Er det værd at gå efter Crossfire

  • Jeg vil lige hører om det er værd at køre Crossfire med denne setup ( da jeg gerne vil være forberedt til D3 )


    CPU: i5 2500K
    Mobo: Asus P8Z68-V LX
    PSU: Corsair 650watt TX
    GPU: XFX 6870 1gb (
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4763844 ) - Artic Cooling


    Spørgsmålet er nu, om det er værd at køre Crossfire, altså købe et ekstra kort magentil.
    Hvor meget ydeevne vil man få ud af det, og kan min PSU håndtere begge kort?


    MVH

  • Det er svært at sige om du får noget ekstra ud af endnu et grafikkort, da det afhænger af om spillet i det hele taget kan udnytte det.
    Eftersom spillet(diablo 3) ikke er ude endnu, er det bedste svar jeg kan give dig... måske


    Din PSU kan måske klare to kort jævnfør AMDs produktside: LINK kræves en 600W psu med 4 PCIe konnektorer.
    Din har kun 2 PCIe konnektorer, men spørgsmålet er om det ikke går alligevel via molex til pcie converters.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Starcraft 2 har ikke nogen crossfire understøttelse. Går ud fra det samme gælder sli. Det har wow heller ikke. Så det virker som om blizzard ikke har meget interesse i det. Men vi må vente og se

  • Du har muligheden for at få betydelig bedre ydelse i crossfire ved at installere AMD's CAP fil, så er det ikke afhængig af spilproducenten længere, ligger lige under selve driveren på AMD's website.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Den må du lige forklare for os XF noobs, Ebo. Du opnår en "general" form for Crossfire support ved at hente Catalyst Application Profiler - er det ikke bare dem der er udgivet for hvert spil så at de kører XF bedre? ?(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Den må du lige forklare for os XF noobs, Ebo. Du opnår en "general" form for Crossfire support ved at hente Catalyst Application Profiler - er det ikke bare dem der er udgivet for hvert spil så at de kører XF bedre? ?(


    Det er både og, AMD driverteam laver CAP filerne, så du generelt opnår specifik ydelse i de spil hvor det kan lade sig gøre og hente mere rent driver mæssigt ved at ændre nogle værdier i selve kernen, det kan du se ved installation af dem, da der kommer et kort blink, lignende en gammeldags DOS billede.


    Siden der normalt kommer opdateringer jævnligt af CAP filen over en måned, ikke bare af det som de selv finder frem til, men de lytter til folks ønsker og tilføjer dem hen af vejen hvis de kan finde en måde at hive mere ydelse ud, når du bruger crossfire.
    Jeg har selv prøvet at give feedback på et spil i efteråret, og i CAP fil nr. 2 i enten september eller oktober, så var den tilføjet og ydelsen gik op ;) , efter installation.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • jeg kan dårligt forestille mig at diablo3 bliver særligt grafik krævende...der må være en grænse for hvor vildt grafik motoren er i et spil der har været under udvikling så længe...jeg kan selvfølgelig tage fejl men jeg tror at det ene 6870 er rigeligt til at spille det i tilfred stillende settings
    ikke fordi jeg tror at grafikken er dårlig eller noget men det er vidst ikke det der er lagt mest vægt på, det er mere indhold og gameplay.

  • Det kræver ikke så meget som f.eks. Total War 2 : Shogun eller battlefield 3, men det hiver skam tænder ud.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • altså dit 6870 skulle da nok kunne trække det på high? eller?


    ellers mht. at køre d3 med xfire, igen, måske? men umiddelbart tror jeg heller ikke det er noget de vil fokusere som der også bliver nævnt

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Vent til du har spillet. Hvis du vil have ekstra ydelse derefter, så kan du se på Crossfire tests af spillet for at beslutte om det er nyt gfx eller et mere magen til, du skal have fat i :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Nu kommer Diablo III jo ikke lige til at være et af de mest grafik krævende spil.


    ifl. systemrequirementslab.com så burde du at kunne køre det uden de store problemer selv med en ATI 4870 (som er minimum requmended for D3).*1


    nu er jeg selv til nVidia, og har altid været til nVidia, men hvis et ATI/AMD 4870 er hvad de som minimum anbefaler (minimum required er meget lavere) - så vil jeg gætte på at en 6870 nok ikke får de store udfordringer i at køre D3 på et fint spilbart niveau. :)


    *1 http://systemrequirementslab.c…73-4d5d-9ffb-b65ca7413820

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU