Opgradering af Medion MD 8833

  • Hej :)


    Jeg har en Medion MD 8833 fra omkring 2008. Der er ikke blevet gjort noget ved den siden jeg købte den. Jeg overvejer at opgradere den, og smide nyt grafikkort, ram og windows 7 i den. Regner med at bruge omkring 3000-3500 kr. på det. Har ikke så meget forstand på det her, så ved ikke hvad der kræves af bundkort og strømforsyning for at klare et grafik kort på omkring 1 gb eller højere. Nogen som har nogle gode ideer til, hvad der skal smides i den for at den kan køre krævende spil i en okay grafik, eller om det slet ikke kan svare sig.

  • Ved godt det ikke helt er meningen.. Men hvis jeg bare kunne nøjes med at skifte lidt, i stedet for at købe en helt ny ;)
    Men med det bundkort der sidder i nu, kan man sagtens sætte et grafikkort i, som er noget bedre? Så slipper jeg for at skifte ram og CPU som du siger.

  • Ved godt det ikke helt er meningen.. Men hvis jeg bare kunne nøjes med at skifte lidt, i stedet for at købe en helt ny ;)
    Men med det bundkort der sidder i nu, kan man sagtens sætte et grafikkort i, som er noget bedre? Så slipper jeg for at skifte ram og CPU som du siger.

    Sagtens. Men åben nu lige for kassen og tjek din nuværende PSU ud. Det ville overraske mig hvis der sad noget godt i.
    Køb evt. denne Corsair PSU og se om du ikke kan finde et brugt grafikkort her inde.

  • Den understøtter DDR II ram, find dem brugte, de koster ikke alverden så.


    link


    Find du dig nogle ram enten 800Mhz eller 1085Mhz i DDR II.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.