K: Ny computer.. Xeon/Quadro vs i5/Random GFX

  • Hejsa..


    Sidder og skal bruge en computer til min skole hvor jeg tegner i Revit.


    Har en masse gamle ting jeg kan bruge, som kabinet, strøm osv.


    Det jeg dog skal bruge af nye ting er:


    CPU
    GFX
    Bundkort
    og RAM


    Altså hovedsageligt vil den blive brugt til Revit 2012 og diverse office programmer.


    Så havde tænkt lidt på at anskaffe mig en lille Xeon cpu og et NVIDIA Quadro 600. Men igen hvor meget har det at sige i forhold til en alm. Intel eller AMD tilsvarende prismæssigt?
    For det kunne da godt tænkes at jeg også kunne tænke mig at bruge den til lidt spil når engang jeg er færdig med skolen (om 6 mdr).


    Budget: 5-6k


    Nogen som kan komme med nogle gode råd?



    Mvh Mads

  • Hvilken PSU og hvor kraftig er den.. For du skal nok ikke bruge en der er super gammel.


    Hvis du leder efter noget til flertrådede programmer, så burde du også give AMD FX-8120 eller 8150 et kig.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Så vidt jeg husker så er den på minimum 500W.


    Har ingen anelse om Revit er et flertrådet program? 8|


    Har lige været ved at kigge på noget Preformance vs. $$, jo højre score jo bedre:


    Xeon E3 1230 5,10
    i5-2500 5,08
    FX-8120 4,82
    FX-8150 4,33


    Imiddelbart er det tæt imellem de 3 øverste.. men tror jeg springer over Xeon, da den ikke rigtig egner sig til andet end at arbejde.


    Nogen forslag til GFX? :thumbsup:

  • Medmindre den PSU er af über kvalitet, så ville jeg kigge efter en ny PSU også. Har du et link til det ydelse kontra pris, for tror det kommer meget an på hvad pc'en skal bruges til, hvilken af de nævnte cpu'er der kommer i toppen.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Det må jeg ligger se på når jeg kommer så langt.. men tak for info :)


    Det er mig selv der har været igang med at regne lidt.. har fundet benchmarks af de forskellige cpu'ere og har divideret deres score med prisen.


    Der er dog en rettelse:


    i5-2500k 4,82


    Har i mellemtiden fundet ud af at Revit hovedsageligt er et enkelttrådet program. Så dvs. at i5'eren er vinderen af den konkurrence :)

  • Jeg er nok lidt en AMD-whore, så jeg ville gå efter en 8120/50 personligt.


    Hvis du bruger Revit 2011, så skulle der være multitrådet kapabilitet, og i så fald ville jeg gå efter en i7 (hyperthreading) eller en Bulldozer x8.


    Skal du bruge en HDD?


    Jeg ville kigge på noget i stil med dette:


    Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+ http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=637650
    949,00 DKK


    AMD FX-8120 8-Core Processor http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=650173
    1.469,00 DKK


    Antec Kuhler H2O 620 CPU Køler http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=638849
    429,00 DKK


    Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=618011
    649,00 DKK

    Totalt:
    3.496,00 DKK


    Hvilket kabinet er det du har?


    Med den køler og bundkort så kan du også nemt smide CPU'en op poå en højere frekvens og få mere rendering power.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet 3 gange, sidst af Renegger ().

  • Se det var jeg også engang.. indtil jeg fik en bærbar med en intel processor.. og siden har jeg ikke haft problemer med computere, så om det er rent held eller der er noget om snakken? :D


    Okay.. det var også en lidt ældre tråd jeg var inde og læse i, men bruger Revit 2012, så går udfra at det er det samme.
    Ja engang.. men den venter jeg lige med indtil de ikke er så dyre mere. Vil nemlig gerne ha en SSD engang, men nøjes med den jeg har liggende so far.


    Det ser fint ud.. så mangler der dog lige et GFX.. hvor jeg umiddelbart havde GTX 560 / 560 Ti i tankerne, da jeg ikke rigtig har set noget snakke om Radeon når det gælder brugen af Revit?


    Dog lige en ting.. den vandkøler tingest, så tror jeg godt jeg kan nøjes med en almindelig blæser :D


    Kan ikke huske hvad mit kabinet hedder.. min kammi har også et par stykker, så tror nok der burde være noget iblandt der kan bruges.

  • Min laptop er også Intel (c2d), men HTPC og stationær er AMD.. Og det ene giver ikke flere problemer end det andet ;)


    Du kan sagtens nøjes med mindre køler og alm. luft også :)


    Så vidt jeg lige kunne se, så betyder det ikke det vilde med hensyn til AMD vs. Nvidia, men jeg er ikke ekspert på det program, så det må du ikke hænge mig op på.


    Hvis der ikke er den store forskel, så ville jeg anbefale et HD6950 med 2gb ram, da Revit efter sigende skulle synes godt om rigeligt med VRAM, hvis selve chippen også er hurtig, hvilket HD6950 kan betragtes som.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H