Jeg har 10.000kr til den bedst mulige pc, HJÆLP!

  • Hej alle sammen!


    Efter 4 år med den samme dejlige computer er det nu endelig blevet tid til at finde en ny!


    Jeg har et budget på omkring 10.000kr - helst ikke over dette.


    Jeg
    spiller utrolig meget World of warcraft, og en af hovedårsagerne til at
    jeg vil finde dne helt rigtige pc er at jeg vil filme det jeg laver
    in-game, via Fraps, og derefter redigere dem i Sony Vegas, Adobe After
    effects etc etc.


    Og så har jeg også Call of Duty Black ops, som
    min nuværende pc ikke rigtig kan trække optimalt, og ja det vil jo
    være rart at kunne spille det og ja, således andre spil også,
    Battlefield 3 osv, i allerhøjeste ULTRA settings :) Jeg har kigget på
    et par forskellige gigs, og ville elske en second opinion fra nogle
    erfarne gutter, for at høre hvad I syntes ville være den bedste
    løsning:) Her er der 2 fra Sharkgaming.dk - Mine venner har talt
    rigtig godt om dem:


    http://www.sharkgaming.dk[...] - 9.695 kr http://www.sharkgaming.dk[...] - 10.245 kr


    Den eneste forskel fra disse to er vel, for mig at se, at den dyre udgave har et bedre køling system?


    - En af disse to maskiner fra Sharkgaming Versus denne her fra et velkendt sted, hvor jeg har arbejdet før:) http://www.pc-lager.dk[...]



    - Har dog et spørgsmål, fordi denne her fra pc-lager.dk har kun 4gb
    RAM, i forhold til dem fra shark-gaming som har 8gb, ved ikke om det
    har nogen vild betydning eller om det har noget med kvaliteten at gøre?
    Hjælp please ;)


    Og så ser jeg at Sharkgaming pc'erne har 2 grafik kort, (SLI) 2 x MSI GeForce GTX 560 Ti TWINFROOZER II


    Som ifølge http://www.videocardbenchmark.net[...]
    er næææsten lige så godt som det grafikkort der er i pc'en hos
    PC-lager, DOG er der så 2 af dem i sharkgaming pc'en, men ved ikke helt
    hvad det gør ved ydeevne etc at man har 2 grafikkort?


    Argh! Så
    mange spørgsmål, de alle sammen nogle gode pc'er men jeg har satme så
    sjældent råd til noget så nu hvor jeg endelig har ville det bare være
    synd at smide dem efter en eller anden random PC :)


    Tusind tak fordi i gad at læse dette og er rigtig taknemmelig for enhver feedback i måtte gi'


    Mvh Faxi

  • Jeg ville måske tage denne med i overvejelserne


    link


    Du kunne osse vælge denne fra komplett, så under konfigurationer opgradere CPU til 2600 eller 2700K og stadigvæk holde dig indenfor budgettet.


    link


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Den øverste du linkede ser virkelig godt ud må jeg sige!


    Dog har jeg nogle tanker omkring den fact at det er i5 processor, jeg ved ik skide meget om det, men hvor stor forskel er det hvis det kunne ha været en i7 processor istedet for?


    Jeg ser dog at det er en utrolig stærk procsessor, men ja har mine tanker :)


    Tak for tippet so far, tror den her er min favorit indtil videre!

  • Du får intet ekstra i spil ved at tage en 2600k frem for en 2500k - heller ikke i wow. Jeg har selv en pc med følgende:
    i5 2500k @ 4.6 ghz
    2x gtx 560ti twin frozr
    8gb 1600mhz ram
    Jeg har det med at få ubehagelige hakke-sekvenser når jeg benytter SLI i wow, og Black Ops lader slet ikke til at skalere med SLI, så min anbefaling var at du smidte pengene efter et godt single kort, som f.eks. et gtx 570 - hvilket er rigeligt til begge spil. (Spiller begge spil på min pc).
    Jeg vil gerne lave nogle benchmarks for dig i forhold til sli og ikke, samt hvor i wow det skal være hvis du er interesseret på det setup jeg har nu? Det minder jo en del om hvad du leder efter :)


    Her kan du se forskellen mellem 2500k og 2600k i wow, hvis du scroller ned: http://www.anandtech.com/show/…0k-core-i3-2100-tested/20

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • Ohh sry skimmede vist teksten lidt for hurtigt. Jeg spiller også selv BF3, og vil sige at to gtx 560ti kan køre det sådan rimelig okay i fuld ultra, men et enkelt kan også klare det på high med 50+ fps, og forskellen på det visuelle er åndsvag lille hvis du spørger mig. Spiller i øvrigt på en 120hz skærm, og har ofte fps der op omkring de 120 i spil som cod:bo og wow.



