Led Tv

  • Hej alle mit lcd tv kan ikke mere det er dødt, så skal have et nyt jeg vil gerne have et LG LED tv men ved ikke noget om hvad der er godt og hvad der er dårligt indefor LG. Det må være mellem 36-42tommer og pris max 8000kr. håber nogen kan hjælpe :D

  • Hej alle mit lcd tv kan ikke mere det er dødt, så skal have et nyt jeg vil gerne have et LG LED tv men ved ikke noget om hvad der er godt og hvad der er dårligt indefor LG. Det må være mellem 36-42tommer og pris max 8000kr. håber nogen kan hjælpe :D


    hvorfor skal det være LED? du kan få et fedt plasma tv til de penge. plasma har generelt bedre sort dybde og hurtigere responstid. hvis det skal være 42, så ville jeg personligt vælge dette. http://www.cinemagic.dk/shop/p…-tx-p42gt30e-171286p.html

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Du skal bare være opmærksom på at hvis du vælger et plasma tv så skal det være aktiv plasma, hvilket betyder at de forskellige kanalers logoer ikke brænder sig fast i tv'et. Hvis det står tændt på samme billede efter længere tid.

  • aktiv plasma


    Du skal bare være opmærksom på at hvis du vælger et plasma tv så skal det være aktiv plasma, hvilket betyder at de forskellige kanalers logoer ikke brænder sig fast i tv'et. Hvis det står tændt på samme billede efter længere tid.

    aktiv plasma? har jeg godt nok ikke hørt om, så vidt jeg ved kan alle plasma få burnin hvis man har det samme logo på fjernsynet over langt tid, de nyere plasma er dog bedre til at forhindre. Men der går langt tid før det bliver til burnin, mange gange er billedet bare midlertidigt brændt fast.. Men man skal altid være mest forsigtig når plasma fjernsynet er nyt og fosforene lyser kraftigst. EDIT: tror godt jeg ved hvad du mener, det er det som også kaldes pixel shifting , en form for beskyttelse mod burnin, det forhindrer dog ikke burnin 100%

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet en gang, sidst af jedimind ().

  • Mine ven havde et aktivt plasma tidligere og skulle have nyt og søgte derfor et tilsvarende tv, endte med et 46" LED tv da det ikke kunne blive stort nok, og det plasma han kiggede på havde de ikke på lager. Men plasma er af hvad jeg ved bedre end LED, men der er også ulemper ved det. Burnin som kan opstå og det må ikke ligge ned under transport ellers går det i stykker (Mener ikke produktgarantien dækker skader, hvis man ligger det ned?)

  • Mine ven havde et aktivt plasma tidligere og skulle have nyt og søgte derfor et tilsvarende tv, endte med et 46" LED tv da det ikke kunne blive stort nok, og det plasma han kiggede på havde de ikke på lager. Men plasma er af hvad jeg ved bedre end LED, men der er også ulemper ved det. Burnin som kan opstå og det må ikke ligge ned under transport ellers går det i stykker (Mener ikke produktgarantien dækker skader, hvis man ligger det ned?)


    ja mener heller ikke det dækkes

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Hvorfor skal det være LG? De er ellers ikke så kendte indenfor TV. Der tror jeg, at jeg ville tage et Panasonic Plasma eller Samsung LED. Er klart mere til Plasma, men de har begge deres fordele og ulemper. LED er godt om dagen, hvis du fx er arbejdsløs eller alkoholiker, og Plasma er godt hvis du ser TV om aftenen.
    Evt. kig lidt på flatpanels.dk eller vent på, at producenterne sender deres nye TV'er ud her i foråret.

  • Hvorfor skal det være LG? De er ellers ikke så kendte indenfor TV. Der tror jeg, at jeg ville tage et Panasonic Plasma eller Samsung LED. Er klart mere til Plasma, men de har begge deres fordele og ulemper. LED er godt om dagen, hvis du fx er arbejdsløs eller alkoholiker, og Plasma er godt hvis du ser TV om aftenen.
    Evt. kig lidt på flatpanels.dk eller vent på, at producenterne sender deres nye TV'er ud her i foråret.


    HAHAH.. Du har da vist et lidt forvrænget billede.. Ikke kun af fordele og ulemper ved tv, men da også demografien på f.eks. alkoholikere ;)



    Panasonic's seneste Plasma serie er helt klart min favorit lige pt. Du kan få nogle rigtig gode egenskaber til dit tv i en række forskellige prisgrupper.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H