Bundkort/processor/grafikkort? hvad skal jeg tage? (GAMING)

  • Hey dér kloge mennesker!


    Jeg sidder og overvejer at opgradere min computer, og jeg er lidt usikker på hvad jeg skal gøre her.


    Jeg har:


    cpu: Pentium dual-core e5200 2,5ghz
    graffikkort: Nvidia Geforce 9800 GTX+
    ram: 4 gb kingston ddr2 ram (2 sticks)
    bundkort: MSI p7n SLI platinum
    psu: 750w
    4 tb harddisk (kan ikk huske specs, men de er nye og nice)



    Det jeg gerne vil, er at få en computer der kan klare spillene bedre!
    Jeg er rimelig sikker på bundkortet skal opgraderes da det ikke kan tage ddr3 ram.
    men hvad er den klogeste måde at gøre det på? er der nogle ting i evt kan anbefale, der kunne gøre en forskel?.. skriv endelig spørgsmål hvis der er noget!


    Håber i vil hjælpe! :D

  • Først og fremmest, har du et budget, så vi ved hvad du regner med at bruge på det?
    Derudover må du gerne skrive lidt mere om hvad det er du forventer at få ud af en opgradering, her tænker jeg hvilke spil osv.


    Når det så er sagt, så er din computer rimeligt lowend og baseret på gamle komponenter, derfor ville jeg umiddelbart nok kigge på at opgradere, cpu, bundkort, ram og grafikkort, eventuelt også PSU hvis den er af ringe kvalitet (*host*Energon*host*).


    Men det er næsten en ny computer, derfor må du som sagt meget gerne gøre dig nogle tanker om hvad du regner med at bruge på det af penge.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • jamen bare ca 1000.- for bundkort og 1000.- for grafikkort
    i ved.. ca den prisklasse.. :) det behøver ikke være det nyeste af det nye.. men bare noget der virker og ikke er forældet :)

  • Ok.. mente ellers 1000 pr. del ;).. men er det ikke dumt ikke at opgradere bundkortet?
    rammen skal vel også øges?

  • faktisk, hvis i bare kunne fortælle mig hvilket bundkort og processor der ikke ville være direkte dumt at købe.. for jeg tror alligevel ikke budgettet holder til et grafikkort også :D..

  • Jeg vil holde med Madz der, når der ikke er mere at gøre med.


    Du skal en tur på brugt markedet, find en brugt quad til LGA 775, så find et brugt 5850/ 5830 kan osse trække det, dog ikke helt så godt og evt smid 4GB brugt DDR II ram over i.


    De 3 dele brugte:


    CPU(quad)
    5850/5870/5830
    2-4GB ekstra DDR II ram


    Det kan altså findes for ganske få penge, OC dyret og du vil opleve dine spil, som værende nye i forhold til hvad du oplever nu. Det er den eneste måde jeg lige kan se hvordan du får mest ud af det relative lille budget.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.