Computer går i stå

  • Hej


    Min stationær computer går nogle gange i stå så jeg bliver nød til at genstarte den.
    Problemet opstår ikke når jeg frakobler grafikkortet. Skal mit bundkort skiftes?


    Mine specifikationer er:


    Intel Core 2 Duo E7400 2.80GHz
    MSI ATI Radeon HD 5770 Hawk



    Gigabyte GA-G31M-S2C

  • Går i stå hvordan. BLå skærm, hvid skærm, lukker den bare ned?


    Hvornår opstår problemet. I spil, i browser, når du ser film?


    Når du siger det ikke opstår, når grafikkort er slået fra, mener du så at du har onboard grafikkort, som du kører med i stedet?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • - Altså den er gået i stå ved at skærmbilledet står stille. Jeg kan ikke bevæge markøren.
    - Problemet opstår lige meget hvad jeg er inde på.- Ja kører på Onboard grafik uden eksternt grafikkort.

  • Har du mulighed for at teste GFX i en anden maskine, eller hos en ven ?.
    Sker det ikke der, så fejler dit GFX ikke noget.


    Kunne osse være en ustabil PSU, som er skyld i problemet, fordi dit GFX ikke får stabil strøm nok og derved fryser ?.


    Kunne osse sagtens være fordi dit bundkort undervolter lidt, og ikke giver nok power til GFX, men fint kan køre, når du bruger onboard.


    Det var lige hvad jeg kunne komme på.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg har desværre ikke mulighed for at teste det i nogen anden maskine.


    Den PSU som sidder i maskinen lige nu er en: Corsair TX650


    Burde den ikke kunne trække det grafikkort.


    Da jeg købte grafikkortet og PSU virkede den udemærket i måske 1 år.


    Men nu går den så i stå.


  • PSUen kan sagtens trække dit radeon 5770 uden problemer... hvis den da virker som den skal... tjek evt. efter med multimeter


    Det kan være driverproblemer, installer nyeste catalyst driver fra AMD


    Det kan være driverkonflikt. Hvis du både har driver til onboard OG catalyst driveren installeret, kan der ske ting og sager. Afinstaller den driver du ikke skal bruge og rens efter medd ccleaner eller lignende.


    Det kan være en overflod af vira/malware. Tjek med anti-virus og -malware.


    Det kan være noget internt i windåse der er gået i ged... formatering og reinstallation er hvad der kan gøres her

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200