Bedste kabinet i forhold til støj?

  • DAVS Tweakere!


    Jeg har lyst til at forkæle mig selv lidt, så jeg vil gerne have mig et super lydløst kabinet til min PC. Jeg undersøgte en hel del på nettet og nåede frem til, at Antech One P183 ville være et af de bedste valg. However: Jeg fandt ud af, at mit bundkort MÅSKE ikke passer i kabinettet og jeg har derfor ikke lyst til at gamble mine penge væk. Jeg regner med at købe Noctua's støjsvage blæsere som kun(?) findes i 120mm og derfor må det valgte kabinet hellere end gerne anvende 120mm blæsere. Sådan som jeg har forstået det, skal man finde et todelt kabinet af stål(?) da dette mindsker støj. Naturligvis skal der også være støjdæmpning installeret. Har i nogle gode forslag?

  • Har selv tidligere haft mit setup i et antec kabinet og kan kun sende mine absolut bedste anbefalinger med.


    Det kabinet jeg har på nuværende tidspunk har dog formået at leve fuldt op til sin forgænger også koster den ikke helt så meget, hvilket jo altid er et plus.


    Blandt andet bør nævnes at kabinettet er beklædt med støjdæmpende materiale samt at de medfølgende blæsere er stort set uhørlige ved lavest niveau. (som alligevel rigeligt holder min pc kold)

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • Nu har jeg selv haft Antec's P183 før og det er et klasse kabinet, især hvis du skifter blæserne ud med nogle, som er mere støjsvage.


    Antec har sat nogle tri-color blæsere i med 3 indstillinger high-meduim-low, men selv på low siger de lidt, da kabinettet er stort og Antec's blæsere ikke hører til de mest lydløse.


    Jeg skiftede dem ud med


    disse


    Fra Artic cooling, så var det komplet lydløst, og blev kølet alt efter behov, da disse er PWM styret.


    Angående dine overvejelser om dit bundkort passer, så skal dit være bygget helt specielt, da P183 kan tage ITX/M-atx/ATX/ ATX-E og det gælder alle standardmål.


    Du får et kabinet, som er indelt i køle zoner, der er adskilt, alt efter hvor og hvordan du placerer dit hardware. Der er mere end rigeligt plads i det, til alt hvad du så end måtte ønske dig. Du får plads til så mange diske, at det næsten er for meget.
    Siderne og toppen er tykkere end normalt, men det skyldes at der ligger et lag støjreducerende materiale mellem yder og inderside.


    P183 har godt nok nogle år på bagen, men det kan noget mange andre ikke kan og det er virkelig godt gennemtænkt, alle diske sidder med silikone ophæng.
    Alle disse gode egenskaber kommer dog med en pris, da det er et stål kabinet og bygget, som en kampvogn.
    Vægten hører ikke til de mindste og kabinettet kan godt virke lidt uhåndterligt grundet kombinationen vægt/størrelse, så det er ikke skabet til at tage med til LAN hvis ellers du går op i det.
    Det bliver stående der hvor du har placeret det, selv under et mindre jordskælv, når du først har fået det fyldt op med hardware.
    Mit kom op på en vægt lige over 22 kg, alt inklusive og siden det står på silikone fødder osse, så står det sgu fast på gulvet.
    Det er et kabinet, som er bygget til at holde længe og behandler du det godt, så har du et klasse kabinet i mange år fremover.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.