Hjælp til Router-log søges

  • Hejsa folkens


    Håber der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe mig, og fortælle hvorfor jeg konstant bliver spammet med
    dette i min Netgear WNDR3400 "
    [Service blocked: ICMP_echo_req] from source 90.185.149.177, Monday, Feb 06,2012 11:27:20
    [Service blocked: ICMP_echo_req] from source 109.198.131.180, Monday, Feb 06,2012 11:27:15
    [Service blocked: ICMP_echo_req] from source 77.215.117.69, Monday, Feb 06,2012 11:27:14
    [Service blocked: ICMP_echo_req] from source 90.185.219.183, Monday, Feb 06,2012 11:27:11
    [Service blocked: ICMP_echo_req] from source 90.184.117.104, Monday, Feb 06,2012 11:27:09
    [Service blocked: ICMP_echo_req] from source 90.185.219.183.


    Det skal nok siges, at det dukker op når f.eks utorrent kører :rolleyes:


    vidste ikke om denne tråd skal høre under "Hardware og tilbehør"

  • ICMP echo request betyder at nogen pinger dig.


    Nu kender jeg ikke nok til torrent protokollen, til at svare dig på om det er en del af protokollen, at peers pinger hinanden.
    Men det er ikke umiddelbart noget jeg ville bekymre mig om.


    At pings bliver blokeret er så trivielt at jeg undrer mig over at det bliver logget på en router (hvor der alligevel er en begrænset mængde RAM).


    Man kan så argumentere for om det overhovedet er nødvendigt at blokere pings, men det er lidt en smagssag og gør ikke den store forskel i det store hele.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Funderer mig mere over at den faktisk reagerer på pings - de fleste routere i dag har pings slået fra så at de bare ignorerer dem. Af sikkerhedsgrunde.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Funderer mig mere over at den faktisk reagerer på pings - de fleste routere i dag har pings slået fra så at de bare ignorerer dem. Af sikkerhedsgrunde.


    Nu står der også i loggen at de bliver blokeret, så det ligner meget at pings bare bliver discardet ;)


    Sikkerhedsgevinsten er i øvrigt begrænset ved at slå pings fra, men det er ikke så relevant for denne diskussion (det er som jeg skrev tidligere en smagssag).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg mistænker lidt at dette er grunden til at jeg stort set ikke kan uploade i utorrent.
    Og det er på trods af at jeg sidder med en 60/60 mbit. :(


    Er der en måde at stoppe de blokeringer, uden at løbe nogle risiko mht. firewall osv?

  • Jeg mistænker lidt at dette er grunden til at jeg stort set ikke kan uploade i utorrent.
    Og det er på trods af at jeg sidder med en 60/60 mbit. :(


    Er der en måde at stoppe de blokeringer, uden at løbe nogle risiko mht. firewall osv?


    Jeg har svært ved at forestille mig at det skulle være det, har du sørget for at forwarde en port og testet at det er gjort korrekt?


    Har du ellers andet på dit netværk? f.eks. en anden router til internet forbindelsen, der eventuelt er leveret af din internet udbyder (hvilken udbyder har du?).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • uTorrent - har du checket om din Router har UPnP? uTorrent kan ignorere port forwarding og alt det der hvis UPnP er sat til i både uTorrent og Router. 8o

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • UpnP er slået fra i både router og utorrent, så det er heller ikke der problemet er :-S
    og den er port forwarded korrekt :-)


    På det kablede net kører der: 1 pc, 1 yousee boks over switch, og en WDTV live over samme switch.
    og på det trådløse har vi: 2 bærbare, 1 ip-cam, en printer, en yousee boks over wi-fi, og så to stk. samsung galaxy S2.


    Kan det evt. være netgears firmware som har lavet lidt rav i det? opdaterede nemlig til deres nye for lidt tid siden :-/

  • Det er da muligt at det er firmwaren der giver problemer, men jeg tror ikke umiddelbart det er det.


    Du svarede aldrig direkte på hvilken udbyder du har (udover at du har en eller anden boks fra yousee), hvis din udbyder har en router på i mellem, kan der være problemer der også.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hov undskyld.. jamen det er Energimidt jeg har som udbyder.. eller Waoo som det nu nok hedder.. har bare aldrig haft problemer med fiberboksen + router, før nu... Det kan godt være at det er, og forbliver mig en gåde :baby: