Ny gaming maskine til ca 6.5k til min ven, men er vist ude af træning!
Hey Tweakers.
Jeg lovede min kammerat at se lidt på en ny gaming maskine til ham. Dog har de små 5 års pause jeg har haft fra at samle maskiner sat mig lidt tilbage på viden omkring det.
Han snakker om at han gerne vil kunne spille BF3, Skyrim og lign på så maksimale indstillinger som muligt.
Hans budget lyder på ca 6.500 kr. og det kan evt modvilligt strækkes til 7.000.
Jeg har kigget lidt på nogle af de andre tråde, men har lidt svært ved at blive klog på hvad der er det bedste setup til pengene. Det jeg har samlet sammen selv pt er:
Nu kan en stor del af det krediteres til dig selv, DNope og vist et par andre som har kommet med nogle forslag til andre tråde indenfor de sidste par sider under hardware ..
Har du nogen forslag til alternativer til kabinettet eventuelt?, det skal helst larme så lidt som muligt og have plads til at arbejde i, men stadig holde maskinen kold og helst til omkring de 500 kr. alt andet er mere eller mindre irrelevant
Personligt skal jeg aldrig igen røre AMD's ting og jeg ville heller ikke anbefale det til venner.
Men det er dit valg - jeg ville blot sige, at Cooler Master's GX-serie ikke har det bedste ry og du bør overveje et alternativ som fx Corsair's TX v2
Super god strømforsyning, men den larmer en hel del..
----
Den skal jo helst ikke larme for meget, men samtidig så er det svært at vurdere om den rent faktisk larmer mere end andre PSU'er eller personen bare ikke er vant til at de som oftest siger lidt.
Så derfor kiggede jeg på Cooler Masteren i stedet.. Oprindeligt ville jeg have stoppet en Silent Pro i, men den var for dyr i forhold til budgettet..
Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "zeekra" (16.03.2012, 13:36)
Tror ikke folk er direkte imod AMD,men der er bred enighed om at fx serien er lidt en flok meloner,yder dårligere end deres forgående cpu pr clock,højt strømforbrug,men læs da selv nogle forskellige tests af den: http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/H…_Scaling/1.html
er enig i at du skal overveje corsair tx'er de er vidst nogle af de bedste dog ikke af erfaring men fra at læse fra nettet
kabinet så er der http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=648534 den er rimelig populær og ser rigtig fed ud der er også en mindre version der hedder noget med 3000 men den r3 er lyddæmpet og lidt flere features.
mht. grafikkort så er 6970 stadig kraftigere men den æder også meget mere strøm og om den er de 400 ekstra oveni værd er kun dig der kan sige
ellers hvis i kan vente 1-2 måneder så vi kan få nvideas nye serie ud og ivy bridge så kigge lidt på dem da de for det meste er lidt bedre iforhold til pengende. men ellers falder priserne jo også på alt andet
Intel® Core i7-2600K Processor
ASUS P8Z68-V PRO/GEN3
Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Køler
XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
Corsair SSD Force Series GT 240GB 2.5" SATA 6
XFX ProSeries Core Edition 750W
Corsair Carbide 400R Midi Tower
ASUS BW-12B1LT, Blu-Ray Writer SATA
selv ville jeg godt nok smide en bedre køler på den, evt. en lille vandkøler ?
vandkøling er sådan set ikke lige så godt som luftkøling hvis du er på et budget ellers skal du op i flere tusind for at få udbytte af vandkøling iforhold til luft. den larmer self ikke men med en god luft køler er det heller ikke et problem
Jeg tror også at Ivy bliver for dyr til det begrænsede budget og han har ikke rigtig lyst til at vente. Angående det med køl, så har jeg også tænkt på at den skal have lidt ekstra, men spørgsmålet er bare hvad.
Min kammerat kom selv med et forslag:
Processor: Intel core i7-2600k - kr 2.137,00
Grafikkort: Gainward GeForce GTX 570 - kr 2.358,00
Bundkort: ASUS P8Z68-V LX - kr 753,00
CPU køler: Cooler Master Hyper TX 3 CPU Køler - kr 191,00
RAM: Kingston HyperX 2 x 4 GB - kr 344,00
Harddisk: Seagate Barracuda Green ST2000DL003 2 TB - kr 875,00
Diskdrev: LiteOn iHAS122 - kr 163,00
Kabinet: Cooler Master CM Storm Scout - kr 645,00 I alt kr 7466,00
Han har vist glemt en PSU og han har ramt lidt længere over budget end jeg har
Hvad mener i ville være bedst og mest fremtidssikret og hvorfor? (af de 2 forslag, evt med ændringer)
Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "zeekra" (16.03.2012, 16:55)
dit første bud syntes jeg personligt var noget bedre. du ser ikke det store bump ved at tage nr 2 da 7850 ligger meget tæt på 570 performance mæssigt men slår den voldsomt i strøm forbrug.
edit: 7850 skulle gerne være lidt kraftigere end 570'eren endda.
2500k har 4 kerner, og yder i spil noget nær som FX-8120 - Men de fleste spil bruger kun 2-4 kerner, og en FX-8120 har 8, derfor vil FX-8120 vise muskler, efter hånden som der kommer spil der udnytter flere kerner.
Både 2500k og FX-8120 overclocker godt
Det er godt at du vælger hurtige RAM, rammen kan ikke blive hurtig nok til en FX-8120 - Især ikke hvis du overclocker.
Jeg ville holde mig til 7850 2gb, af den simple årsag at det bruger lidt mindre strøm, og yder noget nær som et HD6950 2gb kort