Hjælp til opsætning

  • Hey alle her inde


    Jeg er en ny bruger af tweak.dk så håber på at få lidt god respons på hvad jeg nu end måtte fortage mig her på siden :)


    PT Har jeg en opsætning som lyder:


    AMD Phenon II X4 925 2.8 Ghz Quadcore


    ASUS M4N75TD MotherBoard
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4198304ASUS



    12 GB DDR3 PC3-10600 1333MHz RAM


    XFX Radeon 5770 HD Grafikkort med 1 GDDR5 RAM



    jeg vil gerne have en opsætning som arbejder hurtigere, generalt over hele linien, men har kun
    2500 - 2800kr at gøre godt med, så ville lige høre hvad i forslår. Den bliver brugt til at game på.


    Mvh JK

  • Jeg ville OC den CPU omkring de 3Ghz, du kan finde tingene til at gøre det i manualen til dit bundkort.


    link


    Og så investere i et nyt grafikkort. CPU power har du nok af til alle spil ved de 3Ghz, så det må være dit GFX, som holder dig tilbage.
    Kan du vente lige lidt længere, så ville jeg se hvad de danske priser bliver på et AMD HD 7950, der lige er blevet frigivet ellers er et 6950 så absolut osse et klassekort til fornuftige penge.


    Så ville jeg tage den derfra og se hvordan maskinen så opfører sig ;) .


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • EBO


    Tak for et godt svar. Hvor finder jeg manualen til mit mobo henne, og det er første gang jeg skal OC noget selv, så for mig er det nyt.


    På forhånd tak


    Hvis du klikker på mit korte link, så kommer du lige til Asus website med dit bundkort, så finder du alt hvad du skal bruge under downloads ;) .


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • EBO


    Jeg må være ærlig og sige at det korte link du snakker om, det kan jeg ikke finde :(


    Kigger du min første post, så kan du se ordet link, som er understreget og fremhævet, bare klik på det ;)


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • EBO


    Takker, jeg fandt ud af det.


    En anden ting jeg håber du kan hjælpe med. Star Wars The Old Repuplic MMO spillet. I visse områder der lagger det ret meget, hvad kan det skyldes?


    A: Grafikkort driver
    B: Dårlig indstilling
    C: Grafikkortet selv (nyt evt)


  • Jeg ville gøre følgende - En ting er at ha' et hurtigt grafikkort, og en hurtig CPU - Men resten skal også kunne følge med.


    Sælg dine ram, de er for dårlige... Og køb 1-2 sæt af disse: http://www.memoryc.com/compute…e68624dualchannelkit.html


    Dit grafikkort har kun 128bit bus bredde, ikke så godt;-) Køb http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=629378 eller et brugt HD5850(600-700kr.)/HD5870(800-900kr.) hvis du kan finde et..


    Bundkort 800kr.: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5468391




    Det kunne se sådan her ud:


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=629378
    2 Stk. http://www.memoryc.com/compute…e68624dualchannelkit.html


    Ialt godt 2100kr. med porto. Og jeg antager du kan sælge dine gamle ram for mindst 300kr.




    Når du har råd køber du så:


    http://www.computersalg.dk/pro…NK&utm_campaign=EDBpriser
    http://www.computersalg.dk/pro…ng-Freezer-XTREME-Rev2-Pr


    Og overclocker din CPU;-)


    Hvis du får flere penge... Kan du hvis du har lyst tage denne her: http://www.edbpriser.dk/proces…meafleder-id-5579969.aspx eller http://www.edbpriser.dk/proces…meafleder-id-5579970.aspx Men du har ikke brug for en FX-8120, med mindre du senere så købte 1-2 stk. HD7970 grafikkort;-) En FX-6100/FX-8120/FX-8150 vil give dig et boost, da de understøtter rammens fulde hastighed:)




    tjek lige at din strømforsyning kan levere mindst 30 ampere i 12volt;-)

  • Den bedste opgradering du nogesinde kan lave er imo at opgradere til en SSD!


    Jeg fortryder ALDRIG! de 1100-1200 er dælme givet godt ud!


    En SDD kan du jo også altid flytte med til en anden computer, som fx. mig. Jeg skal på efterskole næste år, og kommer derfor ikke til at bruge min stationære lige så meget, og så smider jeg bare min SSD over i min bærbare, så den også kan være med på moderne! :thumbsup:


    Hvis jeg var dig havde jeg nok købt følgene:


    XFX Radeon HD 6950 1GB GDDR5 "Dual Fan"


    +


    Corsair SSD Force 3 Series 120GB


    +


    Overclock din CPU som Ebo siger, og så kan du trække alt på max :thumbsup:

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • og så kan du trække alt på max :thumbsup:


    Nej... Kun 1Gb på grafikkortet, ældre quad core, nvidia bundkort, og 1333mhz RAM... Den kombination vil aldrig kunne trække alt på max. Hvis den ene ikke hæmmer computeren, så gør det andet.


    SSD Harddisk er fedt(Bruger selv SSD:-) Dog giver det kun hurtige load tider. Når du er i spillet kommer det generelt ikke til at køre bedre.


    Og mit forslag(Det forslag, som holder sig inden for prisrammen), vil heller ikke gøre at den kan køre alt på max.

  • Nej... Kun 1Gb på grafikkortet, ældre quad core, nvidia bundkort, og 1333mhz RAM... Den kombination vil aldrig kunne trække alt på max. Hvis den ene ikke hæmmer computeren, så gør det andet.


