Hjælp til Netværksopsætning på samsung tv

  • Hej Tweak!


    Jeg er så heldig at have et Samung Serie 7 led tv, til dette tv har jeg lige købe en Wifi/DNLA dongle.
    Denne skulle gerne gøre så jeg kunne gå på mit netværk trådløs fra tv'et.


    Netværks opsætningen er sat til AUTO, derefter kan jeg trykke på en knap "Netværkstest"
    Når jeg gør dette kommer den frem med 4 hoved punkter
    Mac- adresse
    IP-adresse
    Gateway- ping
    Domæne-Ping


    De tre første godkender den, men domæne ping kommer med følgende fejl
    Netværkskonfigurationen (DNS) er ugyldig. Check netværksindstillinger og angiv en gyldig værdi, før du prøver igen. ? nogen der har en løsning, på dette problem?


    Mit netværk er bygget op med en "Fiber Router" fra syd energi derfra har jeg et kabel, over i en Trådløs "Zyxel" router, det er denne router jeg logger på fra mit tv.


    Med venlig hilsen
    Thor T. Hansen

  • Nu lyder det sikkert fjollet, men har du prøvet at dobbeltjekke den kode du anvender til det trådløse netværk?


    Kan du se hvilken ip adresse TVet får tildelt? hvis den starter med 169.254, er det en såkaldt link-local ip adresse, som anvendes hvis TVet ikke kan få tildelt en ip adresse af en DHCP server på netværket (hvilker der så kan være flere årsager til).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.