kan det betale sig /lade sig gøre at opgradere

  • Hej jeg har en HP p6034sc
    kan det betale sig for mig at opgradere den med bedre Cpu og Gfx og hvor meget kan jeg opgradere til.


    spec:



    Cpu: AMD Athlon 64 X2 5000+

    Motherboard: Pegatron corporation violet



    Gfx: 1024MB GeForce GT 120 (MSI)


    Ram 8 GB.


    På forhånd tak :D

  • Til spil er grafikkortet rigtigt dårligt... Og hvis du bruger den til spil, så kunne det gi' meget ydelse at skifte det.


    Cpu'en.. Tje.. Igen til spil og tunge cpu opgaver, så er den dårlig - Og her vil en Phenom II X4 920/940 kunen gi' meget ydelse, men det kræver bundkortet understøtter de cpu'er.


    Alt i alt, så ville jeg dog forslå at overveje at skifte hele computeren ud, med f.eks. : http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99151&type=pcsystem


    Men det er ret vigtigt at vide hvad du skal bruge computeren til, for at vejlede dig:)

  • Find et nyere brugt grafikkort, hvis du bruger computeren til spil.
    - Kig i salgs sektionen, der er tit nogle billige kort.



    Ellers kan det ikke betale sig at opgradere, så hellere skifte MB, CPU, ram og grafikkort.

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Jeg kunne finde foelgende om bundkort:
    Motherboard supports the following processor upgrades:
    AMD Athlon X2 (Bt)
    AMD Athlon 64 X2 up to 6000+ (W)
    AMD Phenom Triple-Core up to 8xxx (AM2+) (Toliman)
    AMD Phenom Quad-Core 9xxx series (AM2+) up to 9850 (Agena)


    Hvis du kan finde en brugt 9650, 9750 eller 9850 til en 100/200/300kr, saa ville jeg forsoege mig med saadan en og et brugt gfx ogsaa. Saa vil du i hvert fald for relativt smaa penge kunne faa et boost.
    Ellers skal du som sagt ud og have fat i helt nyt setup, men det tror jeg egentlig ikke er noedvendigt, hvis du ikke er den mest kraevende hvad angaar eyecandy og performance :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H