Køb af SSD - gå efter billigste pris eller bedste forhandler?

  • Gå efter billigste pris eller bedste forhandler? 15

    1. Bedste forhandler (12) 80%
    2. Billigste pris (3) 20%
    3. Anden grund, uddyb... (0) 0%

    Jeg skal snart have købt to nye SSD diske, har aldrig købt SSD før så køber nok to Intel 520 serie diske da de har 5års garanti og rigtigt fine test bag sig.


    Spørgsmålet er om du i samme situation ville købe hos den billigste forhandler du kan finde i udlandet, med risiko for at de ikke eksister om 4,5år når diskene måske fejler?
    eller
    Ville du hellere købe hos en respekteret dansk forhandler du med ret god sandsynlighed ved stadig findes den dag du får en defekt?



    Vi taler prisbesparelser på omkring 400,- i en handel til maksimalt ca. 5.000,- i alt for 2x240GB reseller version

  • Når vi ikke snakker om mere end 400kr ud af ca. 5000kr, ville jeg tage en god kendt forhandler, så du kan håndtere RMA via dem.


    Hvis det skulle ske at der skulle gå noget galt, skal RMA sandsynligvis gå via dem og det kan godt blive dyrt at skulle sende til udlandet.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ja, til den besvarelse er det ikke besværet værd. I øvrigt så tror jeg godt at du kan regne med at garanti ud over den almindelige bliver håndteret lettest direkte ved producenten.


    /ask

  • Altså, jeg er her ikke for at lave reklame.. Men det er efterhånden blevet sådan at jeg køber alle mine ting hos Komplett. Jeg har igennem de sidste par år købt stort set alt hos dem (30-40 ordrer i alt). Ikke én eneste gang har de røvrendt mig. Der har heller aldrig manglet en lille ting, været forsinket levering eller lignende. Desuden er det faktisk pisse billigt og man kan næsten stole på, at den pris de har er den billigste plus/minus 10 %.
    Den eneste0 andre forhandlere jeg oplever lignende stabilitet og service fra er Cinemagic og AV-Connection men de sælger mest HiFi, så det er nok ikke så relevant. Som udgangspunkt synes jeg at markedet bør bestemmes af prisen, men jeg er faldet lidt for det der med god service, stort udvalg og tillid :)
    For at svare på dit spørgsmål: Når der er mindre end 10 % difference, så ville jeg være ligeglad.

  • Jeg går altid efter den en god forhandler til en god pris, hvor det handler o at finde den gyldne middelvej. Når vi taler små beløb og ting der ikke nemt går i stykker plejer jeg at være ligeglad, hvor jeg køber, men dyre og/eller avancerede ting garderer jeg mig ved at finde en god forhandler.


    Bruger selv komplett ofte, og har kun haft en irriterende oplevelse med dem, men det var 50% kompletts skyld og 50% Postdk :P
    Synes trustpilot plejer at give et godt indtryk, hvor jeg latid lige tjekker en ny forhandler, inden jeg smider mine penge efter dem :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det vil jeg osse altid gå efter forhandleren, frem for at spare nogle få penge ved at handle i udlandet, lige med undtagelse af nogle få forhandlere og selvfølgelig hvor mange penge ordren handler om.


    Jeg kigger næsten altid efter, der hvor jeg er blevet godt behandlet, så kommer prisen sådan lidt i anden række.
    Er det et sted hvor jeg har handlet før og fået det lige efter bogen og alt er overholdt, så har jeg bestemt ikke noget problem med at handle der igen, selv ved en mindre virksomhed, når bare servicen spiller, det vil jeg godt betale lidt ekstra for.


    Så med en ordre som du skal ud med, så ville jeg kigge efter en forhandler der har været længe på markedet, og bevidst sit værd overfor sine kunder, så kigge lidt mindre på prisen, når det ikke drejer sig om en større forskel.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg overvejer kraftigt at handle hos CDON da jeg har koebt en del musik/film der og aldrig haft problemer samt jeg har en rabat kode liggende til fri fragt.


    Nogen der har handlet hardware/elektronik hos dem foer?
    Taenker specielt paa hvordan de haandtere rma sager...

  • Jeg overvejer kraftigt at handle hos CDON da jeg har koebt en del musik/film der og aldrig haft problemer samt jeg har en rabat kode liggende til fri fragt.


    Nogen der har handlet hardware/elektronik hos dem foer?
    Taenker specielt paa hvordan de haandtere rma sager...

    Jeg ville ikke købe hardware hos dem. Jeg har også købt en del film hos dem, og det er gået smertefrit. Én ting er dog film, noget andet er forholdsvis dyr hardware. Jeg ville heller ikke købe hardware i Aldi.
    Kort og godt ville jeg vælge en god dansk forhandler du har tillid til.

  • OK jeg hoerer jer, CDON er nok ikke stedet at koebe hardware (hvad ved en fiskehandler om blomster, you get the point)...


    Kigger nu istedet paa enten en bulk udgave fra Dustin eller en reseller udgave fra Proshop.
    Heller klart mest til reseller udgaver hvor jeg kan tage eventuelle RMA sager direkte med Intel (hvis f.eks. forhandleren lukker har jeg altsaa stadig garanti) samt jeg er garanteret 5aars garanti.
    Bulk saa vidt jeg forstaar SKAL man igennem sin forhandler og man har som udgangspunkt kun 3aars garanti...


    Hvad siger I til Proshop, hvad er jeres erfaringer?

  • Proshop/shg har jeg kun haft gode erfaringer med og de rma, jeg og venner har været ude i er gårt forholdsvis godt.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Med mindre forskellen er meget lille (~ 100 kr.) til en god forhandler (som ProShop eller Komplett), ville jeg uden tvivl tage den billigste, når der er tale om et INTEL produkt. Jeg har kun gode erfaringer med RMA hos intel - og for den sags skyld heller ingen dårlige erfaringer med CDON (omend jeg ikke har prøvet deres RMA endnu).

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Jeg bemaerkede idag til min store overraskelse at prisen paa netop Intel 240GB Reseller udgave er steget et par kroner siden igaar.
    Jeg taenker det maaske har noget at goere med iPad lanceringen igaar og dermed er der nu mere tryk paa efterspoergslen af high-end NAND?


    Anyway, takker for hjaelpen herinde, har lige lagt en bestilling hos ProShop :)