Viden om computer

  • Heey


    Er der nogle steder/ bøger hvor man kan læse om hvordan man sætter en computer sammen. Har nemlig været igang med at rode ved computer i forbindelse med min tråd "lag i APB", har også tidligere samlet min engen pc med jeres hjælp. Men vil gerne vide lidt mere om det sådan at jeg måske kan rådgive andre, men også for interessens skyld. Så er der nogle hjemmesider eller bøger der er gode?


    // Psych0

  • Det bedste er faktisk at du har en PC, skiller den ad og samler den igen.. Og evt. problemer kan man så fejlsøge efter, når de dukker op :D


    Prøv at google et par videoer eller guides ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • der er også en guide hvordan man samler en pc her på tweak måske den kan udvide din viden lidt :) :9xo

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • som renegger siger skil og saml din pc ad. eller gør som jeg har tænkt mig til sommer at tage på lossen og finde nogle gamle pc dele/bare købe nogle til billige penge og så bare overclock den, lege med køling osv. og hvis den bryder ned så ville det rage dig en papand :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeg tænker ikke direkte med henblik på OC, men mere hvad består en harddisk af, hva er forskellen hvis det er en 7200 rmp eller noget andet, hvad er forskellen på de forskellige socket, hvad betyder de forskellige ting ved grafikkort. Så man kan tage 2 forskellige grafikkort og sige at den er bedre her og den er bedre der, hvilket betyder at dette er den bedste. Altså viden om de punkter der er med til at gøre de forskellige produkter forskellige.

  • Sæt dig ind i lidt af alle produkter, så du har en baseline/basis-forståelse for de forskellige enheder og hvordan de yder. Du kan evt. starte med at kigge på round-ups af grafikkort, cpu'er og bundkort. Hver gang der kommer nye lanceringer er det forholdsvis nemt at sætte dem i relief til de produkter du allerede ved hvordan yder :D


    Jeg kigger selv gerne på diverse roundups af cpu'er og gfx. Lidt mindre på bundkort og hdd/SSD, men de bliver dog også kigget på.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H