Trådløst netkort til stationær PC

  • Hej alle


    Jeg står i den situation at det ikke er muligt at forbinde min stationær med et kabel til min router. Derfor søger jeg et trådløst netkort.
    Min stationær står på 1 sal, og min router har en rigtig god trådløs forbindelse, der sagtens kan nå på 1.sal


    Mit nuværende bundkort er: Gigabyte ga58a-ud3r
    Min router (Yousee): Netgear CG3000


    Maks pris 400 kr


    Hvad vil I foreslå?

  • Der skal du nok lige have fat i jacobask, han er verdens mester i alt det trådløse, smid ham en Pm.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det er nu nok så meget sagt...


    Jeg ville finde et netkort med mulighed for at flytte rundt med antennen så man ikke risikerer at der er et "blindt" punkt lige bag computeren, f.eks:
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=593510


    Det var kun et hurtigt bud - der er en del andre. Kig efter de "kendte" mærker som netgear, d-link, linksys osv. De giver mindst bøvl i længden.


    Når det så er sagt så ville jeg gøre hvad jeg kunne for at få det kablet. En stationær er jo netop stationær og det kan derfor godt betale sig at bruge lidt tid på kablingen. Du vil aldrig opnå samme høje stabile forbindelse på trådløst som du gør på kablet netværk.


    /ask

  • Dvs det er det eneste jeg skal have?

  • Jeg har ikke haft andet end problemer med USB "netkort"... :thumbdown:
    (har haft 2 USB netkort før, hvilket jeg heldigvis har udskiftet)



    Lige nu har jeg selv et pci netkort i min egen com, hvilket jeg aldrig har haft problemer med :thumbsup:


    Jeg har lige samlet et com til fætter fætter, hvor jeg brugte dette:
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=617279


    han har INGEN problemer, trods han sidder 20 meter fra hans router :thumbsup:
    han spiller WoW, CSS, og downloader en smule ^^


    MEN, det er et godt stykke tid siden jeg har haft USB "netkort", og ved ikke om de er ved at være lige så gode som PCI, men jeg har aldrig haft problemer med PCI kort! :thumbup:

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit