Mediecenter

  • Lige pt når jeg skal se film fra min stationær på mit tv. Så skal jeg overføre filmen fra computeren til min ekstrene harddisk, for så at igen at overfører fra harddisk til bærbar, koble bærbaren til tvet og så kan den lige knap kører 1080p, hvilket betyder at den hakker lidt hvis der er en scene med slagsmål fx, hvilket ødelægger oplevelsen af en god film.


    Vil gerne kunne se det på fuld kvalitet og få en god oplevelse ud af det. Hvad vil du så råde mig til at købe af mediecenter og NAS server (da en NAS server også kan gavne de andre i huset). Hvis jeg skal bygge selv har jeg en PSU 800W, så den skal ikke anskaffes. Mit budget er ca 4k +/-.

  • NAS kender jeg ikke noget til, men af medieboks er AC Ryan nogen af de bedste. evt. PlayonHD2 kan du se på. Western digital har vist også lige udgivet en ny en, som har fået ros.


    det kan godt være AC Ryan PlayOnHD2 er god, men den første boks er en direkte skændsel og burde forbydes ved lov... Den er så underpowered til sit interface at det er helt latterligt. Sammenligner man en PlayOnHD og en WD TV HD Live, som koster næsten det samme så vinder WD TV med så meget. Bevares en PlayonHD kan udviddes med en HD i sig, men det bliver den bestemt ikke bedre af.
    Vil håbe meget at de har forbedret deres PlayonHD2 boks, ellers så tag en Boxee eller WD TV.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2


  • det kan godt være AC Ryan PlayOnHD2 er god, men den første boks er en direkte skændsel og burde forbydes ved lov... Den er så underpowered til sit interface at det er helt latterligt. Sammenligner man en PlayOnHD og en WD TV HD Live, som koster næsten det samme så vinder WD TV med så meget. Bevares en PlayonHD kan udviddes med en HD i sig, men det bliver den bestemt ikke bedre af.
    Vil håbe meget at de har forbedret deres PlayonHD2 boks, ellers så tag en Boxee eller WD TV.


    Har du overhovedet prøvet den nyeste opdatering til deres software?? Det ligner intet fra generation 1.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Har du overhovedet prøvet den nyeste opdatering til deres software?? Det ligner intet fra generation 1.


    Har kun rodet med den originale PlayOn!HD boks og dens UI er bare junk og umuligt at bruge. Den kørte nyeste software og virkede som om det var Win7 der kørte på en gammel 386'er.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Har kun rodet med den originale PlayOn!HD boks og dens UI er bare junk og umuligt at bruge. Den kørte nyeste software og virkede som om det var Win7 der kørte på en gammel 386'er.


    Nå.. Det er da en smule mærkeligt. Jeg har absolut ikke prøvet noget ligende. Jeg har været ganske tilfreds de gange jeg har prøvet den (havde selv én en overgang). Men Boxee er self bedre - den koster også derefter.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Lige pt når jeg skal se film fra min stationær på mit tv. Så skal jeg overføre filmen fra computeren til min ekstrene harddisk, for så at igen at overfører fra harddisk til bærbar, koble bærbaren til tvet og så kan den lige knap kører 1080p, hvilket betyder at den hakker lidt hvis der er en scene med slagsmål fx, hvilket ødelægger oplevelsen af en god film.


    Vil gerne kunne se det på fuld kvalitet og få en god oplevelse ud af det. Hvad vil du så råde mig til at købe af mediecenter og NAS server (da en NAS server også kan gavne de andre i huset). Hvis jeg skal bygge selv har jeg en PSU 800W, så den skal ikke anskaffes. Mit budget er ca 4k +/-.


    Med mindre i har elvarme der hvor du bor, så kan jeg ikke forestille mig at det ville være en god ide at benytte en 800W psu til en computer der måske max bruger 50W. Det skyldes at strømforsyninger oftest ikke er alt for effektive når de bliver belastet med mindre end 10% af det de kan outputte.


    Hvis jeg har forstået dit setup korrekt, kunne du nøjes med at installere en DLNA server som f.eks. PS3 Media server (den virker også med andet), minidlna, tversity, osv. på din computer med dine film og så tilgå dem via en medie streamer som f.eks. boxee box, eller wdtv live.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Med mindre i har elvarme der hvor du bor, så kan jeg ikke forestille mig at det ville være en god ide at benytte en 800W psu til en computer der måske max bruger 50W. Det skyldes at strømforsyninger oftest ikke er alt for effektive når de bliver belastet med mindre end 10% af det de kan outputte.


