Lyddæmpning af kabinet

  • Nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan få det bedste lyddæmpning til prisen til mit kabinet?


    Jeg skal bruge noget som er relativt tyndt til lågen bag bundkortet så der stadig er plads til ledninger og så skal jeg bruge noget til resten af kabinettet her er tykkelsen mere eller mindre underordnet, men det må dog meget gerne være sort eller mørkegrå


    Håber nogen kan hjælpe mig med lidt links eller erfaringer =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • har selv kigget på det og andre steder, var mere om nogen havde erfaringer med hvad der er godt og fungere ordentlig :)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • kender udemærkedet sites hvor jeg kan købe tingene, jeg tænkte mere om nogle kunne anbefale et mærke jeg skulle gå efter?


    Har et lille Antec P180 mini =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Nu spørger jeg sikkert dumt, men har du kigget på at reducere mængden af støj der kommer fra selve computerens komponenter først?


    Problemet med lydisolering via plader, er at det ofte har en tendens til at isolere varme, hvilket resulterer i at blæserne i kabinettet (og deraf selve komponenterne) skal køre hurtigere for at holde samme temperatur for luften i kabinettet, hvilket betyder at de afgiver mere støj.


    Derfor vil jeg anbefale dig at starte med at kigge på lydreduktion før du går videre til at lydisolere.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • RTM@ Disse ting er jeg fuldt ud klar over, jeg køre pt med Scythe S-Flex SFF21D som ikke larmer, det er bare for lige at sluge lidt resonans og se om det ikke også kan dæmpe lyden fra blæserne en smule med deres lydabsoberende overfalde på måtterne =)


    Antec P180 mini er jo bygget op med siderne i flere lag så de er mig bekendt ikke specielt gode til at overføre varme og med 3 x 120 + den store top blæser har jeg ikke problemer med temps i mit kabinet, tror du at jeg tager fejl her da?

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Jeg ville nok lige kigge lidt mere på hvor støjen kommer fra, som RTM siger.
    Antecs kabinetter i P-serien er lyddæmpede fra fabrikken og kommer med de trifans, og ved over mellem hastighed, så begynder de altså at lave en god del støj. Det vil du nok ikke komme uden om ved at montere støj reducerende materiale i kabinettet, som RTM siger igen.


    Har selv P183 i kone pc'en.


    Du kan måske komme ud over det, ved både at sætte det materiale i kabinettet, men jeg vil næsten vædde på, at du så kommer til at skulle skifte dine blæsere ud oven i.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • mine blæsere er som sagt 3 stk 8,7dba blæsere og den store std blæser køre på cirka 6v så den giver heller ikke lyd fra sig, lyden jeg vil dæmpe er en blandings lyd der fremkommer via resonans fra kabinetter, en smule fra psu og gfx, og jeg tror på at med noget lydabsoberende materiale vil jeg kunne dæmpe denne en smule.


    Tror i da at jeg er helt tosset og tager fejl her? =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Det var dog utroligt som folk har svært ved at hjælpe manden med det han har brug for.
    Hvorfor prøver i at belære ham med andet end det han efterspørger?
    Sorry for OT ... Synes bare lidt det er blevet en vane her inde.. :P


    Held og lykke med at finde det rigtige.


    BTW ved jeg du har ret Psycho med hensyn til det vil fjerne store dele af resonansen at smide plader i.

  • Det var dog utroligt som folk har svært ved at hjælpe manden med det han har brug for.
    Hvorfor prøver i at belære ham med andet end det han efterspørger?
    Sorry for OT ... Synes bare lidt det er blevet en vane her inde.. :P


    Held og lykke med at finde det rigtige.


    BTW ved jeg du har ret Psycho med hensyn til det vil fjerne store dele af resonansen at smide plader i.


    Det var dog utroligt som folk har svært ved at hjælpe manden med det han har brug for.
    Hvorfor prøver i at belære ham med andet end det han efterspørger?
    Sorry for OT ... Synes bare lidt det er blevet en vane her inde.. :P


    Held og lykke med at finde det rigtige.


    BTW ved jeg du har ret Psycho med hensyn til det vil fjerne store dele af resonansen at smide plader i.


    Det mindste problem, er sgu da at finde et sådant produkt, som TS efterspørger, det er lige her


    link


    Problemet ligger så i, om det overhovedet vil hjælpe ham alligevel, men det springer du jo op og falder ned på, ikke sandt.
    Antecs P serie er lyddæmpet fra fabrikken af i alle sider og i toppen, samt den står på silikone fødder. Som du kan læse dig til her i nedenstående link.


    Link


    Både harddiske, PSU hænger/står osse på silikone pads, så der er heller ingen resonans ud i kabinettet.


    Så lyden kommer sgu fra et helt andet sted hvor det måske var bedre at investere i en after market køler til GFX fremfor mere lyd isolering, som vil være med til at hæve temps inde i kabinettet og derved få blæserne til at arbejde hurtigere især på GFX, grundet luften som egentlig skal køle den, er blevet varmere og derved skaber mere lyd.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.