Du er ikke logget på.

Nyhedsbrev

Indsend nyhed

Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.

Indsend nyhed

21

torsdag, 22. marts 2012, 19:18

Har du haft fat i Synology NAS? Alt hvad du skriver der kan klares fra den undtagen at vække computere for at lave backup.

Mht til port-forwarding klarer den også fint det for dig. Med musik og media er der apps til iPhone/android så du har adgang fra din telefon også.
Moderne NAS kan efterhånden så meget at det for de fleste er alt for overkill med en windows server (hvorfor i øvrigt vælge en windows server?) medmindre man har helt specifikke ønsker som ikke kan klares på anden vis.

/ask
Windows home Server kan så meget mere end nas. Listen er virkelig lang. og mulighederne er uendelige.
vil Faktisk sige at den eneste du ikke kan men WHS er domain controller (eller det kan du men det er imod microsoft's EULA). Synology er en kanon god Nas helet sikkert og nok også de bedste nas servers du kan få Hvis du lige ser bort fra Drobo.

Men det er kun en NAS og vil aldrig være andet.
Windows home server giver dig en masse ting du som en NAS bare ikke gør.
Du kan via Windows home server 2011 weblogin fra dit arbejde eller hvor du nu er. Tænde en computer der hjemme der ikke allerede køre. hente en fil fra den og slukke den igen.
jeg har selv en nas og jeg er glad for den. men den ville aldrig kunne erstatte min WHS 2011

22

torsdag, 22. marts 2012, 21:18

Alle de ting du nævner at WHS kan, kan en NAS nu også - med færre resourcer. Og mindre strømforbrug.

Jeg kører selv en W2003 server herhjemme som kun bruges til SMB NAS - jeg savner ærligt talt ikke flere features, og ville nok også hoppe over i en gratis Linux distro hvis det ikke betød at jeg skulle ud og købe harddiske til backup...af min backup (til filsystemskifte)

23

fredag, 23. marts 2012, 07:22

Som en sidenote:

@dopess: Hvor langt tror du OP ville komme med en WHS installation når han har vanskeligheder med at installere DSM på en Synology NAS?

/ask
IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

24

fredag, 23. marts 2012, 23:01

Som en sidenote:

@dopess: Hvor langt tror du OP ville komme med en WHS installation når han har vanskeligheder med at installere DSM på en Synology NAS?

/ask
At installere WHS kan alle finde ud af. Det er jo udviklet til at alle skulle kunne finde ud af det. !!!

HerrMansen Ja men som sagt kan WHS 1000 ting en nas bare ikke kan. og du kan ikke sammenligne W2003 men Whs 2011 på nogle måder der er også sådan cirka 10 år alders forskæl på disse to Windows udgaver

det der kommer tættest på WHS 2011 er Windows SBS. og så alligevel ikke.

Jeg har selv en server der køre WHS 2011 (Gamle Gamer jeg har udviet til dette)
og så har jeg en 3 stk HP ProLiant DL360 G6 som køre i Cluster. med Esxi og vSphere. Windows 2008 R2

Windows til 2008 Kun Pga D.C og sharepoint. resten er stortset linux.

25

fredag, 23. marts 2012, 23:55

Sjovt som du lige skulle vende den - jeg har overhovedet ikke nævnt/forsøgt at sammenligne de to. Jég har bare ikke brug for alle de fancy features som WHS tilbyder.

Homegroup systemet er noget makværk efter min mening så det bruger jeg hverken på server eller klient basis.
Systemkravene er for høje på WHS i forhold til hvad jeg skal bruge/har.
Drive Extender er væk, hvilket jeg bruger.
Alle Windows systemer fungerer med remote login, så WHS har intet dér såvidt jeg ved.
Streaming - Jeg bruger SMB. Mine andre enheder håndterer fint selv konvertering af formater.
Clusters, Servers og whatnot - Igen. Jeg har en NAS, ikke en server.

Men som sagt - hver sin egen. Det er helt fint at du kan finde noget at bruge WHS til. :firefox:

26

lørdag, 24. marts 2012, 16:22

ja.. var nok også hvad jeg tænkte, men hvis det skulle være så nemt, så tror jeg bare der er noget galt med min NAS, for der viser ikke nogen drev, når jeg køre installationen, bliver NAS fundet, men der bliver ikke vidst noget drev, at lave installatioen på.
Som en sidenote:

/ask
At installere WHS kan alle finde ud af. Det er jo udviklet til at alle skulle kunne finde ud af det. !!!

HerrMansen Ja men som sagt kan WHS 1000 ting en nas bare ikke kan. og du kan ikke sammenligne W2003 men Whs 2011 på nogle måder der er også sådan cirka 10 år alders forskæl på disse to Windows udgaver

det der kommer tættest på WHS 2011 er Windows SBS. og så alligevel ikke.

Jeg har selv en server der køre WHS 2011 (Gamle Gamer jeg har udviet til dette)
og så har jeg en 3 stk HP ProLiant DL360 G6 som køre i Cluster. med Esxi og vSphere. Windows 2008 R2

Windows til 2008 Kun Pga D.C og sharepoint. resten er stortset linux.
Søger bare lidt hjælp

Klassificer denne tråd

Copyright 2001-2013 © Tweak.dk | www.tweak.dk
Forum Tags | Hardware | Nyheder | Forum | Ansvar | Mobiltelefoner | Sitemap | Cookies | Mobilabonnement