hjælp til opsætning af ds212j synology nas

  • Hej tweak.


    Er der nogle der har prøvet at opsætte en synology nas, sådan at den kan tilgås andre netværk.


    Har ret svært ved at finde en løsning.


    Har en yousee netgear router som den er tilsluttet.

  • Hvordan vil du tilgå den?


    Uanset hvordan, så skal du have åbnet nogle porte i din router, hvilke du skal bruge afhænger af den service du vil have åbnet for, men de kan alle ses under Synology'ens kontrol-panel.


    /ask

  • Nu skriver du specifikt streame, den kan godt være lidt svær at udføre over internettet fra en NAS, men det er ikke umuligt.


    Det er naturligvis vigtigt at du har en forbindelse med en god upload, ellers giver det ikke mening at streame, fordi der så ikke er nok båndbredde til at gøre det i realtime.


    Iflg den her post på xbmcs forum(LINK), skulle det være muligt ved at opsætte en VPN forbindelse og så kan du streame fra NAS til andre netværk via almindelig upnp/dlna


    Synology har noget VPN server funktionalitet, så det vil nok være en god ide at kigge nærmere på det.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hej.


    Har indstalleret vpn pakken på nas'en og opsat den.
    Kan dog ikke oprette forbindelse via vpn opkald på computeren.
    Kan være jeg har opsat den forkert, men synes sku det er svært med sådan noget port forwarding og det, da jeg ikke har prøvet det før.

  • 1. har du husket at åbne porte til VPN i din router? Portnumre kan ses her
    2. Hvor forbinder du fra? Det er ikke alle routere der understøtter loop-back, så det kan sagtens ske at du skal forbinde fra ydersiden af din router.


    /ask

  • Er lidt i tvivl om hvad det er jeg faktisk skal gøre.
    Har fået yousee til at åbne op for min roouter så jeg frit kan konfigurer i den.
    Har prøvet at være inde under port forwarding hvor man kan udfylde 1: start port(80) 2: slut port (80) 3: lokal ip.
    Men ved ikke hvad jeg skal skrive i diverse felter.
    Hvordan foregår det hvis man skal forbinde på ydersiden af routeren?
    Og tusind tak for svarene ind til videre :)