Mangel på displaysignal

  • Har netop været ude efter en omgang ny HW i dag, da min bærbare så småt er på vej under jorden. Den er samlet som den skal (vil jeg da mene) - men jeg får intet signal til min skærm (som forøvrigt også er spritny).


    ASUS M5A78L
    Club 3D
    Radeon HD 6570 CoolStream Edit
    Kingston 4GB DDR3 1600MHz HyperX Blu
    AMD FX-4100


    OCZ Agility 3 SSD 60GB


    Der er ikke ekstern strøm til GFX, så det er ikke det jeg mangler. Skærmen fungerer fint når jeg sætter den til min bærbare. Har også prøvet at sætte computeren til min fladskærm - også uden held. Umiddelbart boot'er computeren fint op - men det er jo svært at sige uden et skærmbillede. Nogen der har gode idéer?

  • Jeg vil give dig ret i at, det nok ikke er skærmen, der giver problemer.


    Det kunne sagtens være grafikkortet, har du mulighed for at prøve det af i en anden computer?


    Alternativt kunne det også være dit bundkort som giver problemer, der er en reel mulighed for at den BIOS der ligger på bundkortet ikke er opdateret til at understøtte den CPU du har købt. Så vidt jeg kan se skal BIOS være mindst v. 0507 for at understøtte FX-4100.


    Har du husket at forbinde 2x2 strøm konnektoren fra din strømforsyning til bundkortet?
    Hvilken strømforsyning har du i øvrigt anvendt til computeren?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Har ikke mulighed for at teste i anden computer nej. Jeg har husket den lille 2x2 connector. Har brugt en LC Power 550W - skulle jo være rigeligt.
    BIOS - hmm jah. Ikke nemt at opdatere når der ikke er liv i skærmen.

  • Har ikke mulighed for at teste i anden computer nej. Jeg har husket den lille 2x2 connector. Har brugt en LC Power 550W - skulle jo være rigeligt.
    BIOS - hmm jah. Ikke nemt at opdatere når der ikke er liv i skærmen.


    Så tyder det på at du er tvunget til at prøve med et andet grafikkort.


    Nu er LC Power ikke umiddelbart et mærke jeg forbinder med kvalitet, men omvendt er det heller ikke umiddelbart det første jeg vil mistænke i denne situation heller.
    Jeg antager at PSUen har en 24 (eller 20+4) pin ATX konnektor til bundkortet og ikke en 20 pin?


    Med hensyn til BIOS, kan det være at der står noget på pakken angående BIOS version.


    Ellers noget du kan prøve, men som sandsynligvis ikke gør nogen forskel, er at nulstille CMOS(batteri ud/reset jumper).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Har selvfølgelig skrevet til ProShop's support - må jo se om de kan komme med noget brugbart.


    PSU'en er med en 20+4 og det er selvfølgelig tilsluttet som det skal.
    Der står ikke umiddelbart noget om BIOS på kassen. CMOS reset giver ingenting.

  • Alt andet lige, så burde maskinen stadigvæk give dig mulighed for at kunne se og komme ind i bios, selv om CPU ikke er fuldt understøttet endnu, før efter en bios opdatering.


    Prøv lige at tage dit GFX ud og sæt det i endnu engang, nogle gange skal dyret lige sættes i nogle gange før det er fuld kontakt i soklen og du kan få billede på skærmen.


    Check osse lige om de ram sidder rigtigt, og start evt. op med kun 1 ram klods siddende i, lige indtil du har fået billede på og opdateret din bios.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hmm, troede lige jeg havde fået et gennembrud med bios...
    Prøvede lige hurtigt GFX ud/i før jeg skulle afsted her til morgen - uden held. Ram sidder som det skal, og har kun en blok.

  • Hmm, nu begynder tingene godt nok at tage en underlig drejning synes jeg. Det første GFX var ganske rigtigt defekt - jeg fik et nyt med hjem, magen til. Stadig intet signal. Over i en anden computer - der spiller det.
    Ram og SSD er testet i samme maskine og fungerer som det skal. Så vi er ude i enten bundkort eller CPU der driller.

  • Hej Brinker : har læst dit indlæg jeg har det samme med en NEXCON pc . hvordan kommer jeg ind i den bios ( er ny her på siden vh leif


    Leif


    prøv lige og tryk: delete, F2, F1, under opstart af computeren. Normalt er det 1 af de tre taster, som du skal bruge, ellers må du lige finde manualen til din computer, der står det normalt osse.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.