    Hvis jeg har forstået dit setup korrekt, kunne du nøjes med at installere en DLNA server som f.eks. PS3 Media server (den virker også med andet), minidlna, tversity, osv. på din computer med dine film og så tilgå dem via en medie streamer som f.eks. boxee box, eller wdtv live.

    Men kræver det så ikke at min stationær computer står tændt for at jeg kan se film fra den ved at installere en DLNA server? For hvis det er tilfældet så larmer den en del, da jeg har god udluftning i den, da det er en gamer pc. Så det vil være optimalt med en NAS server og så en Boxee Box tror jeg nok. Da jeg så smider film og andet op på NAS'en og streamer fra Boxee Box. Det bliver vil også komrig 2500 - 3000 kr,-

  • Heey


    Lige et tillægs spørgsmål, har det nogen større betydning om en NAS server har 300 MBps eller 600 MBps. Jeg kan godt regne ud at 600 er 300x2, men har det nogen større betydning hvis den skal stream HD 1080p film ?

  • Heey


    Lige et tillægs spørgsmål, har det nogen større betydning om en NAS server har 300 MBps eller 600 MBps. Jeg kan godt regne ud at 600 er 300x2, men har det nogen større betydning hvis den skal stream HD 1080p film ?


    nej det har det ikke under normale forhold. Med mindre man vil op i noget seriøst high preformance så vil det. Men ellers ikke. Mit 6 disk raid yder 400MB/sec og det er normale 300Mbps diske.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Okay super så en Netgear Stora MS2120 med 2 TB (2 TB passer til mit behov) og en D-link boxee box. Vil ik være et dumt set up til afspilning af 1080p film ?


    Netgear: http://www.elgiganten.dk/produ…2TB/netgear-2tb-stora-nas


    Boxee: http://www.elgiganten.dk/produ…box-dsm-380-mediestreamer


    Eller ville det være en fordel at vælge noget andet? regnede med omkring 3000, men med ovennævnte produkter giver det omkring 3600. Så hvis jeg kan få noget der er billigere og af min samme kvalitet vil jeg gerne hører fra dig.


    PS. Tak for de mange svar ind til videre :D


  • du kan spare lidt ved f.eks at gå over til en WD TV Live boks, de koster omkring 750kr og der er lige kommet en ny model. Den har et par funktioner mindre end boxee men nogle af dem vil du måske ikke savne. Den største ting den mangler er DTS HD Master decodning, men hvis du ikke har en forstærker som kan tage det alligevel, så går du ikke glip af noget.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Hey tusind tak for alle dine svar på mit indlæg, men hvis du skulle komme med et forslag til et setup til mine 2 TB og omkring 3000 kr, hva ville du så forslå gerne med link :D

  • Det er altid en god ide at beslutte sig for hvad det egentligt er du vil med et mediecenter/streamer.


    Hvis det kun er til film og du kan undvære DTS HD Master decoder, så ville jeg hoppe på en wd tv live og en lille Synology NAS. Ja Synologyen er dyrere end readynas, men den er også meget mere lækker at arbejde med.


    /ask

  • Hvis det kun er til film og du kan undvære DTS HD Master decoder, så ville jeg hoppe på en wd tv live og en lille Synology NAS. Ja Synologyen er dyrere end readynas, men den er også meget mere lækker at arbejde med.


    /ask

    Kan du ik smide nogle link til hvordan et sådan eventuelt setup kunne være, vil helst ik op over 3000 med NAS og WD HD live. Gerne med links :D

  • NAS, evt ds212j til ~1500kr og mediestreamer WD TV Live til 750kr så er der stadigt 750 til disk(e) - du kan jo starte med én disk og senere udvide til 2.


    Alternativt så bliver der forholdsvist tit solgt 2-bay Synology NAS brugt her på tweak til under 1000,-


    /ask

  • Heey Tweak


    Jeg har besluttet mig at købe en WD HD live og en Synology 207+ NAS server med 2 TB. Lyder det ikke som et udemærket setup ?


    PS. Tak for alle besvarelserne på denne tråd


    // Psych0