Note program

  • Der er masse af note programmer, og også et på windows. Men jeg kunne godt tænke mig en måde at sync dem på, imellem mine computere. Findes der sådan noget, eller skal jeg køre over dropbox på en eller anden måde, og hvordan gø jeg det?


    Det gik lige hurtigt nok, tråden skal over i software

  • Den skulle nok være postet i software og ikke hardware....


    Prøv evernote, det virker rigtigt godt og syncer over alle computere og smartphones (i hvert fald iPhone og Android), og så er det gratis.


    /ask

  • Personligt bruger jeg onenote og dropbox, man kan bare gemme notesbogen i dropbox-mappen og så synkroniserer den selv. Det virker helt fint, bortset fra at jeg har 2007 på den ene computer og 2010 versionen på anden, og hvis jeg bruger 2007 formatet kan jeg ikke bruge formel-funktionen, så lige pt. kan jeg kun åbne den med onenote 2010.

  • OneNote er også et fint program, men det koster og der er vidst apps (i hvert fald til iPhone) men som også koster.


    Selvom jeg selv ofte benytter one-note vil jeg faktisk stadigt anbefale Evernote til langt de fleste.


    /ask

  • Jeg er enig, bruger også selv Evernote, og det fungerer super godt for mig

    Intel Core 2 Duo E8500 3,16ghz Cooled by Corsair H50
    Asus P5N-E SLI
    Club 3D RADEON HD 5670 512 mb gddr5
    Kingston HyperX Pc2-6400 2 x 2 Gb
    Apevia Chameleon 550 Watt
    Samsung Spinpoint F1 1 tb
    Kabinet: Apevia X-Plorer
    Windows 7 ultimate 64bit
    Logitech G15, G9, G35, Z4
    Steelseries SX


    Acer P226HQL + Phillips 19 tommer



  • Der er masse af note programmer, og også et på windows. Men jeg kunne godt tænke mig en måde at sync dem på, imellem mine computere. Findes der sådan noget, eller skal jeg køre over dropbox på en eller anden måde, og hvordan gø jeg det?


    Det gik lige hurtigt nok, tråden skal over i software


    Google Docs - det er nemt, hurtigt og virker på stort set alt. Desuden også fået offline sync nu, så du kan have hentet dokumenter ned på en telefon/tablet også bruge det hvis du ikke har mobil forbindelse der hvor du er.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Google docs er da helt fint, men er der ikke lidt som at bruge word til at holde styr på sine noter. Til mindre sammenhænge kan det godt fungere, men der skal ikke blive ret komplekst før det fejler.


    Bruger selv mest OneNote til at holde overblik over 6-8 større projekter med mange partnere i hvert og med mange faglige retninger i de enkelte projekter. Her falder word dokumenter eller tekstilen helt igennem.


    Valget af OneNote er kun fordi jeg deler nogle noter med andre der benytter OneNote. Privat bruger jeg evernote som fungerer rigtigt godt på tværs af platforme og specielt billed noter direkte fra telefonen er fedt til hurtige notater fra artikler eller lignende.


    /ask

  • Google docs er da helt fint, men er der ikke lidt som at bruge word til at holde styr på sine noter. Til mindre sammenhænge kan det godt fungere, men der skal ikke blive ret komplekst før det fejler.


    /ask


    måske, men det hele kommer jo an på hvad #0 helt præcist vil :) Det fremgår ikke 100% af posten. Det gode ved at bruge Google Docs er at man ret hurtigt kan lave et regne ark hvis det skulle blive nødvendigt. Der er mange muligheder i det, men ja det kan blive komplekst.
    Så #0 skal nok ud og prøve og finde det han finder bedst til sine krav.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Ja, det er rigtigt, men det er ikke defineret ret skarpt hvad OP har brug for.


    Fordelen ved mange noteprogrammer er netop at man let kan trække regneark/mails/pdfer/dokumenter/billeder direkte ind i programmet og tag'e dem til senere brug. Derved er man ikke låst til et enkelt format.


    /ask