Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 22. marts 2012, 15:21

installere filer på nr.2 HDD - skal installere nogen filer fra steam af, her kommer problemet så at den kun vil tag min ssd disk, er der nogen måder jeg kan gøre sådan at min nr.2 hdd blir brugt til at installere spil på ?

2

torsdag, 22. marts 2012, 15:51

Nu ved jeg naturligvis ikke hvor mange spil du har liggende i forvejen, men mig bekendt er det muligt at installere Steam på et andet drev, så ligger alle dine spil også der.

Alternativt kan du kigge på at anvende NTFS junctions, det gør det muligt at få det til at se ud som om filer ligger på et specifikt drev, men i virkeligheden er der lavet en henvisning til et andet drev.
Det er dog en relativt kompleks løsning, så jeg vil anbefale dig at undersøge om der ikke er en bedre løsning.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

3

torsdag, 22. marts 2012, 15:54

prøver det med steam har hørt om den løsning før tak for hjælpen

4

torsdag, 22. marts 2012, 16:48

Der hvor du installerer Steam ligger alle dine spil også. Dette er helt standard.
(Steam kan installeres hvor pokker du ønsker, og du kan flytte mappen til et andet drev efter installation uden at den brokker sig)

Du kan dog gøre det at du får Windows til at lave om på mappernes fysiske addresser så at du lægger et spil på et andet drev, men at Steam stadigvæk tror at filerne ligger i dens egen mappe.

Google "Steam move games SSD" for en del eksempler og guides til teknikken. Det er slet ikke så svært. :D

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT S340 Elite | Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandløling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

Tilsvarende tråde

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.