Dual screen Dual Sound?

  • Hej,
    jeg har brug for hjælp til at få lyden som jeg vil have det, når jeg bruger to skærme.


    Hardware:
    Lidt ældre Celeron Dual Core med Vista
    AMD Radeon HD 6450 (Sapphire/PCPartner)


    Realtek High Definition Audio (på motherboard?)



    Tilsluttet er en skærm på DVI og lyd på mini-jack højtaler udgangen.
    På HDMI er der tilsluttet et tv.


    Problem:
    Enten kommer lyden fra højtaler udgangen ellers kommer det fra tv'et via HDMI.


    Ønskes:
    At lyden "følger med" de vinduer der trækkes over på tv'et, således jeg stadig har lyd fra computeren på min skærm, men at den film der afspilles på tv'et høres fra tv'ets højtalere.



    Er der nogen der kan hjælpe?

  • Jeg tror ikke at sådan en løsning eksisterer, jeg tvivler i hvert fald stærkt på at sådan en funktionalitet er indbygget i driveren eller i Windows.


    Det der jo sker, er at man skifter standard lydoutput, i forhold til hvor en given lydkilde er placeret på skærmen.
    Ikke nok med at det er kompliceret nok i forvejen, skal du også huske på at du som regel har flere lydkilder aktiveret på samme tid (mit eksempel her og nu, firefox, spotify og system sounds), så det vil være nødvendigt at lave en prioritering af hvilke kilder der bestemmer.


    Hvis du er heldig kan du finde et tredjeparts program (google er din ven), men jeg kender ikke ligefrem til et og jeg ikke sikker på at der er en tilpas stor niche, for at det kan betale sig at lave, når man tager mængden af arbejde der er i det (og få det til at fungere godt).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg tvivler på at det i det hele taget kan lade sig gøre i forhold til den måde windows behandler hardware og GUI.


    Der er som regel seperate indstillinger hvad angår lyd; nemlig windows' standard lydstyring, og selve programmets. Flere spil, Flash mv. er heller ikke glade for at man skifter lydenhed uden at de genstartes (prøv selv med et USB headset og se hvad jeg mener). De er simpelthen ikke programmeret til at skifte default hardware "on the fly" (modsat i al fald Windows selv)


    Derudover skal man tracke hvert enkelt vindues position, og samtidig lave hacks hvor systemet fejler... så jeg tvivler på at det er blevet lavet, da, programmørmæssigt, er det en fandens stor mundfuld...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • mig bekendt kan du ikk få det til at fungere i windows, som foxx siger kan programmer ikke li og skifte "lydkort", men med 2 lydkort i din maskine kan du godt få forskellig lyd ud til dine højtalere og tv, har jeg selv brugt til headset og gamelyd fra hver deres lydkort =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Eyefinity 2.0 er svaret på bønnerne :thumbsup:
    http://www.neoseeker.com/Artic…eviews/AMD_HD_7970/3.html


    Har ikke nær læst det, men det kræver jo nok at du trækker alt lyd gennem dit gfx. ...og så er det mig bekendt kun HD7xxx som understøtter det, så enten skal den store tegnedreng frem, eller også skal man vente til mellemklasse kortene kommer.


    Citat fra Neoseeker.com

    This new feature gives the HD 7970 the ability to simultaneously output multiple, independent audio streams.

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.