Ny computer ( selv byg )

  • Hej alle tveakers.


    Jeg vil igang med og bygge mig en ny computer helt fra bunden, da den gamle her ikke rigtig kan følge med på de nye spil.


    Den skal kunne rykke det meste på max i grafik, de spil jeg spiller er alt fra bilspil til bf3 og mw3 osv


    Så kommer spørgsmålet?


    Hvilket bundkort ville være det klogeste og købe?? har læst der er mange der skriver om et Asus sabertooth


    http://www.edbpriser.dk/bundko…tooth-x79-id-6292417.aspx


    Grafikkort? evt dette??


    http://www.edbpriser.dk/grafik…3gd5-3-gb-id-6553781.aspx


    Prisen er ikke så vigtig den her gang vil hellere give lidt mere og få noget der virker i noget tid og som jeg er tilfreds med.


    Har i evt noget i ville lave om skriv endelig?? :9xo

  • Hvad er dit budget, for socket 2011 er rimelig pebret.


    Vil våge at påstå at en pc til spil ligeså vel kan laves på et z68 bundkort (findes også som sabertooth) og med en 2500k.


    Alternativt kan man også kigge på en AMD 990fx platform og Fx8120/50 (socket am3+ og findes også som Sabertooth).


    Det hele kommer an på hvad for et budget du har i tankerne.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Før jeg begynder at skrive alle mulige råd osv. så er jeg nødt til at høre, om du ik kan vente 1-2måneder med at købe, det vil VIRKELIG gavne dig! For hvis du ik virkelig står og mangler din nye
    computer her og nu, så vent for gudsskyld lige 1-2måneder. Så er Intel kommet ud
    med deres ivy bridge Processorer, og de skulle komme til at koste det samme + de
    har lidt bedre ydelse, samt et lavere strømforbrug.
    Nvidia udkommer også med
    deres nye grafikkort med serien Kepler, udfra rygter vil de komme til at køre
    hurtiger end amd's 7*** serie, og hvis ik de gør det, så skal de i det mindste
    nok få amd's kort til at falde i pris. Prisen på harddiske er også endelig ved
    at falde bare lidt igen, og den vil kun falde mere over de næste par måneder.


    En sidste ting er at du vil komme til at kunne nyde udbytte af PCIe 3.0, hvis du venter, da det først er de nye ivy bridge processorer som vil kunne køre det.
    Men skriv hvis du ik kan vente, for så vil jeg da gerne komme med mit bud på en com.

  • Renegger: Jamen som sagt har ikke rigtig nogen max pris vil bare ha noget der virker og noget der ikke halter i grafik osv om 2 måneder så bare skyd hvis du har nogen gode råd :9xo
    Billy1337: Kan sagtens vente skal 1-2 måneder hvis der er noget nyt og bedre på markedet der har du evt nogen links hvor man kan læse lidt om det du skriver om??

  • Jamen så skal du helt sikkert vente efter min mening :) For det er nyt og bedre, og når det er så kort tid du skal vente.
    Uhhh du kan næsten læse om det på alle computer sider, tror faktisk selv der er et par på denne side under nyheder :)

  • Det kommer os engang i april efter hvad jeg kan læse mig til..
    Hvis så vi går ud fra jeg skal have Nvidas kepler Gtx 690 + intel ivy bridge prosseren
    Hvad skal jeg så have af bundkort osv for det bare spiller max sammen er det noget du evt kunne hjælpe med??

  • Der kommer en masse ny bundkort ud samtidig, så kan ik rigtig siger så meget mere før da :)
    Det siges forresten nu at Nvidia's første serie kepler kort allerede kommer d.23 marts, så om 2 ugers tid.

  • smart move med lige at vente 1 måned :P
    regner også selv med at bygge noget til sommer så bliver det da også helt sikkert med den nye ivy og 6**/7*** serien :P

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeg synes helt klart du skal tage den sabre tooth. Det er en super godt bundkort. jeg har det selv.


    intel er lige kommet ud med en i7 processer med 10 mb cache til en rigtig god pris.. det koster
    hvis du skal bruge hjælp til at samle den, så kan jeg klart anbfale denne guide: som handler om at Byg en computer


    Jeg kan ikke anbefale at du slår to graffikkort sammen. prismæssigt stemmer ydelse og pris ikke overens.tag i stedet og købe det nvidia gfx som der bliver anbefalet ovenfor. og så køb massere af ddr3 ram :-)
    :clap: