120hz køre ikke 120hz

  • har lige købt en 120hz skærm. det er en AOC e2352phz og den blir trukket af et XFX 6950 2GB og det er guld hdmi kabel der forbinder det. men når jeg skal spille counter-strike source vil den ikke trække 120hz der står kun i både pc, gfx sittings at den maks kan køre 75 ?!?! nogen der kender svaret på problemet ?

  • Jeg er ikke 100% sikker. men når du siger CS. så er det jo et gammelt spil og det er nok derfor. kan faktisk heller ikke se nogle grund til at det skulle køre mere end 60 - 75Hz i CS.
    120Hz bruges til 3D med briller osv. når det handler om 2D(normal billede) er dine øjne alligevel ikke i stand til at se mere end 60hz.
    så 120Hz for 3D som
    60hz eller der over for normale "2D"billede osv.
    men igen jeg vil helt bestemt tro at det er pga at CS er så gammelt som det er.

  • er det ikke, for min gamle crt skærm kørte 160 i spillet, så lige til med hrz, grunden til jeg skal bruge 120 er at man tydelig kan se forskel når man spiller counter-strike source.

  • Nu er CRT også en helt anden og gammel teknologi og du kan på ingen måder sammenligne disse teknologier. og nej på en flad skærm kan du ikke se en forskæl. når du går over 60Hz.


    hvis udelukket har købt en 120 Hz Fladskærm for at få eye candy i Cs så skulle du overveje at retunere den og købe en 60hz da 120Hz skærme aldrig har lige så gode Kontrast som 60Hz skærme. det er prisen man betaler for en 3D skærm. lidt mindre kontrast men til gændgæl mange flere Hz.



    Det vil sige at hvid er ikke lige så Hvid på en 3D skærm som den ville være på en 60Hz skærm


    og det samme gælder for sort.


    det kan lade sig gøre at komme rundt om med LIGHT BOOST. men så er vi også oppe i en meget dyre 120hz skærm.

    https://kit.com/nyvang101/nyva…lestation-drone-simulator
    Case - Nzxt S340 Elit White.
    CPU - Intel I5 8600k (5.1Ghz. Oc)
    [b]Bundkort - Asus Rog Maximus x Hero Bundkort.

    Ram - Trident z Rbg 3200Mhz.
    Gfx - nVidia Gtx 1080Ti Fe.
    Cooler - Deepcool 240 Ex-White.

    M.2 - Samsung 960 Evo 256.GB.
    HDD - WD 2Tb -
    SSD - Corsair Force GT 128.Gb.
    PSU - Corsair Rm850x

    [size=12]

    Rettet en gang, sidst af Dopess ().

  • Dopess det da noget være gøgl at fyrer af du har tydeligvis ikke læst på lektien...
    Anmeldelse til en af de første 120hz skærme http://flatpanels.dk/test.php?…on=showfull&id=1252567360
    Læs den igennem du får hurtigt forklaret fordelene...


    Til 1korospo:


    Kender ikke lige den 120hz skærm og undre mig at du ikke kan stille den højrere end 75hz da det typisk er standard...
    Hvordan har du den tilsluttet til din pc? Tidligere 120hz fladskærme krævede tilslutning via dual-dvi så det kan muligvis være grundet du har tilsluttet med hdmi?
    Men kender som sagt ikke den model.

  • har lige købt en 120hz skærm. det er en AOC e2352phz og den blir trukket af et XFX 6950 2GB og det er guld hdmi kabel der forbinder det. men når jeg skal spille counter-strike source vil den ikke trække 120hz der står kun i både pc, gfx sittings at den maks kan køre 75 ?!?! nogen der kender svaret på problemet ?


    Er der ikke noget med man skal bruge DVI for at trække de 120hz,måske jeg husker forkert..


