Købt 2x brugt GFX, hvor et ikke virker

  • Jeg køber to Asus 8800 GTX på nettet. Jeg får af vide de begge virker fint. Men sælger har haft problemer med at få SLI til at virke.
    Men da jeg får det hjem virker det ene overhovedet ikke.


    Der har været vist været en kortslutning på kortet. For da jeg fik det lugtede det lidt af kortslutning.
    Og der kommer BSOD og driveren holder op med at svarer osv.



    Mit spørgsmål er nu:
    Hvad kan jeg tillade mig? Jeg har ikke rigtig købt noget på nettet brugt som ikke har virket da jeg fik det.


    Nævner ingen navne, da det ikke ville være fair.


    (Smid gerne denne tråd under ind et andet forum hvis den ikke ligger rigtigt)

    EDIT: Det skal siges de er sendt og ikke afhentet!

  • Prøv at ringe eller skrive til vedkommende, hvis han er ærlig lader han vel købet gå om på ihvertfald det ene kort.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Jeg har selv haft solgt 2 stk 8800gts, hvoraf det ene viste sig at vaere defekt. Koeber fik selvfoelgelig pengene igen. Det samme gjorde jeg, da jeg koebte et GTX480, der viste sig at vaere defekt. Du kontakter saelger og hoerer om ikke handelenpaa det ene kan gaa tilgage, hvilket det burde, naar SLI ikke virkede, hvilket antyderat problemet var opstaaet foer du fik dem ind ad doeren.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det er bare noget skidt da jeg jo skal betale forsendelsen tilbage til sælger. Og det er stortset halvdelen af prisen jeg har givet for dem. :S


    Jeg er i øjeblikket i "mono"/dialog med Asus for at høre om der måske var noget at gøre. Det er jo et ret gammelt kort. Men det ville være nemmest hvis det kunne lade sig gøre at klare det der igennem :)
    Venter lige og ser.. :) Det ville være nemmest for både sælger og mig :)

  • Venter lige og ser.. :) Det ville være nemmest for både sælger og mig :)

    Lad være med at vente. Hvis der var noget galt med kortet ved modtagelse skal du som minimum giver sælger besked! Det nytter ikke hvis du selv roder med det i 2-3uger for derefter at kræve pengene tilbage. Hvis jeg var sælger ville jeg nok stejle en anelse hvis jeg først fik besked efter så lang tid.


    Det kan være en ide at prøve ASUS, men giv nu sælger besked om hvad der foregår - hvis du vil have ordentlig behandling af sælger må du også selv ud af starthullerne den anden vej.


    /ask