Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

Tue Mogensen

Gæst

1

torsdag, 23. februar 2012, 21:33

Hey dér kloge mennesker!

Jeg sidder og overvejer at opgradere min computer, og jeg er lidt usikker på hvad jeg skal gøre her.

Jeg har:

cpu: Pentium dual-core e5200 2,5ghz
graffikkort: Nvidia Geforce 9800 GTX+
ram: 4 gb kingston ddr2 ram (2 sticks)
bundkort: MSI p7n SLI platinum
psu: 750w
4 tb harddisk (kan ikk huske specs, men de er nye og nice)

Det jeg gerne vil, er at få en computer der kan klare spillene bedre!
Jeg er rimelig sikker på bundkortet skal opgraderes da det ikke kan tage ddr3 ram.
men hvad er den klogeste måde at gøre det på? er der nogle ting i evt kan anbefale, der kunne gøre en forskel?.. skriv endelig spørgsmål hvis der er noget!

Håber i vil hjælpe! :D

2

torsdag, 23. februar 2012, 22:01

Først og fremmest, har du et budget, så vi ved hvad du regner med at bruge på det?
Derudover må du gerne skrive lidt mere om hvad det er du forventer at få ud af en opgradering, her tænker jeg hvilke spil osv.

Når det så er sagt, så er din computer rimeligt lowend og baseret på gamle komponenter, derfor ville jeg umiddelbart nok kigge på at opgradere, cpu, bundkort, ram og grafikkort, eventuelt også PSU hvis den er af ringe kvalitet (*host*Energon*host*).

Men det er næsten en ny computer, derfor må du som sagt meget gerne gøre dig nogle tanker om hvad du regner med at bruge på det af penge.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

3

torsdag, 23. februar 2012, 22:02

Budget ? Og haster det,for der er et par nye releases på trapperne inden for de næste par måneder.

Tue Mogensen

Gæst

4

torsdag, 23. februar 2012, 22:16

jamen bare ca 1000.- for bundkort og 1000.- for grafikkort
i ved.. ca den prisklasse.. :) det behøver ikke være det nyeste af det nye.. men bare noget der virker og ikke er forældet :)

Tue Mogensen

Gæst

5

torsdag, 23. februar 2012, 22:18

spillene er mw3, bf3, starcraft og laaaaaangt ud i fremtiden også d3 :)

6

torsdag, 23. februar 2012, 22:52

Jeg ville gå på brugt markedet hvis jeg var dig,find en quad core q6600,oc den lidt,og så et hd5850,bør ku gøres for 1000-1200.-

tUE mOGENsEn

Gæst

7

torsdag, 23. februar 2012, 23:54

Ok.. mente ellers 1000 pr. del ;).. men er det ikke dumt ikke at opgradere bundkortet?
rammen skal vel også øges?

tuemogensen

Gæst

8

fredag, 24. februar 2012, 00:12

faktisk, hvis i bare kunne fortælle mig hvilket bundkort og processor der ikke ville være direkte dumt at købe.. for jeg tror alligevel ikke budgettet holder til et grafikkort også :D..

9

fredag, 24. februar 2012, 06:50

hvis du lige finder 3k i bøtten så kan du få dig en pc der kan trække spillende :)

10

fredag, 24. februar 2012, 08:20

Jeg vil holde med Madz der, når der ikke er mere at gøre med.

Du skal en tur på brugt markedet, find en brugt quad til LGA 775, så find et brugt 5850/ 5830 kan osse trække det, dog ikke helt så godt og evt smid 4GB brugt DDR II ram over i.

De 3 dele brugte:

CPU(quad)
5850/5870/5830
2-4GB ekstra DDR II ram

Det kan altså findes for ganske få penge, OC dyret og du vil opleve dine spil, som værende nye i forhold til hvad du oplever nu. Det er den eneste måde jeg lige kan se hvordan du får mest ud af det relative lille budget.

Mvh
Sam

AMD FX-8120 CPU, MSI 990FXA-GD65, Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,G.Skill 2x4GB Sniper pc-14900/1866Mhz ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Samsung 830 128GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Cougar CM700W PSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, win 8.1 64 bit.

11

fredag, 24. februar 2012, 15:47

faktisk, hvis i bare kunne fortælle mig hvilket bundkort og processor der ikke ville være direkte dumt at købe.. for jeg tror alligevel ikke budgettet holder til et grafikkort også :D..

CPU
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4606781
MB
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5097004
RAM
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4381800

ca 2350.- pp v bjtrading

Seneste tests og artikler

0

ASRock Fatal1ty Z97X Killer

Her på Tweak.dk har vi allered
Læs Mere

0

Samsung Galaxy Tab S 10.5 Wi-Fi

Hvis du er på udkig efter en n
Læs Mere

1

AMD R7 Series SSD 240 GB

AMD har i samarbejde med OCZ u
Læs Mere

7

DasKeyboard 4 Professional

Sæt jer godt til rette og tank
Læs Mere
Seneste nyheder

0

HTC Nexus Tablet bliver med 64 bit Tegra K1 chip

Når den kommende HTC Nexus tab
Læs Mere

0

Nyt LG G Watch R smartwatch med rund P-OLED skærm

LG har i dag officielt lancere
Læs Mere

0

Artikel: Filmpremierer uge 35

Så blev det igen premieredag,
Læs Mere

1

Officielt PowerColor Radeon R9 285 TurboDuo OC

AMD har i dag åbnet op for lan
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.