Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 31. januar 2012, 10:59

Lige pt når jeg skal se film fra min stationær på mit tv. Så skal jeg overføre filmen fra computeren til min ekstrene harddisk, for så at igen at overfører fra harddisk til bærbar, koble bærbaren til tvet og så kan den lige knap kører 1080p, hvilket betyder at den hakker lidt hvis der er en scene med slagsmål fx, hvilket ødelægger oplevelsen af en god film.

Vil gerne kunne se det på fuld kvalitet og få en god oplevelse ud af det. Hvad vil du så råde mig til at købe af mediecenter og NAS server (da en NAS server også kan gavne de andre i huset). Hvis jeg skal bygge selv har jeg en PSU 800W, så den skal ikke anskaffes. Mit budget er ca 4k +/-.

2

tirsdag, 31. januar 2012, 12:33

NAS kender jeg ikke noget til, men af medieboks er AC Ryan nogen af de bedste. evt. PlayonHD2 kan du se på. Western digital har vist også lige udgivet en ny en, som har fået ros.

i7-4770 | Corsair Obsidian 550D
MSI Z87 G43 | Corsair CX500 m
Gigabyte GTx770 | Samsung EVO 840 128 GB
Corsair 4*2 gb Vengeance Pro | WD Green 1 TB
Corsair Hydro H60

3

tirsdag, 31. januar 2012, 13:04

Det du nævner er det noget der er til at betale sig fra, tænker i forhold til Boxee

4

tirsdag, 31. januar 2012, 13:11

NAS kender jeg ikke noget til, men af medieboks er AC Ryan nogen af de bedste. evt. PlayonHD2 kan du se på. Western digital har vist også lige udgivet en ny en, som har fået ros.

det kan godt være AC Ryan PlayOnHD2 er god, men den første boks er en direkte skændsel og burde forbydes ved lov... Den er så underpowered til sit interface at det er helt latterligt. Sammenligner man en PlayOnHD og en WD TV HD Live, som koster næsten det samme så vinder WD TV med så meget. Bevares en PlayonHD kan udviddes med en HD i sig, men det bliver den bestemt ikke bedre af.
Vil håbe meget at de har forbedret deres PlayonHD2 boks, ellers så tag en Boxee eller WD TV.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

5

tirsdag, 31. januar 2012, 14:10

det kan godt være AC Ryan PlayOnHD2 er god, men den første boks er en direkte skændsel og burde forbydes ved lov... Den er så underpowered til sit interface at det er helt latterligt. Sammenligner man en PlayOnHD og en WD TV HD Live, som koster næsten det samme så vinder WD TV med så meget. Bevares en PlayonHD kan udviddes med en HD i sig, men det bliver den bestemt ikke bedre af.
Vil håbe meget at de har forbedret deres PlayonHD2 boks, ellers så tag en Boxee eller WD TV.

Har du overhovedet prøvet den nyeste opdatering til deres software?? Det ligner intet fra generation 1.

6

tirsdag, 31. januar 2012, 14:57

Har du overhovedet prøvet den nyeste opdatering til deres software?? Det ligner intet fra generation 1.

Har kun rodet med den originale PlayOn!HD boks og dens UI er bare junk og umuligt at bruge. Den kørte nyeste software og virkede som om det var Win7 der kørte på en gammel 386'er.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

7

tirsdag, 31. januar 2012, 15:49

Har kun rodet med den originale PlayOn!HD boks og dens UI er bare junk og umuligt at bruge. Den kørte nyeste software og virkede som om det var Win7 der kørte på en gammel 386'er.

Nå.. Det er da en smule mærkeligt. Jeg har absolut ikke prøvet noget ligende. Jeg har været ganske tilfreds de gange jeg har prøvet den (havde selv én en overgang). Men Boxee er self bedre - den koster også derefter.

8

tirsdag, 31. januar 2012, 17:53

Lige pt når jeg skal se film fra min stationær på mit tv. Så skal jeg overføre filmen fra computeren til min ekstrene harddisk, for så at igen at overfører fra harddisk til bærbar, koble bærbaren til tvet og så kan den lige knap kører 1080p, hvilket betyder at den hakker lidt hvis der er en scene med slagsmål fx, hvilket ødelægger oplevelsen af en god film.

Vil gerne kunne se det på fuld kvalitet og få en god oplevelse ud af det. Hvad vil du så råde mig til at købe af mediecenter og NAS server (da en NAS server også kan gavne de andre i huset). Hvis jeg skal bygge selv har jeg en PSU 800W, så den skal ikke anskaffes. Mit budget er ca 4k +/-.

Med mindre i har elvarme der hvor du bor, så kan jeg ikke forestille mig at det ville være en god ide at benytte en 800W psu til en computer der måske max bruger 50W. Det skyldes at strømforsyninger oftest ikke er alt for effektive når de bliver belastet med mindre end 10% af det de kan outputte.

