Trådløst netværk

  • Hej Tweaks


    Jeg står i et utrolig træls problem.
    Før jul skiftede jeg nemlig internet-udbyder, og fik installeret fibernet :thumbsup:. Men lige siden den dag, har jeg haft problemer med mit trådløse net :thumbdown:. Jeg kan, som den eneste i huset, kun oprette forbindelse 1/1000 gange. Jeg har prøvet alt hvad jeg ved man kan. Genstart routeren utallige gange. Fået TDC til at genstarte inde hos dem, genstartet netværkskortet mm.
    Samtidig har min computer intet problem med at logge på andre netværk. Hverken på min skole eller hjemme ved andre.
    Er der nogen, som ved hvad jeg kan gøre? Bare sig til, hvis i mangler mere information!
    Jeg er løbet tør for idéer og vil nu søge hjælp hos jer


    På forhånd tak :9xo
    Ps. min computer er en Asus K53SV

  • Det ligner noget problematik med kompatibilitet din router og din laptop i mellem.


    Det bedste jeg kan anbefale dig at gøre er at opdatere driveren til dit trådløse netkort (eventuelt med en driver fra producenten af den chip der sidder på netkortet i stedet for fra Asus, men så bliver du nødt til at finde ud af hvilket netkort der sidder i, ASUS har brugt mange kan jeg se ud fra deres hjemmeside), hvis det ikke virker, så prøv at kigge på opdatering af firmwaren på routeren(hvis TDC har sådanne tilrådighed).


    Ellers er vi tilbage ved den mere konventionelle fejlsøgning:
    - prøv at sætte din pc nærmere routeren (ikke alt for tæt, det kan også give problemer)
    - prøv at ændre på den kanal det trådløse netværk kører på
    - sæt krypteringsstandard til WPA2-AES(CCMP), hvis den ikke er på det allerede.


    Bankerot løsningen, ville være at købe en billig trådløs router (f.eks. en d-link dir-615), slå dhcp serveren fra på den og forbinde den til TDC routeren via en switch port i stedet for WAN porten, på den måde burde den fungere som en switch og et Access point.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • En hurtig løsning er ihvertfald at gendanne routerens opsætning til fabriksindstillinger og så genoprette sikkerheden på det trådløse.
    Jeg har ofte oplevet at det har været et problem for enkelte computere at forbinde til netværket indtil ovenstående blev gjort.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • jeg arbejder som supporter med lige netop den slags problemer, hos tdc, nu siger du godt nok det er fiber, men hvilken router har du? er det en homebox?


    I alle tilfælde ville jeg forsøge at finde ud af hvor belastet netop din wifi channel er, dette kan du gøre med dette link www.tdc.dk/8401 hvis det er en homebox


    samlet oversigt over hvor belaster de forskellige kanaler er ligger vha følgende programmer på www.tdc.dk/8405

    ASUS P8Z68-V LX, Socket-1155
    Intel® Core i5-2310
    Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
    PNY GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA
    Corsair SSD Force Series 3, 60GB
    2.5" Seagate Barracuda® Green 2TB



    Steelseries Apex Raw

    Steelseries Diablo III


    Steelseries Siberia V2 Green Edition

    2x HPw1907v