da vi skiftede fra PCI-Express 1.0 til 2.0.


    I PCI-Express 2.0 blev der lavet en masse om software mæssigt, tilføjet nye funktioner, og andre funktioner blev mere effektive... Selvfølge var der også den dobbelte hastighed på PCI-Express bussen, men det var ikke det som gjorde den største forskel.


    Med PCI-Express 3.0 er der stort set kun dobbelt hastighed, og så selvfølge den hastighed som der hentes på headeren.. Så jeg forventer det bliver svært at mærke forskel.. Men nu må vi se:)

  • fandt også en test hvor der stort set ingen forskel er mellem 2.0 og 3.0, godt nok med HD 7970
    men tror det samme gælder for NVIDIA


    http://www.anandtech.com/show/…h-overclocking-and-msaa/1


    så der bliver nok en udskiftning snart :) :clap:

    Intel Core i5 6600K - MSI Z170A M7 - 16Gb Corsair 2400Mhz - MSI GTX 980Ti OC
    Fractal Design Define S - Seasonic X-850 - Samsung EVO 120Gb + 500Gb
    Fractal Design Kelvin + Noctua - Asus PG279Q - Logitech G510 / G500
    Asus Xonar U7 - Sennheiser PC360 - NAD L53 + Dali 202

  • venter dog til der kommer nogen med andre kølere til dk

    Intel Core i5 6600K - MSI Z170A M7 - 16Gb Corsair 2400Mhz - MSI GTX 980Ti OC
    Fractal Design Define S - Seasonic X-850 - Samsung EVO 120Gb + 500Gb
    Fractal Design Kelvin + Noctua - Asus PG279Q - Logitech G510 / G500
    Asus Xonar U7 - Sennheiser PC360 - NAD L53 + Dali 202

  • fandt også en test hvor der stort set ingen forskel er mellem 2.0 og 3.0, godt nok med HD 7970
    men tror det samme gælder for NVIDIA


    http://www.anandtech.com/show/…h-overclocking-and-msaa/1


    så der bliver nok en udskiftning snart :) :clap:


    FPS er ikke god at bruge til at måle forskellen med, da der hovedsageligt er tale om pludselige ændringer fra en frame til en anden og ikke konstant. FPS er målt over et sekund, og fortæller derfor intet om hvorvidt der er kommet en bedre rytme mellem hver frame.


    Desuden lige mærke til, at der intet står om test systemet - Det kan meget vel være fordi at systemet ikke er i stand til at køre med PCI-Express 3.0 hastighed, for det findes ikke til den normale forbruger endnu. Husk Anadtech er ikke kendt for at være særligt intelligente, de er kendt for at lave mange tests.. ;-)


    Nividia's store problem er ikke så meget PCI-Express bussen med deres GTX680 - Det er RAM hastigheden, for GTX680 køre med en 256bit bus.. Det er sikkert også derfor nvidia oplyser at det ikke er deres topmodel, GTX685 vil sikkert ha' en 384bit RAM bus lige som HD7970.


    Link: http://www.youtube.com/watch?v=VG5tcQlM6sE

  • ahh så kender vi dnope igen ;) again with the fps talk!
    ingen diskution denne gang please! :rules:

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Der findes ikke computere med PCI-Express 3.0 endnu - Det er kun bundkort, og grafikkort som understøtter det, men hvis CPU'en ikke understøtter det, så kan det jo være lige meget.


    Sikke noget vrøvl!
    SB-E har PCI-Express 3.0


    @OP:


    Du vil ikke blive begrænset med kun et enkelt GTX680, men rykker du op i SLI begynder du nok at se en forskel.

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Sikke noget vrøvl!
    SB-E har PCI-Express 3.0


    @OP:


    Du vil ikke blive begrænset med kun et enkelt GTX680, men rykker du op i SLI begynder du nok at se en forskel.



    Du har ret i at den rent faktisk kan køre PCI-Express 3.0 - Og den kan muligvis udnytte PCI-Express 3.0 - Så der tog jeg fejl.


    Når det er sagt: http://www.edbpriser.dk/proces…tel-boxed-id-5812269.aspx


    Den bruger LGA2011, LGA2011 er en server platform, lig mærke til de sindsyge priser - Ingen giver 4000kr. for en 6 kernet CPU, som ikke er meget hurtigere i spil end en CPU til 1400kr. - Så er man da godt dum i hvert fald, og bundkortet er lige så dyrt(knapt den 3 dobbelte pris af, hvad et normalt bundkort koster).



    "Du vil ikke blive begrænset med kun et enkelt GTX680, men rykker du op i SLI begynder du nok at se en forskel."


    Fuldstendigt lige meget - Så længe kortet kun køre 256bit til rammen, så vil rammen være overbelastet mere eller mindre konstant, da det er et ellers kraftigt grafikkort.




    mvh.

  • Jeg sagde i fremtiden og at PT er det til OC fans og gear nuts...


    De MB og cpu'er som er ude nu i butikkerne er til Gamer, OC og eller Gear nuts.


    Evt. kan du læse om det her.
    http://www.anandtech.com/show/…rocessors-x79-and-lga2011


    LGA2011 Bliver Intels Nye socket standart og der komme XOEN CPU'er... men det er ikke Et Server standart eksklusivt i og med at at det første der er kommet ud er Deres E serie (Extreme) som alle ved er til det før nævnte målgruppe.


    Du linker så vidt jeg kan se til ting der vil komme.

  • Se evt. i min signatur... - Jeg har smidt hele 3 links som alle 3 siger server platform, og Anandtech er og har aldrig været troværdig, lige som tomshardware.


    Hvorvidt LGA2011 engang i fremtiden bliver en desktop platform!? Det ved jeg ikke, men som det er nu er det en server platform, som du også kan se på de skyhøje priser.

  • Det er altså noget af et påstand at sige at LGA 2010 er et server platform.


    Det er bare deres nye socket hvor intels udviklingen går over til.


    De første MB og CPU'er har været til Desktop og ikke server.


    Så det er bare intels nye Socket til alle (med tiden) målgrupper og ikke kun til server.


    Men lige nu er er der kun Highend Desktop/gamer og Server.

  • Man kan da også bare være snæversynet!


    Socket 2011 er både en server platform (C600 series), og til workstation/entutiaster (X79)!


    Citat fra Intel om X79: "Get the most out of your gaming and digital media content creation experience with Intel® X79 Express chipset and Intel® Core™ i7 processor based PCs."


    Mht det i #0 stillede spørgsmål, har denne diskusiuon dog absolut ingen relevans, så mon ikke det er på tide at stoppe OT, eller oprette en ny tråd hvis der er trang til yderligere diskusion.

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.