Hvis jeg har forstået dit setup korrekt, kunne du nøjes med at installere en DLNA server som f.eks. PS3 Media server (den virker også med andet), minidlna, tversity, osv. på din computer med dine film og så tilgå dem via en medie streamer som f.eks. boxee box, eller wdtv live.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

9

onsdag, 1. februar 2012, 09:37

Med mindre i har elvarme der hvor du bor, så kan jeg ikke forestille mig at det ville være en god ide at benytte en 800W psu til en computer der måske max bruger 50W. Det skyldes at strømforsyninger oftest ikke er alt for effektive når de bliver belastet med mindre end 10% af det de kan outputte.

Hvis jeg har forstået dit setup korrekt, kunne du nøjes med at installere en DLNA server som f.eks. PS3 Media server (den virker også med andet), minidlna, tversity, osv. på din computer med dine film og så tilgå dem via en medie streamer som f.eks. boxee box, eller wdtv live.
Men kræver det så ikke at min stationær computer står tændt for at jeg kan se film fra den ved at installere en DLNA server? For hvis det er tilfældet så larmer den en del, da jeg har god udluftning i den, da det er en gamer pc. Så det vil være optimalt med en NAS server og så en Boxee Box tror jeg nok. Da jeg så smider film og andet op på NAS'en og streamer fra Boxee Box. Det bliver vil også komrig 2500 - 3000 kr,-

10

onsdag, 1. februar 2012, 20:24

Heey

Lige et tillægs spørgsmål, har det nogen større betydning om en NAS server har 300 MBps eller 600 MBps. Jeg kan godt regne ud at 600 er 300x2, men har det nogen større betydning hvis den skal stream HD 1080p film ?

11

onsdag, 1. februar 2012, 20:34

Heey

Lige et tillægs spørgsmål, har det nogen større betydning om en NAS server har 300 MBps eller 600 MBps. Jeg kan godt regne ud at 600 er 300x2, men har det nogen større betydning hvis den skal stream HD 1080p film ?

nej det har det ikke under normale forhold. Med mindre man vil op i noget seriøst high preformance så vil det. Men ellers ikke. Mit 6 disk raid yder 400MB/sec og det er normale 300Mbps diske.

12

onsdag, 1. februar 2012, 20:49

Okay super så en Netgear Stora MS2120 med 2 TB (2 TB passer til mit behov) og en D-link boxee box. Vil ik være et dumt set up til afspilning af 1080p film ?

Netgear: http://www.elgiganten.dk/product/pc-hard…r-2tb-stora-nas

Boxee: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radi…0-mediestreamer

Eller ville det være en fordel at vælge noget andet? regnede med omkring 3000, men med ovennævnte produkter giver det omkring 3600. Så hvis jeg kan få noget der er billigere og af min samme kvalitet vil jeg gerne hører fra dig.

PS. Tak for de mange svar ind til videre :D

13

onsdag, 1. februar 2012, 20:56

Okay super så en Netgear Stora MS2120 med 2 TB (2 TB passer til mit behov) og en D-link boxee box. Vil ik være et dumt set up til afspilning af 1080p film ?

Netgear: http://www.elgiganten.dk/product/pc-hard…r-2tb-stora-nas

Boxee: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radi…0-mediestreamer

Eller ville det være en fordel at vælge noget andet? regnede med omkring 3000, men med ovennævnte produkter giver det omkring 3600. Så hvis jeg kan få noget der er billigere og af min samme kvalitet vil jeg gerne hører fra dig.

PS. Tak for de mange svar ind til videre :D

du kan spare lidt ved f.eks at gå over til en WD TV Live boks, de koster omkring 750kr og der er lige kommet en ny model. Den har et par funktioner mindre end boxee men nogle af dem vil du måske ikke savne. Den største ting den mangler er DTS HD Master decodning, men hvis du ikke har en forstærker som kan tage det alligevel, så går du ikke glip af noget.

14

onsdag, 1. februar 2012, 21:27

Hey tusind tak for alle dine svar på mit indlæg, men hvis du skulle komme med et forslag til et setup til mine 2 TB og omkring 3000 kr, hva ville du så forslå gerne med link :D

15

torsdag, 2. februar 2012, 07:32

Det er altid en god ide at beslutte sig for hvad det egentligt er du vil med et mediecenter/streamer.

Hvis det kun er til film og du kan undvære DTS HD Master decoder, så ville jeg hoppe på en wd tv live og en lille Synology NAS. Ja Synologyen er dyrere end readynas, men den er også meget mere lækker at arbejde med.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

16

torsdag, 2. februar 2012, 07:46

Hvis det kun er til film og du kan undvære DTS HD Master decoder, så ville jeg hoppe på en wd tv live og en lille Synology NAS. Ja Synologyen er dyrere end readynas, men den er også meget mere lækker at arbejde med.

/ask
Kan du ik smide nogle link til hvordan et sådan eventuelt setup kunne være, vil helst ik op over 3000 med NAS og WD HD live. Gerne med links :D

17

torsdag, 2. februar 2012, 10:31

NAS, evt ds212j til ~1500kr og mediestreamer WD TV Live til 750kr så er der stadigt 750 til disk(e) - du kan jo starte med én disk og senere udvide til 2.

