21-24" skærm max. 1000 kr

  • Hej


    Jeg skal have købt mig en 21-24" skærm som skal bruge til mit studie, hvor jeg bruger et CAD program (Microstation)
    Jeg skal kun bruge skærmen indtil sommer, og vil efterfølgende sælge den.


    Jeg har allerede en Dell E248WFP (24") skærm derhjemme.
    Men så er det har spekuleret på om jeg skal købe mig en 27", hvilken jeg så kunne bruge på studiet (i grupperummet på skolen) hvorefter jeg udskifter min DELL med den nye 27" skærm.


    Har set at f.eks en Samsung 27" skærm koster ca. 2000 kr. Men er den bedre end min nuværende DELL (kontor og gaming)
    Min hjemmskærm bruges til kontorarbejde, men også noget gaming(Battlefield 3, CS osv)


    Hvad er jeres råd?

  • køb den her jeg har den selv og synes den er mega fed til prisen
    http://www.proshop.dk/Skaerm/S…21.5-S22A300-2305573.html

    Specs:


    1920 x 1080


    16,7 millioner farver


    5 ms


    LED-backlit LCD monitor - 21.5


    Widescreen - 16:9


    VGA

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Hvis du skal bruge CAD jfr. dit studie, så ville jeg kigge efter en skærm, som kan køre opløsningen 1920x1200.
    Det vil du sætte pris på i sidste ende.
    Lidt afhængig af hvor avanceret som du skal bruge CAD og hvor komplicerede dine tegninger bliver, så må du ikke går under en skærm på de 24", du kan simpelthen ikke se nok. Jeg ved det, da jeg selv købte en skærm som var for lille til en start, og jeg bruger en skærm på 26 tommer nu, når jeg leger med autocad.


    Kig efter en skærm fra Xerox, Iiyama, Dell har osse et par stykker, men de er lidt dyre, når du skal over 1920x1080 men det er det hele værd. Opløsning samt opdaterings hastighed er alfa og omega, når du bruger autocad, min kører 1920x1200 og 2ms opdatering visende


    http://www.iiyama.com/gb_en/


    Du kan prøve og kigge på mm-visions website, der fandt jeg min skærm.


    link


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Pris og kvalitet hænger rigtig meget sammen når du kommer op i de store skærme.


    Hellere give for meget ind for lidt det vil være mit råd, hvis det endelig skal købes noget så skal det sku være noget der duer.


    Har siddet ved den 27" samsung skærm du nævner og den er ikke noget at råbe hurra for.


    Prøv at tjek DBA, gul og gratis og alle de andre sider og se om du ikke kan finde noget brugt.


    Jeg var heldig dengang jeg fandt min NEC 26" skærm der er en rigtig grafiker skærm med S-IPS panel så du for de flotte og dybe farver.


    Som minimum vil jeg sige at du skal have en 24" skærm når du skal arbejde med det program og minimum med 1920x1200 i opløsning så du har noget plads at gøre godt med.


    Selv med min store skærm har jeg svært ved at overskue det hele når jeg sidder og arbejder på et stort projekt i inventor med mange dele.

  • Jeg har full HD på min 24" hjemmeskærm, og full HD på min 15,6" bærbar.
    15,6" er rigtig nok ret lille. Specielt også når jeg bruge tillægsprogram til mit CAD program, hvilket betyder jeg er nødt til at have et ekstra vindue åben i mit CAD program.


    Nå, men vil der være stor forskel på min DELLE248WFP (24") skærm, og en ny 24"-27" skærm til 2000 kr?


    Vil lige huske at nævne at jeg kun ville skulle bruge skærmen i 4-5 måneder, med mindre den er bedre end min nuværende DELL

  • Men hvis jeg vælger at købe helt ny 24" skærm til 2000-2500 kr, vil den så være markant bedre end min Dell?

  • Jeg har en BenQ XL2410T og den er jeg rigtig glad for, den fungere rigtig godt. Jeg bruger mest min til gaming af både CSS, BF3 og AC og den kører bare. Jeg har ikke fortrut mit skift til denne skærm, da den klare alt. Når jeg har været til lan har folk også stået bag mig og sagt at den havde vild grafik i forhold til deres egen 24" gaming skærm.


    Jeg kan ikke sige så meget ville bare smide BenQ bolden op i luften også.


    Men kan anbefales :9xo

  • Jeg har en BenQ XL2410T og den er jeg rigtig glad for, den fungere rigtig godt. Jeg bruger mest min til gaming af både CSS, BF3 og AC og den kører bare. Jeg har ikke fortrut mit skift til denne skærm, da den klare alt. Når jeg har været til lan har folk også stået bag mig og sagt at den havde vild grafik i forhold til deres egen 24" gaming skærm.


    Jeg kan ikke sige så meget ville bare smide BenQ bolden op i luften også.


    Men kan anbefales :9xo

    Yes. Spørgsmålet er bare om der er en skærm til omkring de 2000-2500 kr der er markant bedre end min Dell

  • Vil du sige at der er stor forskel på min nuværende Dell E248WFP, mener den er fra år 2007, og så på en ny skærm i 2-3.000 kr klassen? Eller er det bedre bare at beholde den jeg har nu?

  • Men siger du ikke at du vil købe en skærm nu og så sælge den senere hvis den ikke er bedre end din nuværende?


    For så er det jo bare at købe en skærm nu, for så at se hvilken en du fortrækker. Men elektronik branchen er jo den der udvikler sig hurtigst, så hvis din DELL er 4 år gammel, så vil en ny skærm alt andet lige være bedre IMO.

  • Men siger du ikke at du vil købe en skærm nu og så sælge den senere hvis den ikke er bedre end din nuværende?


    For så er det jo bare at købe en skærm nu, for så at se hvilken en du fortrækker. Men elektronik branchen er jo den der udvikler sig hurtigst, så hvis din DELL er 4 år gammel, så vil en ny skærm alt andet lige være bedre IMO.

    Enten ville jeg købe en rigtig billig en nu (900-1000 kr), og så sælge den om nogle måneder og beholde min gamle. Ellers ville jeg købe en dyrere nu (2000-2500 kr) og så beholde den, og sælge min gamle skærm, hvis det er et markant skridt fremad