Nyt tastatur mekanisk eller ej?? "klik"-knapper

  • Er lidt på udkig efter et nyt tastatur.. Behøver ikke være gamer tastatur, eller noget vildt.. Men noget der er behageligt at bruge, og hvor knapperne er lidt ligesom på en bærbar.. altså bløde at trykke på, uden at "klikke"..


    og hvad er mekanisk og ikke mekaniske knapper ?? altså hvad er fordelen? undgår man de klikkelyde på knapperne, ved at købe et mekanisk tastatur, eller hvordan??


    håber i forstår, og kan hjælpe tak :)

    CPU: Intel Core i3 2120 @ 3459mhz(33x104,8mhz)
    Mobo: ASRock P67 Pro3
    Ram: 4GB Corsair XMS3 1600
    Gfx: Sapphire Radeon HD6770 @ 900mhz/1350mhz

  • Mekaniske knapper betyder som regel at der er en fjeder i knappen, det kan give større "vandring" i knappen, altså det jeg vil tolke som klik.


    Umiddelbart kunne jeg forestille mig at du bare skal have et almindeligt "softdome" keyboard, personligt er jeg en stor tilhænger af lenovos keyboards, de koster ikke alverden og keyboardet er af rigtig fin kvalitet, her er et link til standard modellen: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • det jeg mener med at knapperne klikker er når man trykker på dem... mange tastature siger et tydeligt "klik" når man trykker på en knap... det er FORBUDT på det tastatur jeg skal have for får spat af den lyd.. logtech har også lavet et par små modeller af tastature der ikke gør det, men stilen er sku ikke lige mig, og knapperne sidder lige underligt til mine fingre.. har pt selv et razor lycosa, men hooooooold kæft det larmer, og så registrere den ikke altid at man slipper knapperne..

    CPU: Intel Core i3 2120 @ 3459mhz(33x104,8mhz)
    Mobo: ASRock P67 Pro3
    Ram: 4GB Corsair XMS3 1600
    Gfx: Sapphire Radeon HD6770 @ 900mhz/1350mhz

  • mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Ja Lycosa larmer som en ond arm - fortryder på det stærkeste det køb. Det holder dog utroligt godt (bortset fra at gummien er slidt lidt af på mellemrumstasten)


    Du skal udgangspunkt holde dig fra tastaturer der kalder sig mekaniske - de switches som de bruger til knapperne larmer lige så meget som et lycosa (hvis ikke mere). :pinch:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Mansen - Ja sådan har jeg det også.. det larmer SYGT!! Og må nok indrømme, at når jeg fx spiller meget wow, eller andre spil hvor tasterne skal bruges meget.. så er det sku træls at de larmer som de gør..


    doitttt - Det der Logitech Illuminted er LIGE MIG!! Ser rigtigt lækkert og pænt ud og også rimelig afslappende at bruge.. Må jeg have fat i til den første så :) Så må ny cpu, bundkort og ram sku vente..
    Men det K120 virker nu også rimelig, til en nødløsning :)


    Og er generelt ikke meget for de store gaming keyboards, syntes ikke lige stilen er den fedeste :)

    CPU: Intel Core i3 2120 @ 3459mhz(33x104,8mhz)
    Mobo: ASRock P67 Pro3
    Ram: 4GB Corsair XMS3 1600
    Gfx: Sapphire Radeon HD6770 @ 900mhz/1350mhz