Alternativt så bliver der forholdsvist tit solgt 2-bay Synology NAS brugt her på tweak til under 1000,-

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

18

torsdag, 2. februar 2012, 12:56

http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4685290
Den har kun fået gode anmeldelser, efter hvad jeg har set.
Synes det er lidt mærkeligt, at i anbefaler Boxee Box. Den har fået meget mikset anmeldelser, og er langt fra billig. Den skulle dog være en favorit hos pirater.

http://www.acryan.com/product/playonhdmini2/

i7-4770 | Corsair Obsidian 550D
MSI Z87 G43 | Corsair CX500 m
Gigabyte GTx770 | Samsung EVO 840 128 GB
Corsair 4*2 gb Vengeance Pro | WD Green 1 TB
Corsair Hydro H60

19

torsdag, 2. februar 2012, 15:35

Hej

Tusind tak for alle de gode besvarelser, har været en stor hjælp i min overvejelse af hvilket hardware jeg har skulle købe.

// Psych0

20

fredag, 3. februar 2012, 07:52

Heey Tweak

Jeg har besluttet mig at købe en WD HD live og en Synology 207+ NAS server med 2 TB. Lyder det ikke som et udemærket setup ?

PS. Tak for alle besvarelserne på denne tråd

// Psych0

21

fredag, 3. februar 2012, 08:12

Det lyder ganske fint, udemærket setup :)

22

fredag, 3. februar 2012, 18:14

Heey Tweak

Jeg har besluttet mig at købe en WD HD live og en Synology 207+ NAS server med 2 TB. Lyder det ikke som et udemærket setup ?

PS. Tak for alle besvarelserne på denne tråd

// Psych0

Jeg håber den DS207+ er brugt, ellers syntes jeg du bør kigge på en af deres nyere modeller, f.eks. ds212j

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

23

lørdag, 4. februar 2012, 10:28

Pas på med at købe en så gammel model. Når en Synology model er 4 år gammel så kan man ikke længere opgradere den, da Synology ikke længere yder support.

Du kan fx ikke installere den nye DSM 4.0 på en DS207 model.

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

Tilsvarende tråde

Pure Pop Mini FM/DAB radio

Pure, som laver lydudstyr af høj kvalitet i en klasse for sig selv, har denne gang tilsendt os en FM/DAB radio
Læs Mere

ADATA XPG Z1 2400 MHz DDR4 16GB kit

Endnu et 16 GB DDR4 kit har fundet vejen til Tweak.dks testbænk, og i denne omgang er der tale om ADATAs XPG Z
Læs Mere

TP-LINK 7-Port USB3.0 hub

TP-LINK, som ellers normalt laver ting til kommunikation, kommer denne gang lidt ud over deres eget sortiment
Læs Mere

Rapoo E9090P Wireless Illuminated Keyboard

Denne gang har Rapoo sendt os et af deres trådløse tastaturer. Dette tastatur er helt sit eget, da det har bel
Læs Mere

ASRock X99E-ITX/ac

Står du og overvejer at bygge et mITX system, men er du på samme tid interesseret i et lille vilddyr med masse
Læs Mere

ASUS Sabertooth X99

Sabertooth serien kender de fleste af os som toppen af poppen i ASUS TUF serie af bundkort, og de har i denne
Læs Mere

ASUS Strix Tactic Pro Gaming Keyboard

Det er igen blevet tid til at anmelde et produkt fra ASUS' Strix serien, og denne gang er det et tastatur, der
Læs Mere

Antec VSP5000

Man behøver ikke kaste tonsvis af penge efter et kabinet for at få fede features og gode muligheder. Det er An
Læs Mere

NVIDIA GTX 980 Ti bekræftet

Lanceringen af NVIDIA's næste store grafikkort GTX 980 Ti er lige om hjørnet, og i dag er specifikationer og b
Læs Mere

Google undskylder for brølere i Google Maps

Internetgiganten Google har om nogen været noget i vælten den seneste tid. Det skyldes, at der har været indti
Læs Mere

Pas på! NemID svindlere igen på spil

Det danske mobilselskab Call me har netop bragt nyheden om, at der er NemID svindlere på vej, og det vil vi se
Læs Mere

MSI verdens første med Windows 10 certificering

Vi ved alle, at Windows 10 er på vej, og med det kommer også en udfordring for især bundkortproducenterne at f
Læs Mere

Delta fylder pre-flight video med memes og katte

Det amerikanske flyselskab Delta er igen på banen med en noget utraditionel pre-flight video. De har før gjort
Læs Mere

GIVEAWAY! Vind en tur i biffen med Tweak.dk!

Vi er super glade for jeres engagement på både Tweak.dk og begge vores Facebook grupper, hvilket naturligvis o
Læs Mere

Netflix hyrer BitTorrent-medarbejder

Hvis man ikke kan slå dem, må man tilslutte sig dem. Sådan kunne en overskrift for dagens nyhed være, for den
Læs Mere

NVIDIA lukker igen for overclocking

Igen er der historier om, at NVIDIA lukker for overclocking af din GPU. Hvis du sidder derude med en laptop, d
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.