    :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

  • Efter at have kigget lidt nærmere på modellen ser det ud som om du har lavet et fejlkøb...
    120hz skærme koster typisk 2k og opefter denne ligger kun i 1500kr.
    Af hvad jeg kan læse mig til tilbyde den passiv 3d med f.eks. en playstation 3 over hdmi og det er hvad der er af 3d i den skærm.
    120hz skærmene kører med aktiv 3d og brillerne følger stort set aldrig med.

  • Du har vist lavet et fejlkøb, specfikationerne på aoc's side siger max 76 hz, derudover får du heller ikke 120 hz på hdmi da det ikke har båndbredden til det på dit grafikkort, det er enten dual-dvi eller displayport du skal bruge.



  • Lol lol lol tror du skulle læse det igennem selv.
    og så tror jeg enligt lige at du skal lære at forstå hvad det er du selv læser inden du gør dig selv til grin igen.


    1 du hvier en review ind. den er fra 2009. på intet tidspunkt sammenligner han Kontrast med en 60Hz skærm og til sidst i hans konklusion skriver han "Samsung har imidlertid ikke fokuseret så meget på korrekt billedgengivelse og farvepræcision, og det gør også 2233rz uegnet til grafikere og fotografer, der ønsker at arbejde med redigering" !!!!!!!!!Skal lige sige at samsung kan faktisk ikke gøre så meget ved farve på skærmen men ham der skriver dette mudder har mangel på bedre viden og forstår ikke at det er det man taber på en 120 Hz skærm. og som sagt før skal du op i en Lightboost for at det bliver lidt bedre. og hvis det skal være helt godt skal du over i en OLED. hvilket du ikke kan betale dig fra lige PT.

    https://kit.com/nyvang101/nyva…lestation-drone-simulator
    Case - Nzxt S340 Elit White.
    CPU - Intel I5 8600k (5.1Ghz. Oc)
    [b]Bundkort - Asus Rog Maximus x Hero Bundkort.

    Ram - Trident z Rbg 3200Mhz.
    Gfx - nVidia Gtx 1080Ti Fe.
    Cooler - Deepcool 240 Ex-White.

    M.2 - Samsung 960 Evo 256.GB.
    HDD - WD 2Tb -
    SSD - Corsair Force GT 128.Gb.
    PSU - Corsair Rm850x

    [size=12]

    Rettet en gang, sidst af Dopess ().


  • Lol lol lol tror du skulle læse det igennem selv.
    og så tror jeg enligt lige at du skal lære at forstå hvad det er du selv læser inden du gør dig selv til grin igen.


    1 du hvier en review ind. den er fra 2009. på intet tidspunkt sammenligner han Kontrast med en 60Hz skærm og til sidst i hans konklusion skriver han "Samsung har imidlertid ikke fokuseret så meget på korrekt billedgengivelse og farvepræcision, og det gør også 2233rz uegnet til grafikere og fotografer, der ønsker at arbejde med redigering" !!!!!!!!!Skal lige sige at samsung kan faktisk ikke gøre så meget ved farve på skærmen men ham der skriver dette mudder har mangel på bedre viden og forstår ikke at det er det man taber på en 120 Hz skærm. og som sagt før skal du op i en Lightboost for at det bliver lidt bedre. og hvis det skal være helt godt skal du over i en OLED. hvilket du ikke kan betale dig fra lige PT.

    Ved sku ikke helt hvordan jeg skal håndterer dig Dopess...
    Manden spiller jo forhelvede CS han har ikke de store bekymringer hvad angår billedekvalitet er sku udemærket klar over at et TN-panel ikke kan smide hverken samme farver eller kontrast ud som et IPS-panel men det er jo heller ikke meningen?


    Manden skal jo game og der er 120hz klart mest optimalt har selv haft både 60hz tft og 120 og for den sags skyld også crt og hvis du kiggede på artiklen jeg linkede kunne du i gaming afsnittet se fordelene ved en 120hz skærm når det kommer til gaming.


