Nyt gaming headset

  • Hej tweakers.


    Mit headset er dødt, og jeg skal derfor have mig et nyt. Jeg har bl.a. haft kig på Corsair Vengeance 1500 og Logitech G35. Andre forslag er mere end velkomne.


    Max pris er omkring 1000 kr. Det SKAL have nogle store ear-cups således at det ikke hviler på ørerne.


    På forhånd tak :)

  • Helt klart Steelseries Saberia V2 det er nok det bedste headset jeg har haft og jeg har haft det i 2 år har dog haft nogle problemer med at lyden forsvinder i den ende side men det gør ikke noget når der er 2 års garanti på det plus at der er en flink support som altid er klar til at svare på dine spørgsmål. Synes helt klart du skal købe det. Min grund er at det er af god kvalitet og at du får 7.1 surround plus du kan også købe et lydkort der kun er lavet til saberia
    http://www.edbpriser.dk/Produc…480&q=steelseries+siberia

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • kører du med onboard lyd? så er den vengeance 1500 et rigtig godt bud. faktisk så er jeg selv lidt hooked på den, det er ved at være tid til at skifte min 5hv2 ud ;-)
    hvis du har et lydkort installeret, så er sennheiser et godt bud tror jeg.

  • Har før jul valgt at købe et Vengeance 1500 - det er super rart at have på, den isolerer ikke lyden på samme måde omkring dig som G35 (Så kæresten kan godt få fat i dig :P )


    Det eneste jeg synes er lidt træls er at det stykke som ørekopperne er monteret på er meget fleksible så når du tager dem af, drejer de gerne 90 grader, men har ikke fået så mange klager over Skype med summen i lyden, som jeg synes er meget vigtigt :)


    Men hvis du ikke har kæreste og hader baggrundsstøj vil jeg anbefale G35.

  • hvis du gamer på seriøst plan, er det eneste rigtige senhieser pc350/60

    Jeg er helt enig i at Sennheiser er et rigtig godt headset til gaming, bruger det selv til blandt andet CSS, hvor jeg har spillet på rimelig seriøst plan og været til CPH games og the Blast. IMO er pc350 bedre end pc360 da 360 ikke er lige så lydisolerende som 350. Hvilket betyder at hvis du tager til lans, må der ikke stå nogle bag dig og snakke bare en lille smugle, hvor imod at du slet ikke bemærker det med et 350. Har selv et 350 og selv på lav lyd kan man ikke hører når forældre råber til en, så nogle gange er det en fordel :D.


    Har selv 350 og det er et rigtig godt headset, jeg er 100% tilfreds :9xo

  • kan varmt anbefale steelseries siberia v2, fantastisk headset til pengene, god til både musik og spil.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • http://www.dba.dk/andet-maerke…altake-shock/id-81087258/
    jeg har det her til salg og det er rigtig fedt gaming headset men jeg har købt mig et almindeligt 3,5mm jack headset mens det var til reperation så bruger det ikke. jeg var selv meget tilfreds men har ikke brug for sådan et stort et. og vil gerne bare nøjes med 1 både til telefon og til pc.




    det hedder thermaltake shock one læs lidt om det, det har fået gode anmeldelser.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • http://www.dba.dk/andet-maerke…altake-shock/id-81087258/
    jeg har det her til salg og det er rigtig fedt gaming headset men jeg har købt mig et almindeligt 3,5mm jack headset mens det var til reperation så bruger det ikke. jeg var selv meget tilfreds men har ikke brug for sådan et stort et. og vil gerne bare nøjes med 1 både til telefon og til pc.




    det hedder thermaltake shock one læs lidt om det, det har fået gode anmeldelser.


    det er da temmeligt dyrt når man kan købe det fra ny til 476kr http://www.edbpriser.dk/Produc…59417&q=Thermaltake+shock

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Er blevet lidt forelsket i det fra Sennheiser, men har også haft kig på Razer Megalodon.


    Kan se at dem fra Sennheiser er stereo, hvor dem fra Razer er 7.1 sorround, er det ikke bedre end stereo, eller er jeg helt på afveje? :)

  • Jeg har spillet med nogle der har et G35 og jeg var rigtig træt af dem til sidst, for hver gang de tog deres G35 på så trykkede du ved et uheld på de knapper der ændre deres stemme, så det var enten en pædofil eller lille pige der sagde "hey m8". Hvilket jeg syntes var irriterende.

  • Er blevet lidt forelsket i det fra Sennheiser, men har også haft kig på Razer Megalodon.


    Kan se at dem fra Sennheiser er stereo, hvor dem fra Razer er 7.1 sorround, er det ikke bedre end stereo, eller er jeg helt på afveje? :)

    Så vidt jeg er orienteret, så er der virtual surround i Sennheiser headsettet, så der skulle ikke være den store forskel.

  • Så vidt jeg er orienteret, så er der virtual surround i Sennheiser headsettet, så der skulle ikke være den store forskel.

    Så vidt jeg er orienteret, så er der virtual surround i Sennheiser headsettet, så der skulle ikke være den store forskel.

    Nogen der kan uddybe? Jeg har ikke læst andet end at det skulle være stereo.

  • min kammerat har et G35 headset, han siger den er lidt tung at ha på.

    Det kommer meget an på ens hovedform og de 3 forskellige skumpuder du kan sætte på bøfferne. Men jeg ville nok ikke selv foreslå G35 hvis at kopperne slet ikke må belaste øret (altså hvile 100% på knolden)


    Mht. til Emuleret (virtuel) surround så fungerer det efter min mening udmærket. Jeg kan sagtens høre når folk sniger sig op på mig i et skydespil, selv om G35 kun har 2 fysiske højtalere (et i hvert øre). Men der er sikkert nogle audiofile der mener at rigtig 7.1 er bedre (og det er det sikkert). Men til spilbrug? Der er det en godt kompromis. ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • http://www.tomshardware.com/re…adset-benchmark,3125.html
    jeg fandt denne meget interresante artikel på Toms hardware hvor de tester og sammenligner 8 nyere 5.1 og 7.1 headsets. der er både true 5.1 channel headsets og virtual surround headsets, de mener ikke der er nogen synderlig forskel at høre.
    Corsair Vengeance 1500 løber af med sejren.
    til 641kr. på edbpriser.dk så virker det som et rigtig godt køb, faktisk så bestiller jeg selv et par lige så snart jeg har råd. :9xo

  • Er blevet lidt forelsket i det fra Sennheiser, men har også haft kig på Razer Megalodon.


    Kan se at dem fra Sennheiser er stereo, hvor dem fra Razer er 7.1 sorround, er det ikke bedre end stereo, eller er jeg helt på afveje? :)


    ja både og vil jeg sige, da det afhænger helt af hvordan du har lavet lyddelen i dit system.


    Razor's alternativ Megalodon, kommer osse med et lille indbygget lydkort, som skaber 7.1 muligheden via USB.


    link


    hvilket jo er noget skidt hvis du har investeret i et rigtigt lydkort, som kan definere de forskelle, der vil opleves hvad enten du bruger onboard eller USB med indbygget lydkort.
    Har du et separat godt lydkort, så skal du kigge efter et rigtigt headset med 5 tilslutningsledninger, så hver højtaler i koppen får sin helt egen kanal, og mig bekendt hænger de ikke på træerne, men jeg ved da at Roccat har lavet et headset, som kan gøre det og jeg mener osse at Zalman har et.


    Er det ikke dit problem, og du bruger onboard og vil bruge USB, så har du et væld af gode muligheder.
    Zennheiser ligger klart i toppen, Plantronics, razor Carcharias, og Corsair samt steelseries.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.