køb af server [til CS:S]

  • Hej Tweaker


    Jeg har godt ville have en Css server i lang tid nu og nu skal det være.
    Men jeg vil have en server som jeg selv køber og setter op og alt det der. Mit problem er at jeg ved ikke hvorden men selv gøre det. Ud over jeg skal bruge (HldsUpdateTool.exe). og serveren vil jeg godt have hjemme hos mig selv.
    hvor kan jeg købe en.
    er der nogen der kan hjælpe mig med dette eller er der nogen du kender der kan så pliz hjælp mig (har et server rum til den)


    MvH
    Koholdgaard :firefox:

  • jeg er fuldstændig uvidende her så bare brok dig hvis jeg siger noget juks!


    men er en server ikke bare en lille pc som ikke behøver en grafik kort bare en relativ ok cpu internet forbindelse og et styresystem?

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • tjo en server er jo bare en pc som er sat op til at køre online 24/7 med det du nu har sat den til at køre fx en CSS server...


    så dit budget behøver ikk være kæmpe stort for at lave en server...
    du skal jo bare bruge mobo, cpu, et lille gfx, lidt ram, en psu og selvfølgelig en hdd :) du skal også have en ordenlig opkobling ;)

  • Min erfaring, er at det ikke kan betale sig at køre en CSS server selv :thumbdown:

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • Jeg ville umiddelbart også foreslå at du lejer en online server. I længden kan det vise sig at være billigere - f.eks. hvis du finder ud af om et par måneder at du alligevel ikke gider hoste længere (plus at du skal tænke på eludgifterne, båndbredde og selvfølgelig hardwaren) ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • jeg vil godt have den hos mig så jeg kan komme til den. og når det ikke skal være en css server så skal det være en Ubuntu server til ale mine filer