Hjælp til opgradering

  • Hej.


    Jeg står og føler jeg trænger til lidt fornyelse af mit hardware.


    Jeg Gamer og det er hovedsageligt det min computer skal bruges til, den må dog også godt kunne køre andre sjove ting ;)


    jeg har i min dåse
    AMD Phenom II X6 1055T


    MSI 890GMX-G65 (MS-7642)


    8Gb DDR3 Kingston PC3 10700


    DVD RW disk ( ved ikke af hvilke mærke)


    Asetek LCLC Vandkøling


    Radeon HD 5970 2 GB sapphire



    Tænker på cpu, mbo og ram der skal opgraderes for fornuftige penge overvejer lidt at gå intel, ved ikke rigtigt om jeg skal vente lidt eller hvad jeg skal, men kom med nogle bud (:
    :cheers:

  • Det eneste du behøver at opgradere er dit grafikkort! :thumbsup:


    resten skulle gerne kunne følge med :D

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • Han skal da godt nok op i noget af et mofo gfx før det vil klare sig bedre :P

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Altså jeg synes da du skal prøve at smide din CPU op i frekvens og se om ikke du får noget ud af det. Det ville være mit valg og så se om ikke du kan vente til næste generation. Jeg kører selv med en 1090t på 4ghz, og jeg synes ikke rigtig der mangler hestekræfter der, men crossfire og den enlige gb ram til hver gpu er nok også det næste sted, der opstår flaskehals.
    Det er i hvert fald lidt det indtryk jeg har, men vil hellere prøve med en aftermarket cooler på gfx og så OC det også, for så vidt jeg lige husker, så kan HD5970 komme et godt stykke med OC.


    Du kunne evt. købe et 990FX bundkort og se om ikke det giver bedre OC muligheder, og så har du jo banet vejen for at købe en Bulldozer senere hen, skulle du mangle hestekræfter. Det er i hvert fald i min optik den smarteste opgraderingsmulighed, du har lige pt. Ved ikke om dine ram kun kan klare 10700, for ellers ville jeg også clocke dem lidt højere (omkring en 1600mhz).

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Altså jeg synes da du skal prøve at smide din CPU op i frekvens og se om ikke du får noget ud af det. Det ville være mit valg og så se om ikke du kan vente til næste generation. Jeg kører selv med en 1090t på 4ghz, og jeg synes ikke rigtig der mangler hestekræfter der, men crossfire og den enlige gb ram til hver gpu er nok også det næste sted, der opstår flaskehals.
    Det er i hvert fald lidt det indtryk jeg har, men vil hellere prøve med en aftermarket cooler på gfx og så OC det også, for så vidt jeg lige husker, så kan HD5970 komme et godt stykke med OC.


    Du kunne evt. købe et 990FX bundkort og se om ikke det giver bedre OC muligheder, og så har du jo banet vejen for at købe en Bulldozer senere hen, skulle du mangle hestekræfter. Det er i hvert fald i min optik den smarteste opgraderingsmulighed, du har lige pt. Ved ikke om dine ram kun kan klare 10700, for ellers ville jeg også clocke dem lidt højere (omkring en 1600mhz).


    :9xo :thumbsup:


    Der er power nok i det system, OC det.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Du skriver ikke om rammen er CL 6, 7, 8 eller 9.


    Hvis rammen er CL6, så er den ok... Men ellers ville det nok være der jeg ville kikke, 1600mhz CL6 ram eller 2000mhz CL8 ram burde være fint til den CPU, og så op på +3,6 ghz med CPU'en;-)


    Personligt ville jeg ikke bruge et MSI bundkort, men du kan prøve... Jeg har tidligere haft ram problemer med MSI bundkort, håber du har et bundkort som er bedre end dem jeg har haft fra MSI.