Synology ds212J video stream, hvordan?

  • hej tweak?


    Jeg har lige købt mig en synology ds212j nas server og er så småt i gang med at opsætte den.


    Er pt. i gang med musik delen, men kommer snart til filmene.


    Er der nogle der ved hvordan der foregår? om man streamer fra nas'en til andre enheder eller hvordan?

  • den skal bare have en DLNA server startet op og pege på dine filer. Der er nok noget i Syns opsætning hvor du kan starte en DLNA server.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • For at være helt korrekt, så kan du læse præcist hvordan du gør her: http://www.synology.com/dsm/DLNA.php?lang=dan

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Nej, det går det ikke, du skal bare tilgå den via dens eksterne IP.
    Det der koster penge er hvis du vil have den sat op med en dns-service så du altid kan tilgå den på samme navn. Hvis du er som de fleste og kun sjældens har slukket din router så har du nærmest de-fakto statisk ip udaf til (også selvom du principielt har dynamisk), idet den aldrig (næsten) opdateres til andet end den samme.


    Det du skal er at åbne forwarde nogle porte i routeren, hvilke afhænger af hvad du vil have adgang til.


    /ask

  • nu har jeg en yousee netgear router stående herhjemme, som ikke er i listen over understøttede routere.


    Ved du om det er mulig bare at tilslutte en anden router til min yousee. Har nemlig en belkin router i kælderen som er på listen.

  • Jeg ved ikke om du kan åbne porte i den router du har fået leveret af YuoSee. Hvis ikke så er du f*****.... Det hjælper ikke noget at sætte en anden bag hvis der ikke er hul igennem den første.


    Hvis du har login til din router så er det bare at sætte det op manuelt.


    /ask


  • Okay, det kan være jeg så bare skal deaktivere den inbyggede router så og smide min belkin på.
    Vil det have nogen betydning for min tdc play og det andet?

    Prøv lige at tjek op på det med TDC, for nogle udbydere vil ikke yde service hvis du ikke benytter dig af deres produkt. Så ville være smart at tjekke op på det først.

  • Nu har jeg lige snakket med yousee.
    Det er 2 ting man kan gøre.
    1)Enten få dem til at indstille routeren til en anden port, hvilket han ikke anbefalede, der man derfor selv skulle stå for sikkerheden af uvedkommende.
    2) eller man kunne deaktivere den trådløse netgear router, og forwarde det hele til Belkin routeren.
    Det var også hvad han anbefalede.
    Nu håber jeg ikke det bliver alt for besværligt :)

  • Brug "2". Nåt routeren i TDC's udstyr er deaktiveret er det bare at kable denne fra LAN i TDCen til WAN i din egen og så er det den der styrer routingen af trafik på dit netværk.


    Under kontrolpanel\Router-konfiguration på din synology kan du se hvilke porte du skal forwarde for de tjeneste du vil have adgang til. Hvis du trykker på opret\indbyggede programmer så kommer hele listen med programmer og tilhørende porte.


    /ask

  • Nej ikke umiddelbart. Sørg for ikke at alle konti har gode passwords og at du ikke har en åben gæstekonto (medmindre du har specifikke behov for denne).


    /ask

  • okay, altså synes selv admin koden er fin.
    Meningen var også at f.eks. familiemedlemmer vil kunne tilgå eventuelt photo's på din, uden at have rettighederne til at slette og fjerne, det sammen er gældende for musik og film :)