nyt gfx billigt, brugt?

  • Hej tweak
    Jeg køber altid meget prisbevidst og går gerne på kompromis så længe det kan det det skal.
    Hvilket grafikkort til små penge kan i anbefale? Gerne et brugt et :)
    Jeg er ikke med lige for tiden i hardware halløjsa, men det skal spille BF3 så det må ikke være helt elendigt.
    Mit nuværende er et 8800 GTS så det sku jo også gerne ligge over det!


    Vil en bedre processor hjælpe på grafikydelse? Vi snakker om et skift fra core 2 duo 2,6ghz til i7 2,6ghz eller er det næsten ikke mærkbart?


    Links til:
    http://www.dba.dk
    http://www.gulgratis.dk


    Gerne fra fyn, men ved ikke hvad jeg skal kigge efter :)

  • BF3 kører langt bedre på quads end på dual cores.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • har et 4890, som du kan købe til billige penge, har en custom køler på det fra AS.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Afhængigt af dit bundkort, så kunne du finde en brugt q6600 eller q9xxx, for så skal du nok kunne klare det sammen med det HD4890.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg har selv et HD6870, trækker BF3 på næsten alt max'ed ud! :9xo


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=623768

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • Find et HD5850/HD5870 - Kan fåes for 600-900kr. brugt, og det giver dig et boost... ;-) Dog.. Tjek lige at dit bundkort har PCI-Express 2.0/2.1 først.


    Undgå f.eks. HD5770, HD6770 osv..

  • BF3 kører langt bedre på quads end på dual cores.

    kan man ikke bare sige. Grafik kortet har langt mere at sige.
    http://www.youtube.com/watch?v…DskJ-scw9c2Yv4Koil5bdzOzB

  • Find et HD5850/HD5870 - Kan fåes for 600-900kr. brugt, og det giver dig et boost... ;-) Dog.. Tjek lige at dit bundkort har PCI-Express 2.0/2.1 først.


    Undgå f.eks. HD5770, HD6770 osv..


    kan man ikke bare sige. Grafik kortet har langt mere at sige.
    http://www.youtube.com/watch?v…DskJ-scw9c2Yv4Koil5bdzOzB


    Det jeg har set af forskellige pc'er køre det, der giver det bestemt mere flydende gameplay hvis man har f.eks. en q6600 frem for en e8400.
    Så fordi gfx har mere at sige, vil det være forkert at konkludere at cpu'en ikke har nogen indflydelse.. Lidt samme udmelding du selv kom med angående 1 og 2gb kort - Det kørte med mindre hosten.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg ville personligt ha' taget et brugt HD5850/HD5870, og skifte CPU/Bundkort og RAM samtidigt, men... Trådstarter forslår en I7 - Hvilket jeg synes er spild af penge, da han får mere for pengene med en AMD. Derfor reagerede jeg ikke på forslag om CPU skifte.

  • Så det kan være mit bundkort kan køre en quadcore? :) Skal lige have undersøgt men når det ikke i aften. Tak


    Det er det her der er tale om.. Tror OP har droppet tanken om at gå efter en i7 :)


    Har du fundet ud af hvilket bundkort du her, eller holder du dig til det nye gfx? :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Når det gælder BF3 gør det en forskel om man har en dual-core eller en quad-core, pga. spilmotoren FrostBite som har Havok physics-motoren indbygget og da Havok bruger CPU'en til beregningerne (i modsætning til NVIDIA's 'PhysX' som bruger GPU) - og da physics generelt er meget krævende - vil man kunne mærke en forskel.
    Det betyder jo så selvfølgelig ikke, at GPU er ligegyldig, langt fra, men det er et samspil mellem de forskellige dele i et system.


    Og jeg har et Radeon HD 5870 tilsalg :D

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Når det gælder BF3 gør det en forskel om man har en dual-core eller en quad-core, pga. spilmotoren FrostBite som har Havok physics-motoren indbygget og da Havok bruger CPU'en til beregningerne (i modsætning til NVIDIA's 'PhysX' som bruger GPU) - og da physics generelt er meget krævende - vil man kunne mærke en forskel.
    Det betyder jo så selvfølgelig ikke, at GPU er ligegyldig, langt fra, men det er et samspil mellem de forskellige dele i et system.


    Og jeg har et Radeon HD 5870 tilsalg :D

    se nu den video.
    http://www.youtube.com/watch?v=wfis7_buO…2Yv4Koil5bdzOzB


    Prøver at forklare. Hvis vi tager et test setup. Hvor vi først tester med en Duel core og bagefter i samme setup. Kun skifter CPU'en til en Quard coer så vil du se en forskæl. det er jo Logisk. men det er stadig ikke en duel core processor der vil bottleneck dit syste im battlefield 3. det er 100% sikkert. det er dit grafik kort. Poster lige resultater når jeg har får fundet min gamle 2core test bench frem igen.

  • Med hensyn til videoen, så er der jo en her en guide til hvad du skal gå på kompromis med, når du køber en bærbar til en bestemt pris hvor der kun er gfx eller cpu af vælge imellem. Der siges ikke noget om hvad det vil give hvis man BÅDE har den store cpu OG gfx. Og det vi taler om her er jo netop at det vil kunne betale sig at opgradere begge, hvis der er økonomi til det, da begge dele har noget at sige. At gfx er en vigtig faktor betvivler jeg ikke, og tror også vi alle er enige om at en quad vil give bedre resultat end en dual-core i BF3.


    Men alt dette er vel også ligegyldigt, hvis OP ikke har tænkt sig at investere i mere end det gfx, der allede er købt :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hmm tror jeg har gjort et elendigt gfx koeb denne gang >( saa meget for at lave impulskoeb uden lige at tjekke foerst.
    Uanset saa koerer det stadig ikke fantastisk, men tror ogsaa det kan have noget at goere med mine ram, maaske harddisk. Saa snart at der skal traekkes en masse paa samme tid, saa kan den ligesom godt lige lave et lille lag paa 0,25 sek. Det er lidt, men frustrerende og stort set det samme om jeg koerer hoej eller lav grafik og sker naar der er intense kampe.
    Mit mobo er et pis et fra asrock og det kan ikke bruge mere end 3gb af mine 4. Kan mobo i sig selv vaere en god idé at skifte? Sku da mene min duo core e6600 sku ku goere sit job. Finder lige mobo info senere, er paa job.

  • Med hensyn til videoen, så er der jo en her en guide til hvad du skal gå på kompromis med, når du køber en bærbar til en bestemt pris hvor der kun er gfx eller cpu af vælge imellem. Der siges ikke noget om hvad det vil give hvis man BÅDE har den store cpu OG gfx. Og det vi taler om her er jo netop at det vil kunne betale sig at opgradere begge, hvis der er økonomi til det, da begge dele har noget at sige. At gfx er en vigtig faktor betvivler jeg ikke, og tror også vi alle er enige om at en quad vil give bedre resultat end en dual-core i BF3.


    Men alt dette er vel også ligegyldigt, hvis OP ikke har tænkt sig at investere i mere end det gfx, der allede er købt :)

    nej okai skære det lige ud i pap. en quard core vs en dual core i BF3 give et FPS boost på "10" FPS hvor et GTX 560 vs gtx 580, Gtx 590 ect ect giver et Betydligt størrer FPS boost.


    har sat min test bench up og tester det i morgen aften. Duel core Vs Quard coer. bække 2 med GTX590


    Så ser vi Hvor meget en quard coer giver i fps over en Dual core. Tester både med Intel og AMD. mit gæt er mex 10 Frames.