    I øvrigt skal du huske at et styresystem ikke er vedlagt ved de pc'er der linket til ovenover, så det er i alt fald +800,- hvis du ikke i forvejen har et:)

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • hvis du ikke vil bygge den selv så se på den her http://www.topdata.dk/product.asp?product=8103
    Pris: DKK 12.999,00
    Tilbud: DKK 9.999,00

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • http://topdata.dk/product.asp?product=8153
    +
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=634168


    =
    WIN WIN! :thumbsup:


    Det havde jeg nok valgt til en 10k computer :9xo


    Det er syn at give 10k for en computer, hvor det tager 100 år at loade de forskellige baner osv :thumbdown:


    med top-data's priser kan det jo ikke svare sig at samle selv? 8|

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • Du kan samle den samme computer hos Komplett til samme pris MrStaun, altså 10.000kr,- har selv lige prøvet, men jeg ville dog vælge lidt bedre dele, ville feks gerne ha' et ordenligt mærke strømforsyning osv. så endte på cirka 10.700kr,- men så er det også bedre mærker i næsten samtlige dele og en harddisk på 2TB udover den SSD.

  • Kunne jo lige så godt smide et link til indkøbslisten;
    http://www.komplett.dk/k/shopl…17-45E8-B5FC-4666BDCF9F56
    Til Faxi vil jeg dog sige, at hvis du ik virkelig står og mangler din nye computer her og nu, så vent for gudsskyld lige 1-2måneder. Så er Intel kommet ud med deres ivy bridge Processorer, og de skulle komme til at koste det samme + de har lidt bedre ydelse, samt et lavere strømforbrug. Nvidia udkommer også med deres nye grafikkort med serien Kepler, udfra rygter vil de komme til at køre hurtiger end amd's 7*** serie, og hvis ik de gør det, så skal de i det mindste nok få amd's kort til at falde i pris. Prisen på harddiske er også endelig ved at falde bare lidt igen, og den vil kun falde mere over de næste par måneder.
    En sidste ting er så om SSD, det du kan håbe på er at prisfaldet på processorer, harddisk og grafikkort vil gi de ekstra penge, at du kan få en 240GB SSD harddisk i stedet for en 120GB, for ud fra test viser de, at de først rigtig kommer til deres gode når du kommer op i den størrelse, samt at du siger du spiller WOW, og når du først har installere windows, et par programmer og så WOW på din 120GB SSD, så er den næsten fyldt op.
    Puha det var en lang snak, håber du kan bruge bare lidt af det til noget :)


    Glemte da også lige en sidste ting.. hehe... endnu en STOR bonus ved at vente, hvis du køber den nye Ivy bridge processor, et af de nye amd 7*** grafikkort eller et af de nye kepler fra Nvidia, samt et gen3 bundkort, så kan det alt sammen køre PCIe 3.0 :)

  • 120GB er nok også selvom du spiller wow :thumbsup:
    har selv spillet wow, samt at jeg havde diverse andre programmer:


    WoW
    CSS
    CS 1.6
    MW3
    MW2 osv..


    Jeg havde dog lidt problemer med plads fra et par uger siden, men jeg fandt så også ud af at min Steam mappe fyldte 90GB+, men nu har jeg bare steam+film+musik osv. på mit andet drev, og resten på min SSD, som BF3, Photoshop, After Effects, og hvad man nu ellers skal bruge :thumbsup:


    lige nu er den fuldt 38,5GB op :9xo

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • Tusind tak for alle de svar i har givet so far.


    Men ja, jeg vil meget gerne have en pc NU, kan sku desværre ikke vente :)


    Men, hvis jeg nu anskaffede mig den her http://www.topdata.dk/product.asp?product=8103
    som har 2 gtx 570 sli grafikkort, ville det ikke kunne køre programmerne helt fuldstændig flydene og perfekt, altså jeg mener bare at det forventer jeg lidt når man går ud og køber en maskine til 10k ?


    Ville sku blive utrolig skuffet hvis jeg ikke kan køre alt i ultra etc, med 2 af disse grafikkort.. men ja okay.


    Tænker om det overhovedet er nødvendigt at have ssd i pc'en, er lidt ligeglad med loading osv, det bare vigtigt at mine spil kan køre flydene selvom jeg sidder og filmer feks WoW og black ops med Fraps?


    :goodpost: 's i har kommet med indtil videre tho ! :)



    DOG er jeg bange for at mine programmer, som sony vegas pro 9, adobe after effects osv, ikke kommer til at køre lige så godt som hvis jeg havde en i7 processor, frem for en i5 2500k/2600k
    Ved ikke hvor meget forskel processoren gør ved mine spil til gengæld hmm.


    Men ja, den jeg har linket er nok noget af det jeg ville gå efter + det store prisfald er da vidst heller ikke dumt?

  • Eller også den her http://www.sharkgaming.dk/silentmsharkintel.html


    Den eneste forskel jeg ser fra de her to maskiner er at sharkgaming har i7 processor, dog knap så gode grafikkort..


    Og den fra topdata har "kun" i5 processor, men bedre grafikkort..



    De har begge to, 2 grafikkort i sig... overvejer at skifte de 2 grafikkort ud og så få 1 gtx 580 i.. for kun 400kr extra :D :P


    Thoughts babes?

  • hmm okay fedt nok med den sammenligning der.


    Men hvad mener du helt præcist med at " til spil der kan køre "sli" ?


    Ved ikke helt lige hvad sli står for eller hvad det gør, men som en af de andre sagde så sagde han at hans spil nogengange hakkede/ havde stuttering i WoW, med et sli grafik kort ?!


    Det foruroliger mig, eftersom WoW er mit "main" thing for det her ? ?(


    Men ja, forskellen fra 570 og 560 er rimelig ok stor, men det enten


    2x 560 grafikkort med i7 processor
    eller
    2x 570 grafikkort med i5 proccessor


    Som i kan se på de to link jeg gav i min sidste post.


    Hmmmm! :)
    Tak for hjælpen so far!

  • kan du samle selv? for så for du en god computer med tidens bedste single grafikkort til 10k.


    sli er når 2 nvidia grafikkort arbejder sammen og giver mere kraft (fps)


    en i5 2500 er lige så god som en i7 2600 til spil (næsten) http://expertester.files.wordp…/04-pure-performance1.png


    når spu'en hedder 2500k, 2600k eller 2700k er det fordi den har unlocked multiplieren, som gør at man kan overclocke cpu'en meget bedre :D


    jeg synes uanset hvad at du skal vælge en cpu med k, sådan at du om nogle år når den begynder at blive svag kan overclocke den lidt :)

  • i5 med 2x gtx 570 er klart det bedste af de to, men i forhold til SLI og wow... Altså jeg får som regel en 30-40 mere fps af at køre SLI, men har oplevet, især nogle steder i DS, at den hopper ned på 10-20 fps fuldstændig random, men altså hvis du køber det setup, kan du jo altid bare disable det ene når du spiller wow.
    Mit ene GTX 560 ti kan sagtens trække spillet på ultra med 60-120 fps overalt (lige undtagen 25m raids, der ligger vi på en 40-60).

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • SLI er hvor du kobler to ens grafikkort sammen så de giver en højere ydelse - Det fungerer efterhånden i de fleste spil, men du får dog ikke 100% ydelse oveni (altså dobbelt). Det er oftere mere en 5-60% ekstra oveni.


    Og så er der også det at 2 grafikkort bruger næsten dobbelt så meget strøm som et større enkelt (kan self. variere) - nu er jeg ikke helt up to date med priser - men folkens, kan det ikke bedre betale sig at købe noget ala. 580...ish i stedet for SLI lige ud af kassen? :boxed:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • den fra topdata ser meget fin ud medmindre du vil bygge selv. men har i set tilbudt kun gælder til sidst fedruar? dvs det ikke gælder mere.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1