Nyt maskineri

  • Hej


    Situationen er den, at jeg muligvis skal ud og have købt mig en ny form for laptop. I den forbindelse har jeg hørt om ultrabooks, som godt kunne være et forslag.


    Jeg har specielt et godt øje til Zenbooken da jeg også tidligere har haft asus og har været glad for det. Mit spørgsmål vedrørende den maskine er, lydudgangen. På hjemmesiden siger den "1 x høretelefon-udgang (jackstik)(Lydindgang combo-stik)"Hvor jeg så kommer i tvivl.
    Vil det sige at for at kunne bruge et headset med 3,5mm connecters skal jeg havde fat i en form for lydsplitter? Og vil det i så fald virke. http://lh4.googleusercontent.c…DJ9YVoEgrWdE7GqbayeBVuJVj


    Ellers hvis i har erfaringer med computeren fortæl endelig. Har dog læst reviews på nettet - hvor folk ikke er så vilde med touchpadden :)

    "Hvis man ikke skal springe over hvor gæret er lavest, hvor fanden skal man så?!"

  • den splitter du har linket til kan godt bruges til de lidt ældre hearset's med 1 jack til lyd og 1 jack til mic.
    Hvor hvis du har et headset af nyer dato hvor der er 3 striper på selve jack sticket så behøver du ikke den splitter du har linket til. så er det bare plug and play ! alternativt kan du bruge et usb head set i Usb stikket.


    Pakket en ud på arbejdet i dag for at se den. DET ER EN FUCKING FED COMPUTER. og du får virkelig følsen af kvalitet når du står med den. men det er asus jo kendt for. !

  • hej janz
    altså hvis du er ude i en ultrabook så ville jeg anbefale dig at vente lidt endnu med at købe da alle de ultrabooks som blev annonceret til CES jo lige skal have en chance for at komme ud og der er sikkert også nogle der er lidt bedre prøv og kigge på HP envy spectre den har lys i tastaturet og holder strøm i knap 9,5 time (ifølge specifikationerne) og mon ikke den kommer til at lægge i samme pris klasse :)?


    http://www.theverge.com/products/compare/4608/4600/4598/4817
    her kan du se de forskellige overfor hinanden som blev annonceret til CES.



    men ville godt nok overtale dig til at finde en anden end en ultrabook da du giver så åndsvagt mange penge for et flot design som alligevel skal udksiftes om 2-3 år. hellere køb en lidt større pc som kan noget mere til den slags penge, syntes jeg ihvertfald. :) eller en stationær til 5000 og en lille bærbar til 4000 så har du en performance stationær og en lille bærbar som essentielt kan det samme bare ikke lige så hurtigt.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • @ Emilpapis93 Tak for tippet, det kan godt ske jeg skal vente og se. Den skal kun bruges til studie, derfor en ultrabook fordi den er handi og havde med. Jeg har allerede en stationær til 8k som jeg kan spille på om nødvendigt. :)


    Dopess mit headset har 3 striber på hver af 3,5mm jacksticks. Men hvordan er det så meningen at både lyd og mikrofon stikket skal passe ind i en lydudgang som der er på zenbooken?

    "Hvis man ikke skal springe over hvor gæret er lavest, hvor fanden skal man så?!"

  • Ville holde mig langt væk fra HP. Asus er langt bedre kvalitet og så har de næsten også altid en længere Garnti. og skulle der blive noget med din asus computer. Intet problem ausu gide ikke utilfredse kunder


    Hp der imod. de er ikke til at snakke med og de prøver så vidt muligt at slippe udenom hvis de kan.
    Har selv arbejdet med Rep af computere or RMA sager i en Data butik. så ved lidt om det.


    første link der kom frem da jeg googled Hp support http://www.hardware-reviewscom…/ua/support/HPSupport.htm