    SSD Harddisk er fedt(Bruger selv SSD:-) Dog giver det kun hurtige load tider. Når du er i spillet kommer det generelt ikke til at køre bedre.


    Og mit forslag(Det forslag, som holder sig inden for prisrammen), vil heller ikke gøre at den kan køre alt på max.


    Nu må du altså lige tage den lidt med ro, Dnope ;)


    Selv en ældre udgave af en quad som er OC omkring de 3Ghz kan levere den power som skal til at spille i dag, siden det stadigvæk er konsollerne som bestemmer hvor meget der skal til. Undtagelsen ligger i et håndfuld af spil og det kan i for sig være lige meget.


    1333 Mhz ram kan sagtens følge med, måske kan du ikke hive alt ud af CPU, uden nogle som er hurtigere, men dårlige er de ikke og hvem siger at han behøver det.
    Du er jo nødt til at tage i betragtning af hvilke spil, som TS spiller ?, da kravene rent CPU- og ram mæssigt ikke er det som holder ham tilbage


    krav til old republic:


    CPU
    Minimum:
    AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4000+ or better, Intel Core 2 Duo Processor 2.0 GHz or better


    RAM
    Minimum:
    Windows XP: 1.5 GB, Windows Vista and Windows 7: 2GB, PCs using a built-in graphic chipset: 2 GB


    OS
    Minimum:
    Windows XP, Vista, 7


    Video Card
    Minimum:
    256
    MB of on-board RAM and Shader model 3.0 or better support (ATI Radeon
    X1800 or better, NVIDIA GeForce 7800 or better, Intel 4100 Integrated
    Graphics or better).


    Det vil blive afhjulpet af at OC hans CPU hvis det er i de store områder hvor det lagger, ellers er det hans GFX som holder ham lidt tilbage hvis der sker meget på samme tid.


    TS har 16GB ram installeret hvilket spil mæssigt er mere end rigeligt og han aldrig kommer til at udnytte i det.


    Jeg er godt klar over, at det bundkort ikke lige er verdens bedste, men OC kan det stadigvæk, så er det sgu bare at begynde at skrue og hive så meget preformance ud af det, som han allerede har og klappe et nyt GFX i, så er der nyt liv igen til hans grej.


    Stoxo


    Se lige efter om du har sidste bios installeret på dit bundkort, ellers lav et flash, grundet det kan være med til at give et mere stabilt bundkort især når du begynder at skrue på det.


    Er dine spil updateret med de sidste patches ?, HD defragtmenteret ?


    MrStaun


    En SSD er dejlig, bruger det osse selv, men er den livsnødvendig ?, nej det er den ikke, der har Dnope ret.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Angående Bios og dirverse drivers, så må jeg ærligt indrømme at jeg tvivler at jeg har de nyeste opgraderede driver til noget af mit.
    Jeg har intet imod at købe nyt mobo, gfx og cpu, for at få min ydelse op. Har en sprit ny HD WD Caviar blue edition til at ligge på 500GB SATA3 6GB 16MB Cache.

  • Grunden til at jeg skriver det med SSD, er fordi at han skriver at han gerne vil have en hurtigere computer over hele linjen, og det må man jo sige at han vil få med en SSD.

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • Start med at koebe at nyt gfx og se om det giver nok i spil og om du egentlig har brug for andet. Hvis ja, saa smider ducpuen op i frekvens, som desvaerre ikke er medunlocked multiplier, men skulle kunne lade sig goere alligevel.


    Du kan ogsaa proeve at defragmentere, som der er blevet sagt, og gaa ind i msconfig og slaa unoedvendige programmer fra.


    Min kammerat med samme cpu og et hd6950 1gb har ikke problemer med at koere noget, saa hvad angaar spil, saa er det primaert dit gfx,som holder dig tilbage.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det korte svar er nej.


    Det skal vaere fra samme serie og f.eks. model, som med SLI.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Dengang jeg fik denne opsætning jeg kører med nu, der blev delene købt hjem hver for sig. Da vi satte processor i, blev der ikke flashed bios hvad jeg ved af. Den blev sat i og dirverse dvd'er blev installeret.


    Kan det være årsag til at jeg kun kan se 1 x 2.8 GHz under start>højre klik på computer>egenskaber?
    og kan det være årsagen til at den kører den så elendigt som den gør?

  • Jeg hælder mest til en 'uspecifik' fejl, og typisk vil sådanne fejl skyldes en kombination af bundkort/RAM eller mere sjældent bundkort/Grafikkort. Da computeren i teorien burde kunne trække spillet ok.


    De ram jeg forslog, er temmelig gode, og jeg forventer de snart er udsolgt... Derfor jeg forslog at starte med dem. Men det kan sagens være et andet bundkort der skal til, før det køre ordentligt, måske begge dele.. Eller noget helt tredje.




    Ebo, MrStaun skriver: "og så kan du trække alt på max". <--- Du citerede det endda selv, så du burde ha' læst og forstået hvad der stod!?


    Anyway.. Den kan helt sikkert ikke trække alle spil på max., der er f.eks. efterhånden et par spil som gerne vil ha' 2GB ram på grafikkortet, for at køre med alt på max.


    Og selvfølge burde den kunne trække alle de nye spil, men det var ikke det der blev sagt - Og jeg tager det helt roligt;-)


    Dog yder computeren ikke som den skal - Og det skyldes måske en 'uspecifik' fejl.