God 4 Bay NAS til prisen

  • Hej Tweakere,


    Jeg søger en Nas med 4 bays og er lidt lun på denne da den virker rimelig til prisen sammenlignet med de andre til 5-6k, link http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=498709



    Men inden jeg bestiller ville jeg bare sikre mig 2 ting, den skal kunne slå raid fra så man kan sætte 4 forskellige diske i uden at de alle skal være ens, og så skal man kunne tilslutte en USB printer så den deles på netværket :) så der skal vel helst være en printserver funktion på den, jeg har ringet til selve forhandleren men de ved ingen ting :(


    Håber nogen kan hjælpe eller anbefale noget andet hvis det er mere relevant.


    Go Dag :)b

    HP dv et eller andet?
    Zepto=helldell hvornår er der egentlig nogen der tager sig sammen og laver en blog imod dem?

  • Du burde nok læse dit eget link ;)


    "RAID 0/ 1/ 5/ 6/ 5+spare, single and JBOD disk configurations,"


    Hmmm, nu hvor jeg har kigget lidt mere... Har du overhovedet selv tjekket deres hjemmeside? Der står jo ALT du har spurgt om...
    http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=134

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • HP dv et eller andet?
    Zepto=helldell hvornår er der egentlig nogen der tager sig sammen og laver en blog imod dem?

  • Skriver igen:
    "RAID 0/ 1/ 5/ 6/ 5+spare, single and JBOD disk configurations,"

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Inden du bestiller den NAS, syntes jeg du skal kigge på hvad der ellers er på markedet, det er alligevel en ældre model og dens CPU osv. er ikke specielt imponerende.
    Til ca. samme pris, kan du f.eks. få en TS-412: LINK
    Den er ikke meget bedre, men da den koster omtrent det samme er det synd at købe en gammel udgave.


    Om den så også understøtter det du har brug for, aner jeg ikke, men jeg har svært ved at forestille mig at en nyere udgave ikke understøtter noget som den ældre udgave gør.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.