nogle der kan anbefale en god router

  • Er en af de heldige der har altibox Fiber net. det eneste problem er at Altibox sætter en Zyxel router op
    der virkelig sutter. den har ikke noget web gui og den har ikke UpnP. den fejler når jeg åbner for port 8080 og for port 4125. det kan den simpelthen ikke finde ud af. og det er et problem når jeg skal ha fat i min server ude fra !



    Altibox har ikke Lukket for disse porte det er routeren. den har heller ikke noget web gui da det er nogle de har købe spicelt til at køre sammen med deres fiber box. så det der skal ske er at den skal sættes i bridge Mode. og så skal jeg ha en anden router på som faktisk kan bruges til noget.



    Den skal kunne følgende
    Den skal ha UPnP
    Der skal være mulighed for DMZ.
    Den skal ha Dual band
    den skal ha gigabit porte
    Den skal være en Wireless N.

  • Det eneste af dine krav der kan være lidt svært at sige om du får det du ønsker eller ej er DMZ funktionalitet, det er primært fordi mange routeres firmwares ide omkring DMZ er at forwarde alle porte til den IP man har sat op som værende i DMZ.


    Spørgsmålet er næsten, hvad du i det hele taget skal bruge DMZ funktionaliteten til, i mange tilfælde kan du nok nøjes med bare at forwarde de relevante porte til den IP du ønsker.


    Mange routere der kan installeres en tredjeparts firmware, understøtter vlans, med den funktionalitet kan du lave en rigtig DMZ.


    Et par bud angående dualband routere:
    Netgear WNDR3700
    D-link dir-825
    Asus RT-N56u
    Linksys E4200 (bemærk triple stream wifi)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.