Overvågningskamera

  • heej
    Jeg skal have fundet et Overvågningskamera løsning. I starten skal der kun 2 kamera men der skal være mulighed for for flere. kamera skal side udenfor og have en okay række vide om natten. Billedekvalitet skal også være god, og ikke noget som man tit ser i fjernsynet hvor det er mega uskarpt. Nogle som har en viden omkring det? og noget man især skal være opmærksom på når man køber Overvågningskamera? :)


    Pris:????

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Skarpe billeder får du næppe.. Ofte er det virkelig dårligt. Det har noget at gøre med, at det fylder; især hvis du skal have en nogenlunde FPS...


    Der findes HD videokameraer men de koster boksen (mange tusinde kroner) og de kræver en personlig server med rigtig meget plads.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Blackbrizz


    Ved gennemlæsning af din post, fik jeg næsten kuldegysninger af at tænke på og se alle de tusindlapper flyve ud af lommen.
    Jeg læser det, som du søger et kamera(eller flere), som på en rimelig afstand kan levere et godt billede både i dagslys og i mørke.
    Det bliver ikke nemt uden at bruge rigtigt professionelt udstyr, da du skal have et kamera som kan levere højopløsning, samt udnytte IR enten som aktivt("billigst") eller passivt(rigtig dyrt).
    Der findes kameraer, som kun optager hvis der bliver opfanget noget i linsen, altså bevægelse eller ændringer i det billede, som kameraet opfanger, og det vil kunne spare dig for masser af plads, ulempen er så prisen på dyret.


    Ganske som gaming.king siger, så skal du osse have en masse plads til at lagre på, som både skal være stabilt og sikkert.


    Jeg ville nok overveje, alt efter hvad og hvorfor, at tage kontakt til G4S security og få en af deres sikkerhedskonsulenter til at lægge vejen fordi og tage en snak om hvad de eventuelt kan tilbyde som pakkeløsning, eller få dem til at skræddersy et system, som passer til dit behov.


    Fordelen ved det setup, er at du lejer udstyr af dem og de stiller serverplads til rådighed( hvis ønskes), og du kan få det næsten som du vil have det.


    Det ville jeg overveje, fremfor selv at investere i en rigtig dyr løsning, som tiden løber fra efterhånden.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • heej
    Jeg skal have fundet et Overvågningskamera løsning. I starten skal der kun 2 kamera men der skal være mulighed for for flere. kamera skal side udenfor og have en okay række vide om natten. Billedekvalitet skal også være god, og ikke noget som man tit ser i fjernsynet hvor det er mega uskarpt. Nogle som har en viden omkring det? og noget man især skal være opmærksom på når man køber Overvågningskamera? :)


    Pris:????


    Det er møj dyrt - 10000kr. for et godt overvågnings kamera er meget normalt(IR med zoom, og HD opløsning).


    Jeg bruger selv 6 web kamera, og så har jeg købt linser, til det enkelte webcam, efter hvilken zoom jeg havde behov for - Ydeligere kan du i haraldnyborg købe LED lamper på 10watt og 20watt, sammen med en bevægelses sensor, så har du en forholdsvis billig overvågning.... Jeg bruger H264webcam deluxe til overvågning, det har de mest basale funktioner, så som motion detection, og support for op til 16 HD Webcam:)


    Ved længere distancer, hvor en god zoom linse ikke kan klare jobbet, så kan det være nødvendigt med et par aktive USB hubs, de koster under 200kr. pr. stk.


    Jeg tager typisk et HD webcam og limer det til, eller støber en ny 'æske' til kamera.. Kameraet skal alligevel laves om, så linsen passer på, og det skulle jo også helst være rimeligt vandtæt bagefter:)