• Heej Tweak


    Tak for hjælpen på mine tidligere tråde, håber i kan hjælpe her også.


    Jeg overvejer at lave et lidt mere avanceret system med noget vild køling. Her tænker jeg vandkøling, evt bare en Corsair H80 og om der er forskel på den og en standart fra intel?


    Corsair H80:
    http://www.computersalg.dk/pro…%B9-hydro-h80-77511551156


    Eller om man skal gå hele vejen med et starter kit
    http://www.coolerkit.dk/ek___h3o_kit_120_ltx-p-1765.html



    Jeg modtager snart et nyt kabinet og har nyt bundkort, så tænkte hvis jeg skal lave noget nyt er det nu tiden er inde?
    Jeg vil helst ik meget langt over de 1.200,00 kr.


    Alternative forslag modtages meget gerne, eneste krav er at det skal være "let" (ikke særlig avanceret) at installere.


    Håber i kan hjælpe

  • Hvis det skal være let at installere, så ville jeg gå udenom et komplet samlesæt af vand og bare springe på en Corsair H80 eller en af de gode luftkølere.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Når jeg siger let at installere, mener jeg at det skal ik være sådan at man skal have en docter drag i phd for at kunne installere det. Hvis man bare er lidt finger færdig og en nybegynder kan klar det, så er det fint. Ved bare at der er nogle ting som kræver lidt før man kaster sig ud i tingende, så hvis det er let nok at installere så er det også fint ?

  • jeg er også ret meget in på et starter kit, for man kan jo altid udvide til gfx køler, ny pumpe og tank eller revlsdkalsjdasdl hvordan det staves. Men er det jeg har linket til så fint nok til at starte med ?

  • Jeg kunne ikke lige finde et startsæt med en 360 rad til de 1500, men smider du 1 hundredlap mere i, så er du på banen.


    Coolerkit har startsæt til 1599,95




    EK sæt


    XSPC sæt


    Du vil få en meget bedre ydelse med et startsæt end, du vil opnå med f.eks et lukket vandkølingssystem ala H80/100.
    Der er flere ting, som spiller ind bla. bedre pumpe, større radi som er lavet af kobber og messing for bedre varme overførsel, flere blæsere hvilket gør at der kan trækkes langt flere watt varme ud af vandet pr. cyklus end med et lille sæt.
    Et færdigt samlet sæt som H80/100, Antec H2O 920 o.lign ligger lige over hvad en highend luftkøler kan yde, især ved OC.


    Vælger du et startsæt, så har du muligheden for at kunne udbygge efterhånden, som du får råd og lyst til at omfatte alt hvad der overhovedet kan vandkøles i en computer.
    Tro mig det kommer du til hen af vejen, jeg har selv haft et fuldt system og startede osse med et startsæt og ca 1 år senere var bundkort, ram, harddisk, GFX osse indbefattet i vandkølingsystemet, så det gror stille og roligt.


    Du kan jo starte med et startsæt og så se hen ad vejen og du vil have mere bygget på, ikke sandt ;) .


    Jeg har valgt i mit nybyggede system at sætte et færdigt sæt til, Antec H2O 620, som kun kan køle CPU, men har valgt at smide en ekstra blæser på i push/pull opsætning for lige at få lidt ekstra ydelse, grundet jeg ikke rigtig gider et fuldt udbygget system igen og de lukkede systemer har intet vedligehold, dovenskaben længe leve :clap: , men ydelsesmæssigt kommer de færdige sæt ikke op på siden af et startsæt hvad angår ydelse især når du begynder at skrue på hele systemet ;) .


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.