USB over current status detected

  • Hej alle jer tweakere.


    Jeg har lige købt "2" stk Asus 8800 GTX kort. (Kun det ene der virker) :(


    Nå men efter et stykke tid hvor grafikkortet har virket og der ikke har været nogen problemer, begyndte min pc at sige "USB over current status detected" når jeg tændte pc'en. Det blev den ved med indtil jeg hev alle USB stikkene ud bag i og satte dem i igen og tændte.
    Lige pludselig her til aften/nat gjorde den det hele tiden. uanset om jeg tog alle usb stikkene ud af pc'en.
    Det var først da jeg tog det "nye" Asus 8800GTX ud og mit gamle Grafikkort, (XFX ATi Radeon HD 4650) i, det virkede.
    Nu er det så jeg bliver i tvivl om, om det er min PSU eller om det er Asus 8800 GTX der er noget galt med.
    For der er jo 2xPCIE connector på 8800GTX, hvilket der ikke er på 4650'eren.


    Er der nogen der har prøvet noget lignende?


    Og er der evt. nogen der vil låne/hjælpe mig med en PSU til at teste mit system med.



    Mit system ser således ud:



    MB: Asus Rampage II Extreme
    CPU: i7 920 D0
    RAM: Kingston 3X2GB 1600MHz HyperX
    PSU: Corsair HX750W
    Gamle GFX: XFX ATi Radeon HD 4650 (Virkede)
    Nye GFX: Asus N8800GTX/HDTP/768M (Virker ikke i)

  • Nu ved jeg ikke lige hvordan du har gjort, da du satte de nye kort i maskinen ?.


    Det jeg mener er hvordan du har fjernet driverne ? hvilket kan give alle mulige problemer, når du går fra den ene producent til den anden.


    Allerførst inden du skifter kort, så kør en tur med driversweeper og sæt flueben i fjern AMD display.


    link


    SÅ siger programmet du skal reboote, bare stop den og skift GFX ud, så installer sidste nye fra Nvidia


    link


    så er der nemlig ikke gået ged i din reg.data base, da den er fuldstændig renset for driver rester hvilket den ikke bliver, når man bare fjerner den normalt.


    At maskinen siger dine USB porte får for meget strøm, kunne skyldes der er gået ged i allokeringstabellen, som skal passe i bios, så alle dele får den korrekte strøm, som de har brug for og der kan et skift fra den ene producent til den anden godt give det problem.
    Det er i hvert fald ikke fordi, at du ikke har strøm nok med en Corsair 750 watt.


    Virker dette, så prøv at sætte det kort i, som du ikke kunne få til at fungere, og det om det vil nu ?.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Reinstallerede hele skidtet da jeg fik det nye kort. :/ så tror ikke det er problemet.


    Men har prøvet at lave en CLR CMOS. Bare for at se om det sku hjælpe. Det gjorde det ikke.
    Jeg har sat det nye kort i igen. Og det virker indtil videre. Men tror det kommer igen.


    Det skal lige siges at jeg ikke startede windows op da jeg testede med det gamle kort, testede kun om den ville boote. Hvilket den gjorde helt fint. :/

  • jeg tror ikke det er din psu den er galt med, den levere mere end nok strøm, og det lyder underligt hvis den skulle være gået i stykker sådan at den ikke levere strøm nok.


    har du prøvet at hive dine usb stik ud en efter en?


    har du en usb fordeler?

  • Har selv oplevet samme problem på begge de asus boards jeg pt kører med (p5q premium og p5kc), men det var grundet mit gamle kabinet og det faktum at usb stikkene foran og deres mobo connector ikke just havde det godt længere.


    ikke desto mindre er det en fejl der kan betyde meget.


    Eneste jeg rigtig kan sige nu er at tjekke efter om der er en ødelagt USB port på bundkortet eller på en af de enheder der er tilsluttet. For det meste betyder det at der er noget der kortslutter...


    Lidt mere: http://www.whoho.com/2011/03/u…rent-status-detected.html


    Det kan også være at 8800 kortet rører ved noget det ikke skal når det er sat i, tjek kortet og hvordan det sidder når det er i maskinen, og fjern eventuelle USB brackets/kort ved siden af grafikkortet.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200