bedste løsning til stream af film fra nas til tv

  • Hej Tweak.


    Hvad ville være den bedste løsning for mig.


    Jeg har lige købt og opstillet min nye nas (synology ds212j), som bare er rigtig lækker.


    På den har jeg en masse film, så jeg meget gerne vil kunne streame op på mit fjernsyn.


    Hvad skal jeg købe for at dette kan virke?

  • Prøv eventuelt at start med at lave en søgning i forummet. Dette emne har været oppe og vende en del på det sidste.


    Tag eventuelt et kig på WD TV Live.


    /ask

  • WD TV Live som nævnt, Apple TV (Jailbreaket) eller Boxee er nok nogle af de bedste muligheder lige nu :).. Hvis du beslutter dig for WD TV Live kan du lige smidde en PM, har vist en i skabet et sted.

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Har dit TV, en DLNA klient?
    Hvis den har, burde det være nok at slutte TVet til netværksforbindelsen og så streame video via DLNA klienten.


    Hvis ikke, skal du finde en enhed til at streame til, det kan være en medie streamer boks, eller evt. en PS3 (xbox 360 kan vidst også du).
    Men der findes masser af måder at løse gøre det på som du nok kan høre.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg kan i hvert fald anbefale en Boxee Box.
    Den afspiller alt du kan fodre den med, og med den medfølgende RF fjernbetjening, har du et lille indbygget
    tastatur på bagsiden.
    Og så er det jo ikke en fjernbetjening du skal pege hen mod boxen, da det er en RF remote.


    Alternativet kunne være en jailbroken Apple TV med XBMC på.

  • Har dit TV, en DLNA klient?
    Hvis den har, burde det være nok at slutte TVet til netværksforbindelsen og så streame video via DLNA klienten.


    Hvis ikke, skal du finde en enhed til at streame til, det kan være en medie streamer boks, eller evt. en PS3 (xbox 360 kan vidst også du).
    Men der findes masser af måder at løse gøre det på som du nok kan høre.


    ja DLNA klienter i TV'er kan bruges, men de er som regel ret begrænsede og mangler mange features og understøttede codecs.
    Den der er i mit nye Samsung 7000 serie plasma tv, kan lige gå an til noget af det jeg ser. Men wow den giver ret hurtigt op over for lyd codecs.
    Så beholder min WD TV Live :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Har dit TV, en DLNA klient?
    Hvis den har, burde det være nok at slutte TVet til netværksforbindelsen og så streame video via DLNA klienten.

    Mange TV har DLNA klient, men normalt understøtter de ikke ret mange formater, og man skal derfor være rimeligt obs på hvordan man ripper sine film.


    De fleste bokse ala WD TV Live, Boxee og en jailbroken ATV læser mange flere formater.


    /ask

  • Mange TV har DLNA klient, men normalt understøtter de ikke ret mange formater, og man skal derfor være rimeligt obs på hvordan man ripper sine film.


    De fleste bokse ala WD TV Live, Boxee og en jailbroken ATV læser mange flere formater.


    /ask


    Korrekt :9xo Dertil kommer - efter min erfaring - at interfacet ofte er meget langsomt. Når det er sagt - så prøv det da alligevel, inden du køber en boks. Det er jo gratis :drink:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]


  • Korrekt :9xo Dertil kommer - efter min erfaring - at interfacet ofte er meget langsomt. Når det er sagt - så prøv det da alligevel, inden du køber en boks. Det er jo gratis :drink:


    Samsungs DLNA klient er faktisk ganske fin og hurtig - selv via Wifi. Men den mangler audio codec support og et par video codecs før den kan bruges til alt - Dog er visningen af media via den ret håbløs, men bedre end ingen ting. :D

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2


  • Korrekt :9xo Dertil kommer - efter min erfaring - at interfacet ofte er meget langsomt. Når det er sagt - så prøv det da alligevel, inden du køber en boks. Det er jo gratis :drink:


    Ja det var mere fordi den ville være "gratis", at jeg foreslog det, jeg kan så i øvrigt nævne at PS3 også er yderst begrænset.


    Hvis man ikke har for mange medier, kan man i øvrigt altid remuxe/transcode, så mediet kan afspilles af den givne medie renderer.
    Omvendt hvis man har for mange medier til at det er værd at gå i gang med at remuxe/transcode/osv. dem alle, kan det være en god ide at købe en medie streamer som kan æde det meste, såsom wdtv live/boxee box/osv.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.