    Hvis du er utilfreds med testens dato kan du kigge på nogle af de nyere 120hz anmeldelser som f.eks. BenQ XL2410T princippet er det samme det er ikke den flotte farvegengivelse du køber men responstiden og det flow 120hz giver til f.eks. fps games...
    Både madz og snow har skrevet noget ala det jeg har forklaret så måske kunne det være dig der var forkert på den ihvertfald hvad angår din Hz filosofi.... :oops:

  • har købt skærmen i en butik hvor der stod den havde 120hz, de har famde taget røven på mig, ved ikke hvordan jeg skal forholde mig til dem nu..

    Du skal ihvertfald have den byttet hvis der er hold i at der stod 120hz for som sagt af hvad jeg har kunnet finde frem til er det ikke en 120hz skærm om du så vil købe der igen vil jeg lade være op til dig :)
    Men prøv lige med et dual-dvi kabel først og sikre dig at du ikke får valgmuligheden for 120hz så.
    Hvis ikke den er ved jeg at følgende modeller er 120hz så kan du evt. tage et kig på en af dem :
    Alienware AW2310
    BenQ XL2410T
    Samsung 2233RZ
    Asus VG236H


    Mener også LG, viewsonic og acer har lavet en men er i tvivl om hvorvidt de stadig er i salg og hvad modellerne hedder.

  • pointen er at han siger at han hans crt skærm kunne køre 120Hz. og så forklare jeg at du ikke kan sammenligne de 2 typer på nogle måder osv osv. og så siger du det er en gang vrøvl og nu giver du mig ret alligevel bare du selv kan bestemme dig. og Hell fucking no. hvis du ikke skal bruge 3D så får du bedre billede kvalitet ved en 60Hz skærm og så koster den det halv. det var lige som pointen i det.
    Og at det menneskelige øje ikke er i stand til at se mere end 60Hz er slet ikke noget jeg gider at diskutere. den kan du tage med dem der forsker i biologi.. Hvorfor tror du der skal 120Hz til 3D Hint 60 + 60 = 120 som i 60hz pr øje... styret af dine 3D briller. Fuck hvor er jeg enligt træt af folk der læser noget. Et eller andet sted på nettet og pludselig ved det alt om det !!!
    Så hvorfor købe et TN-panel når du ikke skal bruge 3D og så døje med dårlig kontrast og betale er meget højre pris for det når du kan IPS-panel til det halve og det ser bedre ud. hvis du skal bruge 3D så er det jo klart men det er jo ikke tilfældet.

  • Nu blander du jo bare ting sammen med vilje for at lyde smart, Dopess. Stop mens at din grav ikke er dyber end at du selv kan klatre op af den.


    Grunden til at 3D kræver 120hz har jo intet med hvor hvidt personen som sidder foran den kan opfange 120hz eller ej. Det kræver 120hz fordi at det skal kunne vise 60hz for hvert øje, da det skiftevis viser et venstrebilled og et højrebilled. Hvis det skulle foregå med 120hz på hvert øje skulle du jo op i en 240hz skærm.


    Og pas da lige dit sprog/tonen. Det er ikke en børnehave - hér kan vi faktisk diskutere uden at hæve stemmen. :thumbdown:


    End of line.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tak!


    Håber 1korospo har fået svar på sit spørgsmål og meld lige tilbage om dual-dvi gjorde forskellen, selvom jeg som sagt tvivler på at skærmen er 120hz.
    Ellers kan du forhåbentligt få den byttet og finde en rigtig 120hz skærm :)

  • Ja det er jo hele kernen i tråden - er din skærm model rent faktisk ægte 120hz, eller bare en "Passiv 3D skærm". Hvis den ikke kan vise 120hz så kan den jo ikke vise 120hz. :))

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • nej, meeeeen har oplevet med en ven at han havde en skærm som kørte 120 hz, men ikke blevet vist som en 120 hz men så lige pludselig virkede det bare. så tænkte har sgu nok det samme problem

  • normalt er det et driver spørgsmål, så kan den vise 120Hz, er dog ikke sikker på at din kan


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.